Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Betaalde sms spam

Pagina: 1
Acties:

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 15:34
Een vriendin van mij heeft laatst via een postbank actie een nieuwe telefoon gekregen met een prepaid kaart van telfort.
Nu is het probleem dat er vanaf een paar uur na het aanzetten van het toestel steeds SMS-jes binnen komen met teksten als 'bedankt voor uw download' en dergelijke. Er was verder door ons nog niets gedaan dat dit heeft kunnen veroorzaken (niet gebeld, geen SMS verstuurd, er niet het internet mee opgegaan).
Ik heb telfort vorige week al een mailtje gestuurd, maar ik geloof niet dat het probleem ze helemaal duidelijk is.
De SMS-jes zijn afkomstig van 4777, maar STOP of UIT sturen naar dat nummer helpt ook niet en dit geintje heeft inmiddels al ~15 euro gekost en voorlopig laten we de telefoon maar uit in de hoop dat dat het niet meer geld kost.

Nu wou ik graag weten of iemand nog ideeen heeft van wat we kunnen doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bel Telfort eens op en kijk of het nummer niet per ongeluk kortgeleden nog een keer uitgegeven is.
Want dan kan het zijn dat het fout gaat (normaliter worden nummers niet snel opnieuw uitgegeven, zit meestal minstens 6 maanden tussen).
Anders zou je altijd nog een nieuw nummer kunnen eisen als ze verder niets voor je kunnen doen (mogelijk dat je er dan vanaf bent).