2e kaart dood op 1.5 jaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb vandaag mijn tweede GeForce 4 Ti 4200 in de vuilbak moeten gooien, omdat hij weer hetzelfde voorhad als mijn eerste, nog geen half jaar geleden. Net zoals bij mijn eerste kaart na een dik half jaar gebeurde, verschenen er een maand geleden groene stipjes op mijn beeldscherm. Deze stipjes groeiden dag per dag, en spelletjes werden ook onspeelbaar. uiteindelijk flipte mijn scherm en nu zit zelfs mijn bios vol met groene strepen.

Dit is de tweede maal dat ik dit voorheb met deze kaart. Is dit toeval of zou het mogelijk zijn dat er iets op mn mobo scheelt dat de 3d kaarten gewoon verknoeit ?
Ik zou dit graag weten voor ik binnen een half jaar er weer een moet wegdoen :)
en just for the record: Ik heb me nooit beziggehouden met OC'en ofzo, gewoon gamen van tijd tot tijd.

bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Lijkt me toch een toename aan artifacts, met andere woorden je kaart wordt te warm, of hij krijgt de verkeerde voltages door je moederbord. Meet je lijnen en je temps eens ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Zit er geen garantie op die dingen?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja er is weldegelijk een garantie maar ik heb niet zoveel zin in NOG eens dezelfde kaart aangezien ik er al 2 heb doorgejaagd.

Wat zou ik moeten zien als ik bij de voltages kijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kijk eerst eens naar de koeling. Die stippen wijzen er op dat het geheugen / gpu te warm worden en fouten gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk daarbij eens naar de airflow van je kast. Het kan zijn dat tijdens 2d werken er niets aan de hand is maar te warm word voor het kaartje bij 3d. Weet niet hoe groot je kast is en wat je er allemaal in heb hangen maar als ie net een paar graden door een verkeerde airflow in je kast trekt dan kan dat een bottleneck worden. Zorg voor een goede airflow door "jouw" kast, kan een hoop schelen.

Zet anders eens je kast open met een fan erop van buiten, kijken of het scheelt. Mogelijk heeft de videokaart al dermate schade opgelopen dat er niet veel meer van te bakken is.

Omruilen kan, maar dan tegen een lagere waarde en met wat geld erbij voor een hedendaagse kaart :) Hoe zit het met stof rond je koelers ? Of ziet de heatsink van je cpu koeler er nog schoon uit ?

Hoe ziet je koeler van je videokaart er uit, schoon of stoffig ? Shceelt vaak al een paar graden, een verstopte heatsink met stof ;)

Foto'tje droppen van je kast open/videokaart ?
Pagina: 1