Toon posts:

Computer zit vast in windows na geknoeid te hebben met pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

het gaat om de volgende configuratie:

- Headstart Pc van dynabyte
-MSI 6309 mobo met Pentium III 1000 mhz
- 512 MB PC133 Geheugen
- 40 GB HD 7200 rpm
- POV Geforce 4 Ti4200 128 MB AGP8X op AGP 4X moederbord
(dit heeft ie in het verleden gewoon gedaan)

In eerste instantie zat er in de pc een Tnt2 m64 met 32 mb geheugen

toen wilde ik die POV erin doen(hij heeft in het verleden al vaker in die pc gezeten)
ik kreeg bij het opstarten een blauw scherm met hardware failure

toen starte ik de computer met de oude videokaart op met hetzelfde blauwe scherm

ik helemaal verward aangeslagen heb de kast open geschroeft
alle onderdelen eruit gehaald, gesorteerd, en 1 voor 1 erin geplaatst

resultaat: hij doet het!!!

ik windows xp schone versie installeren

start computer op: zit vast doet niks meer

enkele n.b's:

- ik had per ongeluk het geheugen er wel verkeerd om in gedrukt eruit gehaald en vervolgens er weer goed in gedrukt op mobo
- videokaart is oc't geweest( te ver) maar doet het nog steeds met af en toe vage stippeltjes(niet storend) tijdens games
- floppydisk lampje blijft aan en gaat niet uit
- pc doet echt helemaal niks meer nadat hij net in windows is gekomen en je het leuke ierland achtergrondje ziet
- ik heb niet nog een keer geprobeerd windows te installeren wegens gebrek aan toestemming :P

vraag: hoe krijg ik pc weer goed? suggesties om te proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 00:05 ]

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
fdd lampje - data kabel verkeerd in de floppy drive, omdraaien die hap.

verder lijkt het mij een kwestie van memtest86 draaien om geheugen te testen en zeker weten dat de juiste drivers weer geïnstaleerd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
en als geheugen goed blijkt te zijn
floppy weer goed is
windows opnieuw geinstalleerd is

en hetzelfde probleem blijft

wat valt er dan nog te proberen?

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21
I.p.v. dit topic zo nutteloos te kicken (binnen 24 uur :X ) kun je beter éérst doen wat Grijns je voorstelt, dan kunnen we je beter helpen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Het geheugen er verkeerd om in? Hoe krijg je dat in vredesnaam voor elkaar, het kan er maar op één manier in :?

Verwijderd

er zijn 4 maniere, er is hier ergens een ram topic lees die maar eens en dan weet je dat ook

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 00:17:
en als geheugen goed blijkt te zijn
floppy weer goed is
windows opnieuw geinstalleerd is

en hetzelfde probleem blijft

wat valt er dan nog te proberen?
Bios reset? Ik kan me herinneren dat ik het ook heb gehad, maar da's zo lang terug dat ik gene idee heb wat ik toen gedaan had....

Kan zijn dat je je voeding te veel belast hebt, waardoor ie nu onstabiele voltages geeft(g-force zuipt significant meer dan een tnt2)

AGP8x & 4x zijn onderling compatible, misschien wel verstandig fast writes uit te zetten in de bios. Een oc'ed vid kaart die beschadigd is kan op ieder moment gewoon compleet uit vallen. transistoren die teveel beschadigd zijn zorgen voor stippeltjes, maar sommigen zijn lichtbeschadigd, en doen het wel maar gaan uiteindelijk toch kapot.....

Kan zijn dat je vid kaart gaar is, prop die andere er weer eens in???

ff een image trekken van een schone instalal(+ sp2 oid) <> slecht idee, scheelt je 30 minuten installatie tijd :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:47:
er zijn 4 maniere, er is hier ergens een ram topic lees die maar eens en dan weet je dat ook
DDR geheugen toch heeft maar een nokje hoor dus 4 manieren... met een hamer misschien!

Als er iets is dat ik haat is als ik in de pc bezig ben geweest de jacht op het "losse" kabeltje... grumble... maar het hoort erbij!

[ Voor 19% gewijzigd door swampy op 02-12-2004 00:30 ]

There is no place like ::1

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 16:46
Elco's op het bord gecheckt, dit bord komt uit een nogal beruchte periode en ook de 6309 heeft een vrij hoog percentage uitvallers met bolle/lekke elco's

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:47:
Er zijn geen vier manieren... Stel je hebt 1 RAM slot en 1 reepje RAM 184 pins. Dat kan er toch echt maar op 1 manier in hoor...

Verwijderd

Topicstarter
ik ga van het weekend nog is flink die computer proberen te maken
en als ik echt ten einde raad ben kom ik hier weer terug(met eventueel meer info) :)

maar bedankt voor reacties

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nu dus tijd gehad om die dingen te proberen die er gezegd zijn
dit is het probleem op dit moment:
computer start niet op...
alles gaat goed tot hij aan komt bij een wit klein knipperend balkje ... en daar blijft het dan bij... verder komt ie niet... ctrl alt del werkt dan ook niet... dus reset dan maar

ik heb het volgende gedaan/geprobeerd:

- memtest86 => 100% pass
- bios reset -> zelfde probleem
- andere voeding geprobeerd -> zelfde probleem
- andere HD erin met windows -> zelfde probleem
- HD van kapotte PC in andere PC -> PIIIIIIEEEEEEEP en doet niks
- HD op primary/secondary master/slave -> vier mogelijkheden -> zelfde probleem
- andere HD kabel geprobeerd -> zelfde probleem
- floppy ontkoppeld -> zelfde probleem
- CDROM-FLOPPY ontkoppeld en alleen HD voor opstarten -> zelfde probleem

ik ben ten einde raad
ik zou niks meer weten

maar
n.b. dit probleem is ontstaan nadat ik de PC helemaal uit elkaar gehaald heb (behalve dan proc/koeler/moederbord) en weer helemaal in elkaar heb gezet (dit had ik gedaan omdat ik steeds een blauw scherm kreeg met hardware failure met een een bepaalde videokaart)

iemand suggesties ideeen???

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:25:
AGP8x & 4x zijn onderling compatible, misschien wel verstandig fast writes uit te zetten in de bios. Een oc'ed vid kaart die beschadigd is kan op ieder moment gewoon compleet uit vallen. transistoren die teveel beschadigd zijn zorgen voor stippeltjes, maar sommigen zijn lichtbeschadigd, en doen het wel maar gaan uiteindelijk toch kapot.....

Kan zijn dat je vid kaart gaar is, prop die andere er weer eens in???
Je kan best je videokaart testen met OC-snelheden alleen als je artifacts ziet dan zit je te hoog en moet je omlaag. Meestal een flink stuk omlaag anders dan blijf je de artifacts houden(met standaard koeler). Dus het ligt er maar aan, verder werkt je kaart gewoon verder op stock-speed alleen zal hij wel langzamer zijn(niet zo veel).

Verwijderd

je zegt dat je de peecee uitelkaar hebt gehad, kan het dan misschien zijn dat je perongelijk bij het inbouwen bent uitgeschoten??? of misschien zit een schroefje niet helemaal goed en maak zo op die manier kortsluiting...

het zijn maar een paar ideetjes maar het zijn wel:

my 2 cents ;)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 16:46
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:29:
ok ik heb nu dus tijd gehad om die dingen te proberen die er gezegd zijn
dit is het probleem op dit moment:
computer start niet op...
alles gaat goed tot hij aan komt bij een wit klein knipperend balkje ... en daar blijft het dan bij... verder komt ie niet... ctrl alt del werkt dan ook niet... dus reset dan maar

ik heb het volgende gedaan/geprobeerd:

- memtest86 => 100% pass
- bios reset -> zelfde probleem
- andere voeding geprobeerd -> zelfde probleem
- andere HD erin met windows -> zelfde probleem
- HD op primary/secondary master/slave -> vier mogelijkheden -> zelfde probleem
- andere HD kabel geprobeerd -> zelfde probleem
- floppy ontkoppeld -> zelfde probleem
- CDROM-FLOPPY ontkoppeld en alleen HD voor opstarten -> zelfde probleem

ik ben ten einde raad
ik zou niks meer weten

maar
n.b. dit probleem is ontstaan nadat ik de PC helemaal uit elkaar gehaald heb (behalve dan proc/koeler/moederbord) en weer helemaal in elkaar heb gezet (dit had ik gedaan omdat ik steeds een blauw scherm kreeg met hardware failure met een een bepaalde videokaart)

Elco's nou al gecheckt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:00:
[...]

Er zijn geen vier manieren... Stel je hebt 1 RAM slot en 1 reepje RAM 184 pins. Dat kan er toch echt maar op 1 manier in hoor...
Volgens mij heeft de topic-starter sdram geheugen in de pc zitten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Haal de PC opnieuw uit elkaar en leg ditmaal het mobo op een houten plankje oid :) Probeer ook evt een ander videokaart / CPU, voorzover beschikbaar. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Haal je HD('s) eruit en start je PC met een bootfloppy. Als je nu wel een prompt krijgt weet je in ieder geval zeker dat er iets met je HD (aansluiting op mobo of kabel) aan de hand is.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:29:

Zoek eens uit wat die piiieeeep betekend, want is vast geen goed teken :Y)

Verwijderd

En zo kaal mogelijk opstarten? Dus niet 1 voor een eruit halen, maar zo goed als alles wat er uit kan? Klinkt een beetje als een doodgaand moderbord (Of een of andere connectie (AGP slot?)

Verwijderd

BalusC schreef op woensdag 29 december 2004 @ 08:51:
Haal de PC opnieuw uit elkaar en leg ditmaal het mobo op een houten plankje oid :) Probeer ook evt een ander videokaart / CPU, voorzover beschikbaar. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Maak er maar van "houten plank zonder schroeven of spijkers". Ik heb het advies ook eens gegeven om het op een houten plaat/plank te leggen. Vervolgens heeft die persoon een plaat gepakt waar diverse schroeven en spijkers (al dan niet kromgeslagen) in zaten. Einde moederboard en processor.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een videokaart vervangen - heb je de drivers eraf gegooid voor je de kaart verving? Je voedingskabel toch uitgetrokken hoop ik? Of heb je gewoon pc uitgezet, kabel eruit, andere kaart erin, en nog maar es proberen? Het is niet omdat het een nVidia-kaart is dat je dezelfde driver mag gebruiken... Ik ga mijn AMD Athlon Xp ook niet vervangen door een AMD Athlon 64 8)7 (los van het feit dat het niet dezelfde socket is, je kan wel een mobo nemen met een chipset van dezelfde fabrikant natuurlijk).

Als je zoiets geflikt hebt kan het goed zijn dat Windows dat niet pikt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Ik weet niet of je al een low-format geprobeerd hebt. FF downloaden bij je HD fabrikant en dan booten vanaf floppy. Ook kun je proberen om een pci videokaart erin te doen en dan kijken of het probleem hiermee verholpen is.

edit:
Zet in de bios eens alles uit. Geluid de AMR functie etc. Je zou ook een linux dis kunnen proberen misschien zien die een fout. (It's never hurts to try!)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 12:32 ]

Pagina: 1