[XP Desktop] Launch menu voor zoontje

Pagina: 1
Acties:

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:09
Hoi, Ik heb een zoontje van drie die regelmatig bezig is op de computer met de CDroms van Robbie Konijn en Sesamstraat.

Nu wil ik graag een menu maken die de hele desktop van XP afdekt en dus alleen vier grote plaatjes laat zien waarop hij moet klikken om één van de vier programma's op te starten.

Ik heb al gezocht bij downloads.com maar kan het niet vinden. Heeft iemand een idee?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

Snelste manier waaraan ik nu zo kan denken is: Maak een html pagina, en link de 4 hotspots naar de programma's. Maak de pagina (en dus de 4 plaatjes even breed als je desktop en zet daarna de browser met f11 op volledig scherm.

Van een stukje software wat hetzelfde kan twijfel ik niet van het bestaan ervan, maar een naam ofzo kan ik zo echt niet bedenken.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:09
Dat is inderdaad een optie (mijn Html is een beetje roestig maar ik zal eens kijken of ik met Homesite iets in elkaar kan zetten)

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens aan Active Desktop gedacht ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

sanfranjake schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:38:
Heb je al eens aan Active Desktop gedacht ?
Active Desktop is toch HTML? maar dan heb je nog wel de Icoontjes van Deze Computer enzo? Maar volgens mij kan je die zo instellen dat ze weg gaan als Active Desktop aan staat.

Btw: Nice layout :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Illegal_Alien schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:31:
[...]
Active Desktop is toch HTML? maar dan heb je nog wel de Icoontjes van Deze Computer enzo? Maar volgens mij kan je die zo instellen dat ze weg gaan als Active Desktop aan staat.
Kan je zo instellen als je zelf wil voor zover ik weet. Anders valt wellicht een programma als tweakui te proberen. Die kan misschien nog wel meer wegtweaken :)
Btw: Nice layout :)
*D Thanks, hebben een aantal collega's maanden lang hard aan gewerkt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1