Toon posts:

[voeding] valt uit tijdens opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij belde mij op en vertelde mij dat zijn computer niet meer opstarte, ik ging erheen en keek ernaar, zodra je de stekker in het stopcontact stopte en de aanknop indrukte leek de computer aan te gaan maar viel daarna gelijk weer helemaal uit. daarna reageerde hij nergens meer op. pas als je de stekker van de voeding uit het stopcontact had gehaald en het daarna opnieuw deed deed hij weer precies hetzelfde. ik heb voor mijn kennis een andere voeding erin gezet en de pc draaide weer als een zonnetje. een paar dagen later belt deze kennis weer op en zei dat hij hetzelfde had maar nadat hij de stekker er weer uitgehaald had en later weer erin starte hij dit keer wel door. tijdens het werken met de computer is er niks aan de hand. het is echt zuiver en alleen tijdens het opstarten.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en waar het eventueel aan kan liggen?

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 09:45

P-ter

...

Temperatuur van de pc al gecheckt?

Sommige pc's worden snel te warm en vallen daardoor direct uit, meestal door een beveiliging of een bios instelling.

Ik heb een keer hetzelfde probleem gehad met een pc, en had het niet in die hoek verwacht destijds.

Verwijderd

Topicstarter
jah die heb ik inderdaad gechecked maar die is goed.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12

breinonline

Are you afraid to be known?

Is de pc geaard aangesloten? Is er niets wat kortsluiting maakt?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Welke voeding (merk, type en Wattage) zat er eerst in en welke nu? Wat zijn de exacte systeemspecificaties (met ook alle randapparatuur)?

Verwijderd

Topicstarter
Eerst een:

JNC MPS-8804 230W

en nu een:

Q-Tec PSU 300W

De precieze systeemspecificaties weet ik zo niet uit mijn hoofd maar het heeft er in ieder geval niets mee te maken dat er te weinig wattage is. het is al een vrij oud beestje.

Verwijderd

Je hebt er wel twee keer een B-merk voeding in gezet, dat is ook van invloed. Ik denk dat het sowieso wel handig is dat je de exacte systeemspecificaties vermeldt, want daar heeft iedereen wat aan, ook al heeft het in jouw ogen niets met de voeding te maken. Ik vermoed van wel. Wat zijn de voltages die de voeding geeft als je systeem eenmaal stabiel draait? Kijk even hier om te kijken hoe je dat het beste kan doen en lees de topicstart van Welke voeding heb ik nodig? Deel 8 voor wat algemene nuttige informatie.
Pagina: 1