Ik heb hier een zeer merkwaardig probleem.
Ik zal de situatie schetsen.
Er is 1 linux servertje (Debian) en die zit verbonden met zijn laptop.
In het linux servertje zitten 2 nics (1 onboard VIA Rhine II en een RealTek RTL8139, volgens dmesg |grep -n -B 3 -A 3 eth). Het zijn beide 100mbit FD kaartjes.
Mijn laptop heeft een een 100MBIT kaartje (standaard realtek van Dell Inspiron, onboard)
Nu zijn ze met elkaar verbonden in een netwerkje blabla etc
Het probleem is nu dat wanneer ik bestand (ftp) naar de server stuur (RX (receiver) op de nic (eth1 EN eth2, maakt niet uit, ze hebben het allebei, bij ifconfig), er ongelooflijk veel errors en drops zijn. Ook is de snelheid in het begin rond de 30KB/sec en later ongeveer 140KB /sec ( en dit op een 100mbit netwerk, go figure)
voorbeeld:
RX packets:20831 errors:1107 dropped:1109 overruns:1107 frame:0
Het vreemde is, wanneer ik een bestand van de server download, hij geen enkele errors heeft in de TX (transmitter) en ook nog eens met 5 a 6 MB/sec het bestand overpompt.
eth0 doet het wel iets beter dan eth0 (eth0 is de onboard, the VIA Rhine II dus)
Het gaat dus alleen mis wanneer er data naar de nic toe gaat.
iptables enzo is allemaal normaal ingesteld (door ipmasq), niets exotisch dus.
het moederbordje betreft een VIA C3 (733 mhz) met 128 mb geheugen.
Iemand misschien een idee?
nog extra info
eth1 0
Interrupt:10 Base address:0xe800
eth 1
Interrupt:11
Ik zal de situatie schetsen.
Er is 1 linux servertje (Debian) en die zit verbonden met zijn laptop.
In het linux servertje zitten 2 nics (1 onboard VIA Rhine II en een RealTek RTL8139, volgens dmesg |grep -n -B 3 -A 3 eth). Het zijn beide 100mbit FD kaartjes.
Mijn laptop heeft een een 100MBIT kaartje (standaard realtek van Dell Inspiron, onboard)
Nu zijn ze met elkaar verbonden in een netwerkje blabla etc
Het probleem is nu dat wanneer ik bestand (ftp) naar de server stuur (RX (receiver) op de nic (eth1 EN eth2, maakt niet uit, ze hebben het allebei, bij ifconfig), er ongelooflijk veel errors en drops zijn. Ook is de snelheid in het begin rond de 30KB/sec en later ongeveer 140KB /sec ( en dit op een 100mbit netwerk, go figure)
voorbeeld:
RX packets:20831 errors:1107 dropped:1109 overruns:1107 frame:0
Het vreemde is, wanneer ik een bestand van de server download, hij geen enkele errors heeft in de TX (transmitter) en ook nog eens met 5 a 6 MB/sec het bestand overpompt.
eth0 doet het wel iets beter dan eth0 (eth0 is de onboard, the VIA Rhine II dus)
Het gaat dus alleen mis wanneer er data naar de nic toe gaat.
iptables enzo is allemaal normaal ingesteld (door ipmasq), niets exotisch dus.
het moederbordje betreft een VIA C3 (733 mhz) met 128 mb geheugen.
Iemand misschien een idee?
nog extra info
eth1 0
Interrupt:10 Base address:0xe800
eth 1
Interrupt:11
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 01:30 ]