Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Palm Zire 72 BT internet.. FRUSTRATIE!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben al sinds de dag dat ik mijn zire 72 kocht bezig het apparaat via de bt dongle op internet te krijgen (al 4 maanden).

Ik heb werkelijk alles gedaan gelezen en geroken.... IK SNAP ER NIKS VAN!!
Bestaat er ergens domme-mensen uitleg voor dit spul????

Verwijderd

Vertel er dan ook even bij wat je bijvoorbeeld hebt gedaan, dan kunnen we dat wegstrepen ;)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ja, google. En anders http://palmclub.nl/tips/draadloos_internet/

Voor al uw gemakken.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, kwaqs uit frustratie ff snel met topic invullen.

Kheb echt zo een beetje alles gehad, alles van palmclub, me hele netwerk opnieuw ingesteld, bluetooth dit, bt dat. Weet je, ik word er niet goed van :P

Wie wil me palm kopen?

Sorry geduld is nog steeds op.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik heb je nog niet langs zien komen op de Palmclub forums. Sorry, maar het ligt toch echt aan jou dan als je het niet werkend krijgt, want er zijn er zat die alles gewoon volgens de tutorial alles hebben gedaan en het werkend hebben gekregen.

Het grootste verschil is dat ik jou absoluut niet inhoudelijk hoor praten over evt. foutmeldingen i.e. maar alleen om aandacht smeekt hier voor je Zire72 die het volgens jou niet doet. Hoe moeten wij je helpen als je geen informatie geeft. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Stereotomy op 01-12-2004 01:06 ]

Alors.

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

niellus: toevallig XP spe2 met de msbluethooth drivers?
zo ja dan heb je geen bluetooth LAN

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb er even een nachtje over geslapen, ik weet ook wel wat ik fout doe maar ik kan er niet tegen als je bij elke sessie tot 1 uur 's nachts zit te pielen.

Ik heb wel hotsync aan de praat via bt, dacht ik. Ik sta net op en hij doet het weer niet (Kan geen verbinding maken).

wat betrefd het internetten heb ik echt alle tutorials gevolgd die er maar zijn.

Ik heb:

Modem/router --> access point ))) laptop )) bluetooth ))) Zire 72.

Als ik mijn internetverbinding wil delen vanaf het wifi kaartje in mijn laptop dan krijg ik de foutmelding: ".....A LAN connection is already configured with the IP adress that is required for automatic IP adressing...."

Daarnaast heb ik om de 1 of andere vage reden onder het internet-deel-vinkje geen soorten netwerken meer staan (waar je BT Lan kiest).

Wel staat er nu in mijn netwerken een Bluetooth Network.

Wel ben ik een keer op deze manier zo ver gekomen dat er in mijn laptop kwam te staan dat mijn palm zire 72 een "BT Dail up connection" wilde maken. Vage shit voor mij dus :P

Dan zijn er nog die programmaatjes als SoftickPPP en MochaPPP, die kan ik nog wel installeren op xp (doh), maar als ik ze opstart raak ik echter in paniek.. Wat moet je hier in godsnaam mee??? Ik heb overal gezocht naar tutorials en kom wel wat tegen, maar dan zijn het vaak artikelen van een stuk ouder en gebaseerd rond palm 3 ergens.

Ik heb geen SP2 op mijn laptop geinstaleerd en gebruik een Sitecom CN-500 BT USB dongle, met de nieuwste drivers.

BT stinkt toch (imo) als je je comp aanzet en dat het zomaar niet meer werkt??

Ik hoop echt dat het me gaat lukken, anders heb ik het echt gehad met palm. De service (bij defecten e.d) van Palm ben ik namelijk ook niet over te spreken...

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

de MS bluetooth stack geeft je dus geen LAN maar een PAN en die kan je niet delen met je LAN dus kan je niet de tutorial vervolgen ... is dat de schuld van Palm?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap best dat ik wat fout doe, alleen ik hoop dat je begrijpt dat dit voor mij persoonlijk geen goede ervaring opleverd, zeker niet als je weet dat het me nog nooit gelukt is sinds ik het apparaat in augustus ergens gekocht heb..... Maar wat is een PAN??

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan!

Ik ben weer een stapje verder, ik heb mijn ICS aan de praat gekregen.

Mijn 'echte' netwerk heeft nu als ip 10.0.0.***

De laptop heeft 10.0.0.177 maar mijn Bluetooth lan heeft 169.254.232.238. Ik krijg nu ook verbinding tussen mijn zire 72 en mijn laptop, daarbij zegt ie ook dat BT een lan verbinding heeft gemaakt met mijn zire 72.

Daarop kan ik in mijn connection log aflezen dat er echter geen ip-adressen worden doorgegeven en DNS timed steeds out (in bijv. web pro).

Verwijderd

Topicstarter
OH YES!!

Wat een overwinning!!

Het werkt!!! Ik kan gewoon lekker internetten op mijn palm nu! Kheb mijn bt dongle ingesteld op 192.168.0.1 - 255.255.255.0 en that's it!

Ff nog een laatste vraagje, kan ik nou ook via de netwerk verbinding hotsyncen? Is dat ook sneller? dat wil namelijk nog niet echt...

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sorry, maar dit is gewoon te triest voor woorden.

http://pdaclub.nl/forums/...ead.php?s=&threadid=14704
Kheb echt zo een beetje alles gehad, alles van palmclub,
Als je dit had gelezen was je in Augustus ook al klaar geweest. Ik snap dat je nu heel blij bent dat het werkt enzo, maar ik kan er niet zo goed tegen als mensen hun apparaten de schuld geven van hun eigen incompetentie om zelf naar oplossingen te zoeken op het internet.

nofi. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Stereotomy op 02-12-2004 02:17 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op donderdag 02 december 2004 @ 02:14:
Sorry, maar dit is gewoon te triest voor woorden.

http://pdaclub.nl/forums/...ead.php?s=&threadid=14704

[...]

Als je dit had gelezen was je in Augustus ook al klaar geweest. Ik snap dat je nu heel blij bent dat het werkt enzo, maar ik kan er niet zo goed tegen als mensen hun apparaten de schuld geven van hun eigen incompetentie om zelf naar oplossingen te zoeken op het internet.

nofi. :)
stfu :D
Pagina: 1