Toon posts:

[S-Ata] Schijf word niet gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 716 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus K8V SE Deluxe moederbord en een 36 GB Raptor. Nu wilde ik daar mijn windows opzetten omdat ik die nu niet gebruik. Het probleem is dat hij de schijf WEL vind in de bios maar niet in windows.

Ik dacht toen, ik moet even wat S-ata drivers instaleren. Toen heb ik verschillende bestanden/drivers op een floppy gezet maar het lukt niet!
Van Asus site--> Lukt niet, instalatie doet wel, vind hem weer niet
Van VIA Site-->Zelfde
Van WD--> Hier komt het vreemde, het instaleren doet wel maar 1 file mist hij en die kan ik NIET op de floppy zetten.

Dan krijgt hij de error:
Kan fasttx2k niet kopieëren. Er is geen ID-adresmarkering gevonden op de diskette.

Nu heb ik 2 vragen, hoe krijg ik het bestand op de floppy en hoe krijg ik windows op de schijf?

Ik heb gezocht op GoT en Google maar niet echt veel kunnen vinden. :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al een andere diskette geprobeerd?
Op de driver CD van je Asus mainboard staat een programmaatje Makedisk.exe, die zou de drivers ook al in orde moeten maken.
Je kan geloof ik ook via het Autorun menu, wat ook werkt op een systeem zonder dat mainboard, een linkje aanklikken dat het makedisk proggie meteen start. Zou moeten werken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Serial ATA FAQ onderaan :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op woensdag 01 december 2004 @ 07:52:
Al een andere diskette geprobeerd?
Op de driver CD van je Asus mainboard staat een programmaatje Makedisk.exe, die zou de drivers ook al in orde moeten maken.
Je kan geloof ik ook via het Autorun menu, wat ook werkt op een systeem zonder dat mainboard, een linkje aanklikken dat het makedisk proggie meteen start. Zou moeten werken.
Andere diskette: zelfde
Ik ga dat even proberen met makedisk.exe.

Verwijderd

Topicstarter
Gelezen en uitgevoerd maar niet gelukt. Zoals ik al zei, hij vind alle bestanden voor de raid maar de schijf vind hij niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De K8V SE Deluxe heeft twéé SATA RAID controllers: Promise 20378 en VIA VT8237. Ben je er zeker van dat je de drivers gebruikt voor de SATA controller waarop de harddisk is aangesloten? :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 01 december 2004 @ 07:55:
De K8V SE Deluxe heeft twéé SATA RAID controllers: Promise 20378 en VIA VT8237. Ben je er zeker van dat je de drivers gebruikt voor de SATA controller waarop de harddisk is aangesloten? :)
Yep allebei de drivers geprobeerd, ook de s-ata schijf omgedraaid. Niks werkt.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Grappig ik ben met hetzelfde aanhet stoeien ook met een K8V, alleen ik probeer een RAID opstelling voor elkaar te krijgen maar dat lukt ook niet. Nu heb ik ze op de gewoone SATA aansluitingen gedaan (dat zijn die twee die boven zitten vlak boven elkaar en niet naast elkaar) en dan zie windows ze wel goed. Heb ze ook al ze partitioneert en geformateert. Heb je in de BIOS alle SATA functies aan staan ?

Die makedisk.exe heb je, zoals ik ik het heb gedaan, al nodig tijdens de installatie. Op F6 drukken in het begin en dan de drivers installeren. Dat was voor zover ik weet voor de controller.

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Ok je hebt nu windows geinstaleerd op een ATA schijf en wilt eigenlijk Windows op de s-ata Raptor hebben?

- s-ata zie je toch niet in de bios of is dat nieuw bij amd64 mobo's
- voor de promise raid controler: http://www.asuscom.de/pub...c20378/378raid_100137.zip
- voor de Via raid controler:
http://www.asuscom.de/pub/ASUS/misc/ide/via/VIARAID220d.zip

Floppy maken met drivers derop > windows setup draaien > F6 > flop derin en drivers kiezen > windows instaleren.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 08:14 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Niet vergeten in het BIOS e.e.a. te activeren en de RAID-ARRAY in te stellen?

ARME AOW’er

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Als je 1 SATA HDD hebt moet je juist in de BIOS vermelden dat het IDE is ipv RAID (aangezien er maar 1 schijf is)...betekent niet dat ie dan als een IDE schijf werkt, maar dan wordt ie wel bij de XP-SP2 install herkent

edit:
zo werkte het in ieder geval met mijn mobo (VIA VT8237 RAID controller)

[ Voor 17% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 01-12-2004 08:19 ]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Kleine Update!
Ik heb nu de goede drivers gevonden en hem gehangen op de via s-ata. De windows installatie kon dus doorgaan :) maar nu mist hij verschillende files. Die kan je overslaan, maar als je ze allemaal overslaat start windows niet op :(.

Verwijderd

Topicstarter
Weer een kleine update.
Nu doen de drivers van VIA. Nog iets leuks, ik ga windows instaleren(dat blauwe scherm nog) en dan mist hij opeens alle filess die op de floppy staan 8)7. Nu weet ik het echt niet meer. Zelfde is met de promise controller.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat ging bij mij ook moeilijk. Heb zeker 10 floppen gebruikt eer ik een goede had. Dingen liggen teveel stof te happen misschien.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:04:
Dat ging bij mij ook moeilijk. Heb zeker 10 floppen gebruikt eer ik een goede had. Dingen liggen teveel stof te happen misschien.
Ok, ik heb nu nieuwe floppen en het doet nog steeds niet :(, ik begin echt hopeloos te worden.
Ook heb ik Asus nederland gebeld en hun zeiden dat het op de Driver cd staat maar ik kan het niet vinden. Iemand nog iedeën?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Misschien bedoelen ze I.p.v. lezen vanaf floppy misschien lezen vanaf CD? Heb dat nooit geprobeerd.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:15:
Misschien bedoelen ze I.p.v. lezen vanaf floppy misschien lezen vanaf CD? Heb dat nooit geprobeerd.
Ik heb de driver cd onder de installatie in de dvd speler gedaan maar dat lukt ook niet, dan hoor je alleen de floppy 'kraken'.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem alleen dan met een Asus A8V Moederbord. Bij mij is het alleen dat hij tijdens het opstarten WEL de SATA schijf ziet en bij het installeren van Windows niet. Dit moederbord maakt gebruik van de VIA SATA 378 controller.Ook ik weet zeker dat ik de goede Drivers heb.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:01:
Ik heb het zelfde probleem alleen dan met een Asus A8V Moederbord. Bij mij is het alleen dat hij tijdens het opstarten WEL de SATA schijf ziet en bij het installeren van Windows niet. Dit moederbord maakt gebruik van de VIA SATA 378 controller.Ook ik weet zeker dat ik de goede Drivers heb.
Dat heb ik nu dus ook, de bios ziet hem. En in windows ziet hij hem ook(op de andere 'oude' schijf). Maar met de windows setup doet hij vaag. Ik zit er over te denken om hem weg te doen voor een andere. :(

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 09:01
Ik zit met precies hetzelfde probleem, alleen bij mij doet die verdoemde F6 knop het niet :{.
Enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Mn BIOS vindt de hdd niet (Maxtor Diamond Plus 9 80gb s-ata). En als ik bij dat VIA menu op tab druk, dan kan ik geen enkele optie kiezen :s.

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:02:
Weer een kleine update.
Nu doen de drivers van VIA. Nog iets leuks, ik ga windows instaleren(dat blauwe scherm nog) en dan mist hij opeens alle filess die op de floppy staan 8)7. Nu weet ik het echt niet meer. Zelfde is met de promise controller.
Kick :P

Is er ondertussen misschien al iemand met een oplossing voor dit probleem ? :)

Ondertussen al vele floppy's, drivers van cd /internet geprobeert maar het wil nog niet, hij herkent de schijf in windows setup, maar op het moment dat hij files wil kopieren vraagt hij nog om viasraid.sys. Dit terwijl dit bestand wel op de floppy staat :/

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Helaas nee, alhoewel mijn handen popelen om je systeem eens onder handen te nemen. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het mobo verkocht en een mooi DFI LP mobo gekocht :). Daar heb ik nu al veel betere ervaringen mee :).

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 07:47:
Ik heb het mobo verkocht en een mooi DFI LP mobo gekocht :). Daar heb ik nu al veel betere ervaringen mee :).
Hmm, okay ga ik even uitzoeken of het mogelijk is gewoon te booten van een IDE schijf, en vervolgens de sata schijf toch te zien.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Mark309 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:21:
[...]

Hmm, okay ga ik even uitzoeken of het mogelijk is gewoon te booten van een IDE schijf, en vervolgens de sata schijf toch te zien.
:)
Ja als ik er een ATA hd achter deed, dan vond hij hem wel. En ik kon er ook alles opzetten. Vage shit :P.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

Valkyre

Kitesurf FTW!

zie ik nu goed dat je voor dit probleem je mobo hebt verkocht! :S

op de Asus cd staat ergens bij drivers MAKE DISK ofzo, en klik en hij zet alle drivers op diskette, hoef je alleen nog maar de goede aan te klikken klaar.

maar goed, zelf weten

iRacing Profiel

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Gohan-san schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:05:

op de Asus cd staat ergens bij drivers MAKE DISK ofzo, en klik en hij zet alle drivers op diskette, hoef je alleen nog maar de goede aan te klikken klaar.

maar goed, zelf weten
Was het maar zo simpel, dit is (door mij iig) geprobeert, ook met de nieuwste makedisk files en drivers van de asus site. Maar het mocht niet helpen.

Ik heb nu een IDE boot schijf genomen, en dan werkt het wel. :)

Verwijderd

Topicstarter
Gohan-san schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:05:

maar goed, zelf weten
Ik heb met makedisk wel 10 floppy's gebrukt! Voor zowel de VIA als de Promise controller, niks deed.

Verwijderd

k had het zelfde probleem met een computer die k voor iemand moest maken... met een k8v Se Deluxe... en het lukte maar niet om die drivers te installeren steeds met F6 gaf ie fouten dat ie bestanden niet kon kopieren...
En nu starte k hem weer op en windows install ging aan en k was vergeten om op F6 te drukken... maar hij pakte wel ineens de s-ata hardeschijf... :?
mja k ben blij iig dat ie het nu bij mij doet en mayb ken je het eens proberen... mayb werkt het bij jullie ook....
Dus gewoon een keer proberen met het floppy... als ie een fout geeft computer opnieuw opstarten zonder floppy en door laten gaan... veel suc6 iig
Pagina: 1