Toon posts:

[XP] Verloren gegane data terughalen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nou weer heb... van het ene probleem het andere in.
Verleden week herstartte ik mijn pc omdat deze nogal traag was. Zeg maar slakkengang. Bij het opstarten begon ie na het verschijnen van het XP (pro) scherm uit zichzelf een checkdisk te draaien! Prima de luxe, want ik bleek een rits corrupted files te hebben waar de honden geen brood van lusten.

Enfin, klaar en opnieuw opgestart, was ie nog steeds wat traag en ik bereidde mij voor op een herinstallatie. Alle documenten van mijn C gebackuped en toen naar de dospromt gegaan om chkdsk /r te runnen. Hier gaf ie aan dit slechts te kunnen bij een reboot. Prima, ik bevestigd met Y. Vervolgens D:\ chkdsk /r

Het was laat en ik dacht dat ie dezelfde vraag stelde, dus weer Y getoetst. Toen zag ik in een flits iets voorbij vliegen wat leek op .... have to disable of deactivate harddisk... (of zo, het was echt te snel en ik zat niet op te letten).

PC opnieuw opgestart, checkdisk voor C ging prima, kwam ik weer in Windows en nou blijkt mijn D: LEEG! Hij zou niet eens geformatteerd zijn! Als ik in explorer D: aanklik, vraagt ie of ik wil formatteren! En dat wil ik niet, want op D: staat nog een rits films etc die ik niet kwijt wil! In Adminastative Tools, Disk Management, geeft ie ook aan dat D: 100% leeg is.

Voor de duidelijkheid: mijn C en D zijn fysiek dezelfde schijf (Gepartitioneerd dus). Ik heb de overtuiging dat mijn data er nog op staat (en de hoop is helemaal aanwezig) maar ik heb geen idee hoe ik dit weer boven water krijg! Oh, de schijf is NTFS geformatteerd.

Is iemand dit fenomeen bekend?

Groet,

Powernout 8)7

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT *

En kiekerusan, OM FAQ / Beleid Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

ARME AOW’er

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Wat lukte daar bij niet ? We hebben een aantal richtlijnen opgesteld met betrekking tot topicstarts Zou je hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door willen lezen ?

Ik pas je topictitel ook nog even aan, zodat je besturingssysteem conform Windows Operating Systems - Policy in de titel staat. Deze dekt mijn inziens de lading ook iets beter :) Les de link die hierboven gegeven is ook goed door.

D: schijf (b)lijkt leeg na chkdsk /r > [XPPro] Verloren gegane data terughalen*

[ Voor 39% gewijzigd door sanfranjake op 01-12-2004 01:00 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok... wat heb ik zelf geprobeerd... Ik heb mijn stappen nogmaals herhaald, maar dit kon niet meer omdat die D: schijf niet meer werkt... Verder heb ik nagedacht en e.e.a. nog even met vrienden overlegd. Ik ga vanavond Norton System Works installeren, misschien dat dat uitkomst biedt. De daaropvolgende stap zal een herinstallatie worden van XP op mijn C:. Maar alvorens dit te doen hoop ik dat er iemand bekend is met dit probleem.

Heb overigens ook gegoogled op web en groups, maar kwam niets tegen waar ik wat aan had. Zal jullie link nog even bekijken.

Schiet me wel net wat te binnen: toen ik de chkdsk /r op D: deed, had ik een filesharing programma (WinMX) runnen met verwijzingen naar mijn D: waar op dat moment ook bestanden gedeeld werden.

Dank voor het aanpassen van de titel. Ik twijfelde waar ik m moest plaatsen.

Verwijderd

Probeer het is met Get Data Back NTFS, die kan ook van een aparte partities de index weer terug halen. Werkt erg goed.

Verwijderd

Topicstarter
Gaan we doen!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... zat nog even na te denken alvorend GetDataBack te gebruiken. Vriend gebeld en gevraagd of hij de situatie wilde simuleren. Hij heeft in de cmd-promt allereerst chkdsk /r gedaan (wat er voor zorgde dat de computer bij het opstarten chkdsk uitvoerde). Meteen na dit in c: te hebben gedaan, in zijn D: ook chkdsk /r ingetypt. Resultaat:

The type of the file system is ntfs. cannot lock current drive. chkdsk cannot run because the volume is in use by another process. chkdsk may run if this volume is dismounted first. ALL OPENED HANDLES TO THIS VOLUME WOULD THEN BE INVALID. would you like to force a dismount on this volume?

Hierop heb ik dus verleden week YES getoetst!!!! Dus, nu is mijn disk blijkbaar UNMOUNTED. De vraag is dus: hoe MOUNT ik m weer?!?!? Kan met googlen niet vinden wat ik wil... maar het moet toch mogelijk zijn?!?! :o
Pagina: 1