Toon posts:

newe pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heb binnen kort 7000 gulden te besteden en ik dacht eraan om een newe pc te gaan bouwen met deze specs:

AOpen HQ08A bigtower
Abit BP6 Dual celeron
2x Intel Celeron PPGA 466
2x 128mb 100mhz dimm
Adaptec 2941U
Creative Labs GeForce ddr.
IBM DJNA352030 20.1gb
Seagate 43400 Elite (SCSI)(sec harddisk)
acer peripahls 8432a (scsi)
Plextor PX40TSI (scsi) (cdrom)
Pioneer DVD-U03S (scsi)
floppy Sony
TerraTec Xlerate pro
Hauppauge WinTV TV Tuner
2x 3com 100mbits
Creative Labs FourPointSurroud 1000
Philips Videocam Vesta Pro
E-tech Bullet 56K (PCI)
Logitech TrackMan Marble Wheel
Logitech Cordless Desktop I
illama vision master 19"

als iemand nog suggesties heeft welke onderdelen ik er beter in kan gaan doen of weglaten laat het ff weten

thx already

Verwijderd

dump die celerons
behalve als je nt4 of w2k gaat draaien
want in w98 heb jer niets aan
ga voor een athlon zeer veel mhz ofzo

Verwijderd

dump deze ---> acer peripahls 8432a (scsi)
en zet er een plextor in

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

dump dat geheugen en doe er pc133 in

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dump die scsi harde schijf. Tenzij je hele zware bewerkingen gaat uitvoeren met videobewerkingen e.d kan je net zo goed een IDE schijf nemen.

schaduw: hij heeft niets aan pc133 geheugen als hij celerons neemt.

Verwijderd

dump die ide schijf :) eenmaal scsi gehad en je wil geen ide meer...... trouwens neem een ultra160 ipv een 2941

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekozen voor die acer omdat die 8mb buffer heeft en dat in combinatie met een scsi schijf die alleen voor cd branden word gebruikt zal ik wat meer kunnen doen tijdens het branden dan nu (ide brander)correct me if im wrong

Verwijderd

Dump dat pc100 geheugen en neem pc133 je hebt er niks aan maar in de toekomst misschien nog handig. Misschien nog wat leuke coolers erbij?? >:) Heb je al eens gedacht aan isdn? ;)

Verwijderd

Die E-Tech bullet 56K (PCI) kun je betere dumpen. Neem een externe modem bv. Diamond Supra 56K of 3Com/US robotics 56K.
En van die AOpen bigtower wel die met 300 Watt voeding nemen.

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
7000 piek voor een poeter, lang gespaard ofzo?

Verwijderd

Als je ff wacht, kan je twee celeron2's kopen. Die digen hebben SSE intructies, en kunnen heel veel harder....

PC-133 RAM vind ik nog nie echt nodig, over een paar maanden is er DDR....

Verwijderd

Voor die fl 7000 piek zou ik er toch liever een Athlon 800mhz in zetten......

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Dump alles, neem een lekkere maand vrij en loop naar het reisburo voor een heerlijk trippie hawaii ofzo.. >:)

Like this yall...

Verwijderd

Mr. Freeze snapt het :)

Verwijderd

Ik ben het eens met Slashdotter. Alleen als je heel zwaar je HD gaat belasten voor SCSI gaan: A) SCSI is errug duur, B) 7200rpm, ATA66 is ook errug snel, hoor. Kun je voor het prijsverschil beter meer geheugen (nog meer??) kopen, maak je een RAMdisk en nooit meer rebooten (HAHAHAHA!!). 's Toch tig keer sneller dan SCSI. Maar goed even serieus.
Als je 100.000 dingen tegelijk gaat doen (branden, videobewerking, photoshoppen, hoeveel handen heb je?) is het een geinig systeem, maar als je zo nu en dan een CD'tje brand of een WAV-file omzet naar MP3, zou ik voor het prijsverschil op vakantie gaan.
Pagina: 1