Geheugen VDO autoradio in 206 kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122952

Topicstarter
Mensen,

ik heb gezocht en gezocht maar ik kom er niet uit. Heb namelijk een VDO radio in mijn Peugeot 206 ingebouwd maar nu loop ik tegen het bekende geheugenprobleem aan. Dat ie dus nadat de auto is uitgezet zijn zenders in het geheugen kwijtraakt. Heb geprobeerd de geschakelde en de constante stroom om te draaien maar dit helpt ook niet. Misshcien kunnen jullie helpen: dit is de opstelling volgens mijn instructieboekje van de 206:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/192Q0B0H20G3/p.jpeg
En dit volgens de radio:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9CJ18EY8DK51/p.jpeg
Ik dacht dat ze zo goed zitten. Maar ff voor de duidelijkheid: wat is nou accessoires volgens Peugeot? Is dat de geschakelde (omdat in het instruciteboekje gemeld wordt dat contact maken de sleutel op accesoire stand zetten is) of is dat de aansluiting voor electrische antennes of zo? En als dat laatste zo is, mag dan de geschakelde vrij blijven op de radio? Of is er een andere oplossing? Please help me... ik word gek namelijk er van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:19
Bij tekening 1 van je radio staat rechts een accu, dat is dus de draad voor de constante 12volt.
Die andere waar +12v bij staat met dat schakelaartje is de geschakelde draad.

Verder moet je in je auto gewoon even meten welke draad de constante plus is en welke de geschakelde.

De accesoire draad is voor bijvoorbeeld een automatische antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

a4 op het contactslot (geschakeld)
a7 op de constante 12 volt ( tekening met accu)
Natuurlijk mag de geschakelde niet vrij blijven op je radio , hoe moet hij anders spanning krijgen.
a6 is volgens mij alleen als je je licht aan doet zodat je display van je radio dimt.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 60477 op 30-11-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 60477 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:47:
a4 op het contactslot (geschakeld)
a7 op de constante 12 volt.
Natuurlijk mag de geschakelde niet vrij blijven op je radio , hoe moet hij anders spanning krijgen.
Dat snap ik... maar weet je zeker dat A4 geschakeld is in de auto? En ik heb dit al geprobeerd maar dat helpt dus niet...Ik ha dook met mijn vorige radio problemen hiermee. Dat ding onthoudt echter wel altijd zijn zenders maar die had weer een beveiligingscode die moest ingetoetst worden als de stroom er volledig af was. Dat heb ik moeten uitschakelen toen omdat hij dus ook geen contstante stroom kreeg. Dus ik ga er vanuit dat het probleem in de auto zit en niet in de radio. Anders maar ff uitmeten die spanning...
Maar goed ik ga er dus van uit dat er daar iets mis zit. Wat zou daar mis kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

Als je de geschakelde draad van je radio nu eens gebruik om te kijken waar wel of niet spanning op staat.
De constante heeft hij (meestal) niet nodig om aan te gaan.
Het probleem zit hem in je constante a7 niet in a4.

[ Voor 213% gewijzigd door Anoniem: 60477 op 01-12-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Ik kwam eens een keer een hele brakke radio tegen die een batterij gebruikte om dit soort zaken vast te houden. *zucht* :)

Maar meten is weten en het komt idd voor dat de bedrading niet klopt. Daar kwam ik in een Suzuki na veel proberen ook achter. *wederom zucht* :)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_bas_ schreef op woensdag 01 december 2004 @ 06:03:
Ik kwam eens een keer een hele brakke radio tegen die een batterij gebruikte om dit soort zaken vast te houden. *zucht* :)

Maar meten is weten en het komt idd voor dat de bedrading niet klopt. Daar kwam ik in een Suzuki na veel proberen ook achter. *wederom zucht* :)
Maar wat mankeerde er toen aan? Als de constante geen spanning heeft als het contact uit is, kan ik dat dan zelf oplossen of moet ik mijn dealer dan aan de oren trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 12:15
Anoniem: 122952 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:10:
[...]

Maar wat mankeerde er toen aan? Als de constante geen spanning heeft als het contact uit is, kan ik dat dan zelf oplossen of moet ik mijn dealer dan aan de oren trekken?
Zit 'r nog garantie op die auto? Of heb je 'm net gekocht? Dan de dealer aan de oren trekken :)
Maar misschien kun je eerst nog even een multimetertje hanteren. Zwarte pennetje even ergens aan een blank stukje chassis houden en dan de draadjes in de ISO-stekker nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43584

Als ik het zo zie is het bedradings blokje van de radio niet volgens de wagen bedraad.
het iso blokje van de wagen is wel goed zit het zelfde als bij mij.
Ik heb ook een vdo gehad en rijd 206 van 2002 en het werkt prima allemaal.
Ook moet je ff rekening houden met de accesoirestand,dat er 25-30seconden spanning blijft staan op deze draad nadat je je contact hebt uitgedaan.

Wat dan wel weer grappig is, ik laat altijd mij radio aan staan en als ik dan uitstap en op de afstandsbediening druk de radio dan vanzelf uit gaat.
Kom je weer aan lopen en druk je op de afstandsbediening dan gaat je radio weer aan. er komt dan weer spanning op de accesoire draad te staan.

kortom wagen bedrading goed, radio niet.
je kan ook bij de automaterialen winkel een verlloop kopen, en deze dan verknippen en aanpassen, zodat je originele stekkers/connectors heel blijven.
goed schema kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 43584 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:43:
Als ik het zo zie is het bedradings blokje van de radio niet volgens de wagen bedraad.
het iso blokje van de wagen is wel goed zit het zelfde als bij mij.
Ik heb ook een vdo gehad en rijd 206 van 2002 en het werkt prima allemaal.
Ook moet je ff rekening houden met de accesoirestand,dat er 25-30seconden spanning blijft staan op deze draad nadat je je contact hebt uitgedaan.

Wat dan wel weer grappig is, ik laat altijd mij radio aan staan en als ik dan uitstap en op de afstandsbediening druk de radio dan vanzelf uit gaat.
Kom je weer aan lopen en druk je op de afstandsbediening dan gaat je radio weer aan. er komt dan weer spanning op de accesoire draad te staan.

kortom wagen bedrading goed, radio niet.
je kan ook bij de automaterialen winkel een verlloop kopen, en deze dan verknippen en aanpassen, zodat je originele stekkers/connectors heel blijven.
goed schema kijken.
Ik denk toch aan de autobedrading dan. Want mijn wagen is nadat het contact uit is gegaan en de sleutel er uit is gelijk zonder stroom. Hij wil wel dicht met de afstandsbediening maar spanning op de radio is er dan al lang niet meer, laat staan die 30 seconden Ik heb ook een verloopstekkertje maar heb daar alle mogelijkheden al op geprobeerd maar niets helpt. Dus ik denk dat mijn auto dus geen spanning geeft zonder contact. Heb alleen geen multimeter om dat te testen :'(
Maar mocht het idd zo zijn dat het probleem in mijn a uto zit, hoe kan ik dat oplossen? Zekeringen nakijken? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je geen multimeter hebt, pak dan een lampje.
Het lijkt me raar als er nergens een constante + is.

Is dat nu echt zo, trek er dan een vanaf je zekeringkastje of accu (wel zekeren dan!!)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
teacher schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:48:
Als je geen multimeter hebt, pak dan een lampje.
Het lijkt me raar als er nergens een constante + is.

Is dat nu echt zo, trek er dan een vanaf je zekeringkastje of accu (wel zekeren dan!!)
Ok, daar kan ik wat mee. Kan ik ook de spanning meten met een gewone spanningszoeker?
Kun je direct een kabeltrekken vanaf de accu dan? Hoe moet dat dan?
En hoe vanaf mijn zekeringskast?
Pagina: 1