Toon posts:

[XP] Nog steeds "uitroeptekens" bij DVD drives...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al uren te freaken met het volgende probleem:

Bij beide DVD drives (brander en lezer) staat een uitroepteken. Volgens apparaatbeheer heb ik code 39 (corrupte drivers). Vervolgens heb ik de volgende dingen geprobeerd:

- apparaten verwijderd in veilige modus (zowel MET IDE controllers als zonder) en opnieuw opgestart
- IDE controller drives geupdated in combinatie met het bovenstaande
- ASPI drivers opnieuw geinstalleerd
- truukje met REGEDIT uitgehaald (sleutel verwijderd met lowerfilter en upperfilter)
- de bestanden uit de windows\system32 map opnieuw geinstalleerd

Maar nog steeds... uitroepteken en code 39. Overigens worden de drives natuurlijk wel gezien in de BIOS, en start XP ook op met de melding dat hij de drives heeft gevonden.

edit: vreemde is, wanneer ik alles verwijder (drives uit apparatenbeheer), dan kan ik heel even de CD/DVD browsen en lijkt er alsof er niks aan de hand is, maar zodra ik reboot doet ie het niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 11:50 ]

Verwijderd

Zijn ze goed aangesloten? Enkele dagen geleden bleef mijn drive hangen omdat hij niet goed aangesloten was.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:09:
Zijn ze goed aangesloten? Enkele dagen geleden bleef mijn drive hangen omdat hij niet goed aangesloten was.
Ja, ze zijn goed aangesloten. Ik heb ook al andere IDE kabels geprobeerd, andere DVD spelers erop aan te sluiten en het werkt allemaal wel, alleen dus nadat XP ze gedetecteerd en geinstalleerd heeft, verdwijnen ze.

Ik begin toch echt te denken dat de drivers corrupt zijn (ookal heb ik ze al een keer opnieuw gekopieerd van een andere PC waar ze wel werken...)

Verwijderd

heb je ook al een clean install geprobeert??? zijn er geen conflicten met andere apparaten???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:56:
heb je ook al een clean install geprobeert??? zijn er geen conflicten met andere apparaten???
Ik ga de zooi straks tegen mijn zin in opnieuw formatteren en installeren (zucht). Hopelijk is het dan opgelost. Verder zijn er geen conflicten met andere apparaten.