Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Front audio doorgebrand Antec Sonata met MSI K8N Neo2 plat.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik m'n nieuwe systeem in elkaar gezet. M'n behuizing is de Antec Sonata Lifestyle en mn mobo is een MSI K8N Neo2 platinum, met onboard sound.

Het front panel van de kast bestaat uit 2 USB en 1 FireWire poorten plus nog twee audio poorten, 1 audio out en 1 audio in. De USB poorten werken iig.

Van de audio poorten zaten er 1 grote stekker en nog een zootje kleinere stekkers. Ik heb de grote 10 pins stekker aangesloten op het mobo. Deze aansluiting is fool-proof want er 'mist' 1 pinnetje, dus ik kan 'm er niet verkeerd op hebben gezet.

Het probleem deed zich voor toen ik een head-set aan de voorkant wilde inpluggen. Ik rook opeens een brandlucht. Ik heb de kast open gedaan en kon zosnel niet zien waar de rook vandaan kwam, want door de fans was alles al weg geblazen. Uiterlijk is er niets te zien, maar er komt iig geval geen geluid uit de headset. De mic heb heb ik nog niet getest.

Na het fronpanel te ontkoppellen werken de audio poorten achterop tenminste wel.

Mijn vraag is:

Is dit probleem makkelijk te verhelpen, zo nee valt dit binnen de garantie?

btw. Als ik de computer uitschakel blijft het lampje van mn Apacer card-reader en een ledje op mn toetsenbord branden. Kan dit de oorzaak van het probleem zijn i.v.m. aarding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 03:48:
Van de audio poorten zaten er 1 grote stekker en nog een zootje kleinere stekkers. Ik heb de grote 10 pins stekker aangesloten op het mobo. Deze aansluiting is fool-proof want er 'mist' 1 pinnetje, dus ik kan 'm er niet verkeerd op hebben gezet.
Helaas hoeft dat niet persé te betekenen dat het fool-proof is. Alhoewel je er meestal van uit kunt gaan dat dit OK is, dien je toch de pinouts van de aansluiting op je mobo en de aansluiting van de kast zelf te controleren. Deze komen niet altijd overeen (sterker nog, zo te horen kwamen ze in dit geval niet overeen).
Is dit probleem makkelijk te verhelpen, zo nee valt dit binnen de garantie?
Indien de pinouts gelijk zijn, lijkt het mij een geval garantie inderdaad.
btw. Als ik de computer uitschakel blijft het lampje van mn Apacer card-reader en een ledje op mn toetsenbord branden. Kan dit de oorzaak van het probleem zijn i.v.m. aarding?
Nee, dat heeft niets met aarding te maken. Is normaal, hangt af van de bios instellingen m.b.t. power-on on keypressed etc.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

als je de achteringang probeert van je sound etc. heb je dan wel geluid?
Anders zou het namenlijk kunnen zijn dat je soundchip in rook is opgegaan.
Dan zou ik zeker garantie claimen en natuurlijk met het verhaal dat de sound die er op zit gewoon niet werkt.
Sommige mensen moet je natuurlijk niet wijzer maken dan ze zijn kwestie van RMA zou ik zeggen :)

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op woensdag 01 december 2004 @ 04:19:
als je de achteringang probeert van je sound etc. heb je dan wel geluid?
Na het fronpanel te ontkoppellen werken de audio poorten achterop tenminste wel.
Lijkt me wel dus..

Voor TS: die frontaansluiting, is dat zo'n massief, ingegoten geheel, of kun je bij de electronica komen?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

overheen gelezen.

In mijn ogen als het een nieuw mobo is niet verder aan klungelen dat zou destructief zijn en eventueel je garantie laten vervallen.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Sound aan de achterkant werkt wel, stond ook in de openingspost trouwens.
Dus ik neem aan dat het aan de kast ligt.

Ik heb er alleen geen zin in om die kast weer op te sturen om 'm vervolgens weken te moeten missen. Dus als het mogelijk is dat er alleen een paar draadjes zijn doorgebrand, kan ik misschien net zo goed zelf oplossen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 04:26:
Sound aan de achterkant werkt wel, stond ook in de openingspost trouwens.
Dus ik neem aan dat het aan de kast ligt.

Ik heb er alleen geen zin in om die kast weer op te sturen om 'm vervolgens weken te moeten missen. Dus als het mogelijk is dat er alleen een paar draadjes zijn doorgebrand, kan ik misschien net zo goed zelf oplossen.
Daarom vroeg ik of dat ding open te schroeven is. Je hele kast op sturen hoeft denk ik nooit, die modules zijn sowieso wel uit de kast te schroeven..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 04:22:
Voor TS: die frontaansluiting, is dat zo'n massief, ingegoten geheel, of kun je bij de electronica komen?
Tja.. Het zit toch wel vrij goed weggewerkt achter de drive-bays. Makkelijk kom ik er niet bij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees trouwens net in de manuals, dat zowel de aansluiting van de kast, als het mobo compliant zijn met de Intel Front Panel Standaard. Dit is volgens mij die 10-pins stekker, die ik zeker weten goed heb aangesloten.

Ik denk dat ik morgen maar even met de leverancier bel.
Als ik eeuwen op een nieuwe moet wachte, dan maar geen front sound.
Pagina: 1