Toon posts:

Andere processor op moederbord klikken?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een P2 300Mhz. Oud, traag en simpel, ik wil graag ietsjes sneller kunnen werken. Nu is mijn vraag: Kan ik op mn huidige moederboard een P3 processor klikken? Of komen er dan vaak problemen?

Groeten,

Marcel

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Dat hangt ervan af.
Als je moederbord over een LX chipset beschikt, kan je maximaal een celeron rond de 533mhz erop zetten. Als je over een BX chipset beschikt kan je in principe tot de 1.4ghz gaan.

Welk moederbord heb je dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je dat zien?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangt af van je moederbord. Aangezien je nergens de specs van je mobo opgeeft, kunnen we totaal niks met je vraag.

Maar geen nood, dit kun je makkelijk zélf uitzoeken door gewoonweg in de FAQ van dit subforum te kijken -iets wat je had moeten doen voordat je dit topic opende. Kijk aldaar onder het kopje "Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?" B) Daarin staan directe linkjes naar de CPU compatibiliteits tabellen op de websites van de moederbordfabrikanten.

FAQ/zoek gevalletje, dicht dus.

edit:
In diezelfde FAQ staat eveneens hoe je je moederbord kunt identificeren. Kijk dan onder "Welk moederbord/chipset zit er momenteel in mijn systeem?".

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 01-12-2004 08:52 ]

Dit topic is gesloten.