Toon posts:

[XP] Continu Unmountable_boot_volume

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Mijn windows xp draait op zich gewoon goed. Maar ik wilde gisteren formatteren, toen ging 't mis. Ik doe de cd erin, start op vanaf cd rom, laat setup draaien. Hij laad de drivers en daarna geeft hij die unmountable_boot_volume error. Ik zie na het drivers laden nog even een knipperende cursor? linksboven en daarna geeft hij dus die error.

Ik heb al gezocht op dit forum en bij google, en heb ondertussen al verschillende dingen geprobeerd.

- Partities gecontroleerd met checkdisk (met /r)
- Hij gaf bij 1 partitie aan "hardware error". Mijn explorer.exe sloeg compleet vast, niets wilde meer starten. Die partitie verwijderd en opnieuw toegevoegd en geformatteerd, werkt weer.
- fdisk /mbr
- Partition magic geraadpleegd
- Diagnostic tools van fabrikant hd geprobeerd, geen baat (geeft aan dat er geen errors zijn).
- ik wilde de recovery console in, moest ik apart installeren (bij de setup kom je niet verder dan drivers laden, dus repair install kan niet). Dit kon niet met sp2 erop want dat geeft ie aan "dit systeem is nieuwer dan wat u wilt installeren" (of iets dergelijks) dus moest ik sp2 deinstalleren en toen de recovery console installeren. In de recovery console fixboot gedaan op alle partities en fixmbr op alle 2 de schijven. Hij gaf wel aan dat dit mogelijk beschadigd kon zijn, maar dat is denk ik standaard. 't werkte iig niet.
- in de bios udma uitgezet op de schijven, mocht ook niet baten (hij gaf bij microsoft aan dat 't iets met udma was)
- eerst master schijf ontkoppeld, opnieuw opgestart, proberen te installeren, lukte wederom niet. Hij gaf toen wel in de post slave aan en ik kon de setup wel starten, maar hij kwam wederom met "unmountable_boot_volume"
- Daarna slave schijf ontkoppeld (alleen master dus) en dan vind hij in de post helemaal niets.
- Bios geflashed, dacht dat ik meer opties zou krijgen, was niet 't geval.

a7v333 moederbord
2 wd800bb schijven

Weet iemand wat er aan de hand is / een oplossing voor dit probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 01:38 ]

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

heb je je master WD als master gejumpered of CS?
mijn WD wil alleen booten als ie CS is gejumpered in zn eentje.
IDE kabels vervangen?
Mischien kan je nog n geheugentest draaien met memtest86, maar als je geen problemen hebt gehad in je vorige installatie ... 8)7

Heb je n andere hdd die zeker weten goed is, om mee te testen?

eerst kijken dan zeiken

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De pc al eens gestripped van onderdelen die je niet per se nodig hebt om te booten ?

Al een nieuwe IDE kabel geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ide kabel vervangen, hielp niet
Daarna heb ik schijven alletwee op cableselect gezet, haalde ook niets uit.

En hoe bedoel, onderdelen strippen, niet perse nodig voor booten? geluidskaart etc eruit halen?

Ik zal nog wat verder info geven, misschien is 't belangrijk.
Ik ben met partition magic bezig geweest, toen wilde ik op mijn slave schijf wat vrije schijfruimte opnieuw indelen (resize). Maar daar liep hij op vast. Kan dit een oorzaak zijn? (op mijn master schijf verder niets gedaan).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat zou ook best eens een optie kunnen zijn. Heb je al eens de hele schijf geformatteerd? Met strippen bedoel ik inderdaad alle niet essentieele onderdelen er uit halen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Heel de schijf formatteren. Mijn partities zijn allemaal ntfs, dus ik zou die dan allemaal kunnen verwijderen met fdisk en dan kijk wat ie doet. Dat wil ik best proberen, maar als de error er dan nogsteeds is, ben ik nog verder van huis, kan ik hier ook niet meer posten :P

Ik heb ook met cable select nog even geprobeerd, om eerst de ene schijf er aan te hangen en dan de tweede en dan krijg ik bij alletwee weer de unmountable_boot_volume error. Ik vind 't erg vreemd dat als ik ze alletwee aansluit dat windows xp wel goed draait.

Als iemand nog tips heeft, graag.

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt niet uit of 't cable select of master / slave is, situatie blijft hetzelfde. Ik ben er nogal huiverig voor op 't moment om alles eraf te gooien, zeker als 't geen zin zou hebben.

Dus ik heb de harde schijf in een andere pc gezet, daarna de setup gedraait en jahoor, hij gaat gewoon door, laat ook alle partities op de schijf zien.

't lijkt me dat er met een boot record niets mis is. Ik dacht eerst aan dat m'n ide aansluiting op 't moederbord kapot is, maar als dat zo zou zijn, zou ik nu ook niet in Windows zitten.

Wie o wie weet wat 't kan zijn? Ik weet nu echt niets meer te verzinnen. Als iemand nog tips heeft, graag.

Verwijderd

probeer je boot.ini eens aan te passen. Als je er een schijf uit haalt dan loopt de nummering van je schijven soms anders...

Verwijderd

Topicstarter
Tis gelukt :-)

Ik had m'n cd-writer ontkoppeld en toen werkte 't :)
bedankt voor de tips
Pagina: 1