Toon posts:

Aristona ADV430 DVD/DivX speler

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg vandaag het nieuwe krantje van Electro World binnen. Hierin stond een voor mij eventueel interessante aanbieding:

Aristona DVD Video/CD Player ADV430 (zover ik kan aflezen op plaatje) - 65 euro

Veel is er over deze speler niet te vinden, behalve dan hoe hij eventueel regiovrij te maken is ;) . Nu weet ik ook wel dat Aristona niet een topmerk is, en dat je bij DivX spelers sowieso op moet passen, maar is dit wat? Of is het iets dat je beter kunt laten liggen en voor een duurdere gaan / even afwachten tot de prijzen nog wat zakken? Zijn er misschien mensen die deze DivX-speler (want daar gaat het mij om) hebben gekocht, en zo ja, wat vinden jullie?

Ik hoor het hopelijk wel!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Aristona is gewoon het zogenaamde B-merk van Philips dus zo slecht zal het ook weer niet zijn.
De grootste verschillen tussen A-merken zoals Sony and zogenaamde B-merken zijn geluidsproductie van de DVD-drive en het design.
Maar m'n cheap-ass Cyberhome werkt ook nog gewoon en heeftveel meer leuke features dan een 3x zo dure Sony.

Als je geen extreme videofiel bent dan is het zeker geen slecht apparaat. :)

Neem gewoon een eigen DVD mee en ga eens luisteren hoeveel kabaal hij maakt.

Ik moet toegeven dat een DolbyDigitalSurround set toch heel wat toevoegd. Dat is eigenlijk de helft van de DVD ervaring. Maar misschien heb je die al.
Een losse DD versterker is vrij prijzig dus het is soms aantrekkelijker om een all in one apparaat te nemen. Soms zijn die ook helemaal niet zo prijzig en slecht boxjes kan je altijd vervangen door grotere/betere exemplaren. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een goede tip: de geluidsproductie testen. En als ik dan toch bezig ben, neem ik meteen wat DivX filmpjes mee om te testen ;) .

Dat videofiel valt wel mee natuurlijk, als je meer dan 200 gig aan DivX hebt, en pas sinds kort een DVD-brander. Surround heb ik sowieso niet, wel een goede versterker in de radio. Weet iemand misschien wat voor een line-out erop zit? Ik ga hem morgen iig even checken. Dan laat ik jullie wel horen hoe en wat.

Verwijderd

Als je naar de voorgangers kijkt: de Aristona ADV442 is intern bijna identiek aan de Philips DVD728 en DVD729 (De aristona heeft alleen niet het optical out uitbreidings PCB-tje en en is iets hoger gemaakt, maar dat is vermoedelijk alleen maar gedaan om de Philips beter te kunnen verkopen --> "de philips is mooier, want dunner").

De Aristona dvd spelers doen dus zeker niet onder voor hun philips versies, ze zijn alleen iets minder mooi, maar werken volstrekt net zo goed. de DVD drive is ook identiek dus NIET lawaaieger ofzo. (ik weet trouwens niet van welke fabrikant de drive is, maar het ziet er niet uit als een philips, volgens mij hebben deze spelers Sanyo drives, maar dat moet een expert maar zeggen)

De speler staat ook in de modern elektronics folder voor 79,- euro en volgens de winkel komt het apparaat vandaag (donderdag 2 december) voor het eerst binnen. Denk er wel aan, hij is goedkoper bij de electroworld!! namelijk 65,- euro, dus afdingen bij die afzetters van Radio modern!

De speler heeft trouwens maar weinig aansluitingen: 1 scart, en 4 tulpjes: (1 composite video 2x analoog audio, en een digitale coax)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 12:12 ]

Verwijderd

Ik heb net de Aristona ADV430 gekocht, en open gemaakt. Er zit een Zoran Vaddis 776 chip in. Volgens mij gebruikte tot nu toe alleen Samsung deze chip in haar Divx Spelers.
Ook schijnt een Aldi spelertje ook deze chip te hebben, iedereen is er erg over te spreken (betere performance dan de ESS, en minder bugs dan de mediatek)
Best grappig dat Philips voor haar eigen DivX spelers ofwel de ESS chip ofwel de Mediatek chip gebruikt en voor het Aristona "B" merk een Zoran.
Philips wil haar Aristona DVD modellen ook wel eens verkopen onder andere merknamen zoals Magnavox (MDV442 bijvoorbeeld) of Schneider (SDV423 bijvoorbeeld) .
Of ze dat ook gaan doen met deze Divx ADV430 weet ik niet, maar het is wel opvallend dat op de bios chip "XDV430 v 1.03" staat, wat doet vermoeden dat het ook onder SDV430 en MDV430 verkocht zal gaan worden.

Heeft iemand een link naar een DivX speler test CD, zodat ik de compatibiliteit kan testen? In een recente computer totaal en een recente C't magazine werden alleen spelers getest met een Mediatek of ESS chip, dus ik ben benieuwd hoe goed deze (vrij nieuwe?) Zoran Chip is .

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 11:25 ]

Verwijderd

Hier dus mijn nieuwe aanwinst de Aristona ADV430 met Zoran Vaddis 776 chip. DivX/MPEG4 etc.etc. speler
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schendst/fotos/aristona/speler.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schendst/fotos/aristona/inside.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schendst/fotos/aristona/achter.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schendst/fotos/aristona/chip.jpg

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 17:43
Ziet er interessant uit, ik wacht met spanning op de compatibility-test. Heb helaas niets om eventueel te testen.

De speler in dit topic: Verwijderd in "Magnum DVD 2004"
heeft dezelfde chip

[ Voor 32% gewijzigd door TafkaT op 02-12-2004 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben hem ook maar gaan halen: toppie!

Had wat cd's en DVD's meegenomen, hij slikte echt alles. Zelfs meerdere DivX-films op één DVD, en dan nog wel de cheap-ass microboss DVD+R van de HCC-dagen. Werkt ook met Nashua CD-r en Ricoh DVD+R.

Anyway, ik ben tevreden en happy ;)

Verwijderd

Volgens de addendum bij de handleiding van de speler (waar trouwens groot "Philips" boven staat), ondersteund het apparaat .srt .smi .sub .ssa .ass ondertitel bestanden. Aangezien ik nooit ondertitels gebruik, kan dat mij gestolen worden, maar misschien voor sommigen handig.

Wel heb ik nu 1 keer meegemaakt dat het ding een Xvid niet helemaal tot het einde afspeelde en dat er bij 1 Xvid het geluid niet werkte. Samen stonden ze op 1 CDRW, en volgens mij is het branden niet helemaal goed gegaan, want op mijn gewone PC kan ik de CDRW niet eens lezen (terwijl de aristone dat wel doet, welliswaar met de bovenstaande problemen, maar goed)

Verwijderd

Ik heb nu voor de tweede keer gemerkt dat de speler een DivX niet tot het allerlaatst afspeelt. Hebben andere gebruikers hier ook last van?

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:36:
Ik heb nu voor de tweede keer gemerkt dat de speler een DivX niet tot het allerlaatst afspeelt. Hebben andere gebruikers hier ook last van?
Ik heb het laatst ook gehad, maar dat was met een (oude) svcd

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet gemerkt nee. Bij mij is het net andersom: als er meerdere DivX in één map op een DVD staan, gaat ie gewoon naar de volgende als de eerste klaar is; wel zo handig ;).

• Tieuwe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 13:30
Ik heb dit ding ook besteld bij een electrowinkel voor 65 EUR, maar vraag me af hoe het apparaat op een versterker aangesloten kan worden? 1) Bestaat de mogelijkheid om er 5.1 geluid uit te krijgen? En zo ja... hoe?

Ik weet er niet veel van, maar dat moet mogelijk zijn met één van die tulp stekkers... toch? 2)Wat voor een versterker/ speakersetje wordt hier dan aan gekoppeld? Is het bijvoorbeeld mogelijk zo'n goodkoop setje hier op aan te sluiten?

Zal mijn bevindingen ook posten wanneer ik hem getest heb.

3) Verder vraag ik me ook af waar eventuele firmware updates te krijgen zijn? Ik kan niets vinden op internet over een site van de ADV430, laat staan van Aristona... :?

4) Nog een kleine toevoeging; ik ben sinds kort alles weer een beetje aan het volgen. Ik kan echter niet zo direct discussies vinden over welke chip het beste is. Hoe zijn de meningen daar hier over? Zijn er betere/ slechtere chips dan de Zoran Vaddis 776 die hier in zit???

bvd Marco!

Verwijderd

wat antwoorden op je vragen:

1) via de digitale coax output kan je Dolby Digital of DTS multichannel surround sound naar je versterker sturen (wat jij "5.1 geluid noemt" )

2)je hebt een versterker nodig met een Digitale Coax input. Op dit moment zijn er veel goedkope setjes met ingebouwde DVD speler die deze functie niet meer hebben. De goedkoopste oplossing voor een multichannel versterker +DivX speler is vermoedelijk net zo'n (versterker, ingebouwde DVD speler + boxjes) maar dan 1 MET divX afspeel functionaliteit (philips heeft zo'n setje) Versterkers met ingebouwde Dolby Digital decoder zijn nieuw vaak duurder dan een multichannel versterker met ingebouwde DVD speler. Maar tweedehands moet je nog wel goedkoop een dolby digital versterker kunnen krijgen. In bijna alle gevallen is de kwaliteit van een versterker met dolby decoder beter dan die ultra cheape combi setjes.

3) de firmware updates zullen vast wel via de philips site komen (zijn er nu nog niet trouwens). Philips heeft de aristona site ongeveer een jaar geleden opgedoekt.

4) over de verschillende chips:
-Mediatek (samen met de ESS, het meest gebruikt, vaak in wat goedkopere spelers van onbekende merken, is nieuwer dan de ESS en veel sneller)
-sigma designs (In de Pinnecle showcenter en veel Kiss spelers gebruikt, al wat ouder Mediatek chip heeft completere ondersteuning voor laatste DivX versies )
-ESS Vibrato (al wat ouder, maar heel veel gebruikt , bij top merken: JVC, Philips etc.)
-Zoran Vaddis (volgens mij vrij nieuw, zit in een enkele onbekende speler, een samsung en deze aristona de rest weet ik niet)
-Philips Nexperia (zit niet in dvd spelers, maar alleen in de Streamium apparaten van philips)

Als je de topics over de verschillende chips bekijkt, dan staan je allemaal vol problemen en klachten, van ondertitels die verkeert worden weergegeven tot stotteringen of niet ondersteunde bestanden. Op dit moment is zijn chip versis van Mediatek en Zoran Vaddis het meest recent (en dus wat sneller dan de rest), maar van ESS, Sigama en philips staan ook al weer snelere versies op het programma, dus wie weet.

• Tieuwe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 13:30
Bedankt voor de info! ik heb er eentje besteld, verwacht dat ik hem vandaag of morgen kan gaan halen! Ben benieuwd!

grz Marco

Verwijderd

Ik wil even wat aanvullen:
het probleem van het te vroeg stoppen van films heb ik dat alleen gehad op een CDRW die ik niet eens meer kon lezen in mijn brander, dus tijdens het branden is er blijkbaar iets raars gebeurd.
Het is echt een top speler! tenminste als je geen dure TV hebt met progressive scan (want het ding heeft alleen scart), en zolang je een versterker hebt met ingebouwde dolby decoder (het ding heeft geen 6 channel analoog output, zoals ik al zei: basic aansluitingen)

Het ding heeft op dit moment de snelste chip, dus voor de teokomst redelijk ok
de interface is simpel, net als de speler, maar alles werkt
Uiteraard speelt het ding DivX, XviD, MP3, WMA. Het ding speelt geen WMV, ASF, Real media of OGG. Subtitels werken vrij goed:
- SubRip .srt zonder tags werken perfect (de inhoud van tags wordt ook weergeven, dus dat is onhandig)
-MicroDVD .sub en SubStation Alpha .ssa files werken ook, hoewel ik bij de testDivX CD af en toe een raar tekentje zag (kan aan de file liggen: fransen kunnnen geen nederlands)
-SAMI .smi files werkten bij mij alleen als het een meer talen bestand is (met de subtitle knop kan je dan kiezen welke je wil)
-meerdere srt bestanden in verschillende talen werkte ook perfect , je krijgt dan een menu voordat je van start gaat

De ondertitels zijn wit in een transparant grijze balk (zoals je dat soms op belgie ziet)
2 regels met ongeveer 50 tekens per regel.

De samsung uit de test op DIvXtest.com heeft wat problemen met ondertitels, de Aristona ADV430 niet. (zo zie je: zelfde chip andere firmware, maakt wel degelijk wat uit). De aristona ondersteund trouwens geen Originale DVD .sub bestanden voor divx. (alleen de MicroDVD .sub versies)

En geef toe voor 65,- euro is die aristona ook nog eens een koopje. En volgens mij is hij ook regiocode vrij te maken, maar dat weet ik niet zeker (ik geloof dat alle Philips/aristona regio code vrij gemaakt kunnen worden, maar daar heb ik geen interesse in)
Echt veel interesse in ondertitels heb ik trouwens ook niet, ik heb hier enkel de resultaten van de DIVXtest disc gegeven.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik ben ook erg geinteresseerd in dit speler, maar enige wat me dwars zit is dat de ondertitels met grijze achtergrond worden vermeld is dit al opgelost ?
En kan de speler ook die ook divxjes met QPEL afspelen ?

Verwijderd

de speler ondersteund Qpel gewoon (in zowel Divx als Xvid, helemaal zonder problemen).
GMC wordt ook ondersteund, maar volgens mijn test alleen correct met Divx films. Bij Xvid levert GMC wat problemen, wat raar is want andere spelers (samsung) met dezelfde chip doen dit wel correct.
Maar ach de Samsung zou weer wat problemen met subtitels hebben.
de speler heeft voor Divx slechts 1 methode om ondertitels te laten zien: 2 regels van +/- 50 karakter per regel: witte tekst in een half transparante grijze balk. Het ziet er erg goed uit hoor! en ik denk ook niet dat veel mensen zullen klagen. Akkoord de NOS gebruikt ander soort ondertitels, maar in veel buitenland en bij de film, zie je weer dit type.
het werkt goed, niets mis mee, dus ik zie niet echt in wat er opgelost moet worden

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Opgelost is een verkeerde woordgebruik ik bedoelde verbeterd ik vind persoonlijk de "normale ondertitelingen" mooier maar ja ik ga hem dan morgen ook maar kopen :)

[ Voor 5% gewijzigd door B0MBACI op 18-01-2005 00:38 . Reden: spelvouten ]

Verwijderd

Ik ben ook van plan om een Divx/Xvid DVD-speler te kopen. Ik zit te twijfelen tussen de Samsung P244 en de Aristona ADV430. Heeft de Aristona ook s-video via de scart aansluiting?? Heeft deze inderdaad DTS want er staat op de machine alleen Dolby Digital vermeld? (zou wel jammer zijn als hij geen DTS heeft terwijl dit eigenlijk bij bijna alle dvd-spelers wordt ondersteund). Zijn er nog andere goeie divx/xvid dvd-spelers aan te raden in dezelde prijsklasse?

Alvast bedankt,
Amar

Verwijderd

ik heb net even gekeken, maar ik zie nergens een optie om de Scart TV out op S-video te zetten. Dus de output zal wel RGB +composite only zijn. (hij heeft ook geen aparte S-video uitgang )
Je mag tegenwoordig pas "DTS" op de speler zelf zetten als het ding ook een eigen decoder ingebouwd heeft. aangezien de speler geen 5.1 analoge audio channel output heeft is dit niet eens aan de orde. En ,Ja ,dus de digitale Coax output kan alle soorten audio doorsturen: MPEG, DTS, PCM en Dolby digital.

Verwijderd

Heb hem vandaag gehaald en vind hem echt super. Speelt echt alles af (divx,xvid,mpeg1-2,mp3). Hij heeft inderdaad DTS uitvoer via de coax aansluiting. Jammer genoeg geen s-video uitvoer vanuit de scart maar dat was al bekend. Verder gewoon erg basic uitgevoerd maar wat wil je nog meer voor 69 euro (had hem bij de prijstopper gehaald).

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb em ook gekocht. Hetgene wat ik met afvroeg is het volgende:
als ik een DVD-R in de drive doe waarop een aantal DivX files zijn gebrand, zegt ie dat er geen bestanden zijn gevonden die hij af kan spelen? :?

Enne, wat is de website van aristona? Ik heb ff gegoogled, maar kom alleen maar op sites van electronicaboeren uit, en aristona.nl en .com zijn geld/hypotheekluitjes :P

Voorderest ben ik wel tevreden over de player trouwens :)

• Glacier
  • Niet online
Glacier schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:12:
Ik heb em ook gekocht. Hetgene wat ik met afvroeg is het volgende:
als ik een DVD-R in de drive doe waarop een aantal DivX files zijn gebrand, zegt ie dat er geen bestanden zijn gevonden die hij af kan spelen? :?

Enne, wat is de website van aristona? Ik heb ff gegoogled, maar kom alleen maar op sites van electronicaboeren uit, en aristona.nl en .com zijn geld/hypotheekluitjes :P

Voorderest ben ik wel tevreden over de player trouwens :)
Weet iemand het antwoord op deze vragen? :)

Verwijderd

ik heb nog nooit een DVD-R gebrand, dus dat weet ik niet. Wel heb ik rare dingen gehad met oude Nero 6 versies, waarbij de speler meldde "baddisc", terwijl de DVD+RW op mijn PC DVD wel te spelen was. Maar na het downloaden van de laatste nero versie (nero6606.exe) werkte alles wel, en kon de aristona hem wel lezen.

Aristona heeft al meer dan een jaar geen website meer. Philips is gestopt met sub-merken, alleen plaatselijke merken die veel geld opleveren worden voorlopig nog gebruikt (zoals aristona).
Maar via www.p4c.philips.com kan je ook info over aristona producten krijgen. Alleen staat de ADV430 er nog niet bij (wel de ADV442 en ADV423, maar die ondersteunde geen Divx)

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:11:
Aristona heeft al meer dan een jaar geen website meer. Philips is gestopt met sub-merken, alleen plaatselijke merken die veel geld opleveren worden voorlopig nog gebruikt (zoals aristona).
Maar via www.p4c.philips.com kan je ook info over aristona producten krijgen. Alleen staat de ADV430 er nog niet bij (wel de ADV442 en ADV423, maar die ondersteunde geen Divx)
Zouden er voor de speler uberhaupt wel eens firmware updates uitkomen? :P Of kan dat niet?

Dat met die DVD's met DivX files erop is wel lastig, want binnenkort gaan al mijn DivX files op DVD en dan zou ik voor elke film die zou willen kijken 1 of 2 RW's moeten branden ;(

Verwijderd

Alle Divx jes op DVD+R , DVD+R DL en op DVD+RW kan ik gewoon draaien, die leest het ding perfect. Ik heb nog nooit een DVD-R gebrand, en ben dat ook niet van plan.

De speler draait bij mij echt alles vanaf DVD+R(W) Ook als het een niet afgeloten multisession is, een Double layer schijf etc.etc. echt alles.

is de handleiding staat alleen het volgende over DVD-RW:
"It may not be possible to play CD-R/RW or DVD-R/RW in all cases due to the type of disc or condition of the recording"

Dus misschien heeft het met de formatting te maken, of ondersteund de speler geen niet afgesloten DVD-R schijfjes (wat raar is want bij DVD+RW heeft hij er geen problemen mee).
Of er zit een bug in je brand-programma: zie mijn nero voorbeeldje in mijn vorige post, of is je DVD-R van een hele slechte kwaliteit

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:08:
Alle Divx jes op DVD+R , DVD+R DL en op DVD+RW kan ik gewoon draaien, die leest het ding perfect. Ik heb nog nooit een DVD-R gebrand, en ben dat ook niet van plan.

De speler draait bij mij echt alles vanaf DVD+R(W) Ook als het een niet afgeloten multisession is, een Double layer schijf etc.etc. echt alles.

is de handleiding staat alleen het volgende over DVD-RW:
"It may not be possible to play CD-R/RW or DVD-R/RW in all cases due to the type of disc or condition of the recording"

Dus misschien heeft het met de formatting te maken, of ondersteund de speler geen niet afgesloten DVD-R schijfjes (wat raar is want bij DVD+RW heeft hij er geen problemen mee).
Of er zit een bug in je brand-programma: zie mijn nero voorbeeldje in mijn vorige post, of is je DVD-R van een hele slechte kwaliteit
Ik zal dit weekend eens even wat DVD's van iemand anders kan lenen..de DVD's waar ik het nu over heb, zijn door iemand anders gebrand..dus het zou idd een brakke DVD kunnen zijn icm een brak buggy brandprogramma :)
* Glacier had helemaal niet nagedacht over het feit dat het brakke DVD's konden zijn |:(

Verwijderd

Oh ja en over updates:

er zit flash geheugen in , dus hij kan geupdate worden. als er een update verschijnt moet dat op de philips voor consumenten site verschijnen. O, ja, verspil geen tijd en geld met het bellen naar de philips consumenten lijn, die mensen weten niet eens welke producten ze verkopen, echt onbekwaamheid ten top , en ze willen je ook met geen mogelijkheid helpen als je problemen hebt: het enige antwoord dat ze geven: "als je nog garantie hebt ga maar terug naar de winkel, dan wordt het ding opgestuurd".

Toen ik over dit ding belde zeiden ze dat ze helemaal geen nieuwe aristona producten hebben uitgeven, en dat ze met aristona zijn gestopt. echt onzin (net de eerste Aristona DVD recorder is uitgebracht, en een home cinema set enz.)

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Ben zonet in de winkel gaan kijken naar verschillende DVD/Divx spelers.
Ik had eerst de Philips 630, maar die wou de ondertitels niet afspelen (kan liggen aan firmware).
De verkoper kwam toen af met de Aristona ADV430, die deed welliswaar wel ondertitels,
maar het beeld werd uitgerokken (film was 16:9) en de zijkanten vielen eraf.
De verkoper wist niet of dit een instelling was, kan iemand van jullie mij misschien even zeggen of het beeldformaat in te stellen is bij divx ?

Verwijderd

Als je de speler in 4:3 pan scan zet zoomt hij inderdaad een Divx tot beeldvullend en hakt hij de zijkanten eraf. gewoon bij video de speler op "4:3 letterbox" of "16:9" zetten (16:9 is anamorphic mode)
Nu ik er over nadenkt: toen ik de speler voor het eerst aansloot was de standaard instelling inderdaad "4:3 pan scan", maar die heb ik HEEEEL snel naar letterbox gezet.

dus ja: het ligt aan de instellingen, en het is HEEEEEL simpel te veranderen

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Ow nice, rare keuze voor standaard instellingen.
Maar dan weet ik toch al meer dan de verkoper :)

Verwijderd

Zo raar is de "pan scan" standaard instelling niet als je beseft dat 90% van alle films op TV ook zo worden uitgezonden en ook zo op VHS verschijnen. Dus de instelling kiezen die de consumenten het meest gewend zijn, is niet meer dan logisch

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:29
Nou ik heb er ook een gekocht. Tot nu toe doet ie het erg goed! Alleen had ik met een paar AudioCD's problemen. Ik denk dat die op hoge snelheid gebrand zijn met vrij veel voorkomen bufferunderruns. (Een te trage pc met 48x brander die mp3'tjes on the fly probeert te decoderen...)
Maar ik heb nog een vraagje:
Mijn tv kan alleen PAL laten zien. Nu heb ik een paar avi's met een framerate van 29,97fps. Als ik deze wil laten zien gaat de speler naar NTSC ook al heb ik ingesteld dat ik alleen PAL kan zien. Bij 23,976fps gaat het wel goed, dat laat ie zien als 24fps met PAL. Kan ik dit alleen goed laten zien, door die files op mijn computer om te zetten naar 23,976 of 25fps? Daar heb ik dan inverse telecine voor nodig en moet het dus opnieuw gecomprimeerd worden, wat een beetje jammer is van de kwaliteit.

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook in het bezit van deze aristona. Ben nu helaas op een probleem gestuit met het afspelen van een aantal xvid files met het volgende hdtv-formaat.
Xvid 960x528 (1.82:1)
1351 kb/s FPS 23.976

Ik heb 4 verschillende files met dezelfde specificaties getest en ze ook op verschillende media gebrand maar ik krijg steeds de melding media format not supported. Mijn vragen:
- Ligt dit probleem aan de resolutie en/of verhouding van de xvid file.
- Enig idee of er firmware te verwachten is waarmee dit probleem opgelost kan worden of is de avi's resizen de enig oplossing?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Mijn interesse gaat ook wel uit, maar meer naar het compacte design van de speler. Maar ik heb gelezen dat hij maar 'basic' aansluitingen heeft. Nu is mijn vraagje: hij is toch wel ALTIJD aan te sluiten op 'n oude tv door middel van een of andere kabel / plug? Mijn tv'tje waarop ik 'm wil aansluiten is namelijk al aardig oud dus daar zullen wel niet zoveel nieuwe pluggen / kabels inkunnen!?!!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:16

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:15:
O, ja, verspil geen tijd en geld met het bellen naar de philips consumenten lijn, die mensen weten niet eens welke producten ze verkopen, echt onbekwaamheid ten top , en ze willen je ook met geen mogelijkheid helpen als je problemen hebt: het enige antwoord dat ze geven: "als je nog garantie hebt ga maar terug naar de winkel, dan wordt het ding opgestuurd".
Beetje late reactie maar Philips doet ook niets aan deze apparaten qua reparatie, apparaat word opgestuurd naar de leverancier (grossier) en word omgeruild/gecrediteerd.

• CLB
  • Niet online

CLB

Kan iemand een foto maken van de achterkant (aansluitingen)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Heb geen foto, maar bestaat uit enkel een scart, composiet, digitale coax en 2 tulp stekkertjes voor analoog stereo geluid.

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:04:
Kan iemand een foto maken van de achterkant (aansluitingen)
kijk eens goed naar de foto's in dit topic

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:04:
[...]

kijk eens goed naar de foto's in dit topic
Tsjonge jonge dat is idd dom van me }:O maar goed: Ik heb de dvd-speler net gekocht! Echt een onwijs mooi dingetje! Maar hij is nu dus van de scart van de dvd naar de scart van de tv gegaan en ik kan gewoon onwijs mooi (perfect beeld en geluid op m'n tv) dvd's kijken. Maar als ik een dvd'tje kijk en ik wil bv. even naar SBS6 gaan om te kijken of 't nieuws al begint dan zie ik heel SBS6 niet, maar 't geluid ervan hoor ik wel. Ik zie dan gewoon 't beeld van de dvd-speler helemaal trillen en de hele tijd als een trein door m'n beeld vliegen. Als ik de dvd-speler dan uitzet en dan naar SBS6 zap, zie en hoor ik SBS6 gewoon perfect. Mijn televisie is gewoon aangesloten op de kabel! Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik terwijl ik een dvd'tje kijk op het video-net gewoon even kan zappen naar SBS6 of TMF ofzo en dat gewoon goed zie?

EDIT: K ben echt een leek op 't gebied van video-formaten enzo (zoals DivX) Ik had nog een paar films liggen in DivX formaat voor op de computer dus ik kijken of die het doen. Ik had nog 4 films in DivX formaat liggen en nog 1 film in XviD .Situatie gisteren: De ene film doet 't wel goed en bij de ander zie ik allemaal groene strepen en rare dingen in m'n beeld. Als ik op 'display' druk terwijl de film speelt zie ik dit:
Film1: Version: DivX 3.11 Size: 576 x 240 en Frame rate: 24 fps (doet 't goed)
Film2: Version: DivX 3.11 Size: 640 x 352 en Frame rate: 24 fps (doet 't goed)
Film3: Version: DivX 3.11 Size: 640 x 272 en Frame rate: 24 fps (doet 't niet goed. Beeld hapert en muziek hapert ook. Beeld is wel helder en ik zie geen groene strepen)
Film4: Version: DivX 3.11 Size: 640 x 272 en Frame rate: 24 fps (werkt nu opeens wel perfect terwijl hij gisteren wel goede muziek gaf maar het beeld volzat met groene strepen en haperend beeld?! Hoe kan dat dan dat hij het vandaag wel perfect doet en gisteren niet)
Film 5: Version: XviD Size: 608 x 256 en Frame rate: 24 fps (precies hetzelfde 'probleem' als bij film 4. Gisteren deed hij geluid het wel goed maar het beeld was halfgroen en haperde heel erg en nu doet hij 't gewoon perfect)

Deze post is dus eigenlijk gedeeltelijk overbodig omdat nu bijna al de films 't wel doen. Maar dan blijft de vraag toch nog waarom film 3 het niet goed doet. Er zitten geen beschadigingen op de cd-rom zelf dus wat zou 't dan kunnen zijn? De films zijn allemaal op dezelfde soort cd-rom gebrand dus dat kan 't ook niet zijn. En ik wil gewoon die 'film 3' kunnen kijken want dat is de beste film die ik heb in DivX en die doet 't niet :'( :)

EDIT II: Net deed ik de XviD film erin en toen begon die weer raar te doen terwijl die 't 'n uurtje geleden wel deed. Heb de stroom van m'n dvd-speler afgehaald en toen weer opnieuw afgespeeld. Hij deed 't toen wel weer. Echt rare sh*t man. De dvd-speler is ook al 2x vastgelopen terwijl ik foto's zat te kijken. Waaraan zou dat kunnen liggen?

[ Voor 82% gewijzigd door CLB op 20-02-2005 16:23 ]

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wie weet of dit apparaat ook in het zwart leverbaar is ?? en waar ??

Indien niet, wie weet dan welk zwarte DVD speler ook DIVX speelt en net zo breed is als deze Aristona (36 cm. breed ??).

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:16

Alfisti

So macht Reisen Spaß

boomsma schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:29:
Nee :)

• CLB
  • Niet online

CLB

boomsma schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:29:

Indien niet, wie weet dan welk zwarte DVD speler ook DIVX speelt en net zo breed is als deze Aristona (36 cm. breed ??).
Zwart spuiten?

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gaat bladeren, ik heb liever een DVD/DIVX speler die standaard zwart is (en dus max. 36 cm. breed).

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 15:55
Ik zie wel veel spelers die DivX doen, maar zelden eentje die XviD slikt. Zelf heb ik een Duitse ALDI speler die expliciet zegt dat hij XviD doet en dat ook goed doet, net als DivX, maar ik heb wat probleempjes met sommige DVDs, daarbij lijkt het net of het ding aan frameskipping doet... dus als er andere goedkope spelers zijn die alleen zeggen dat ze DivX doen maar stiekem toch ook XviD dan zou dat interessant nieuws zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• CLB
  • Niet online

CLB

boomsma schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:36:
[...]

Gaat bladeren, ik heb liever een DVD/DIVX speler die standaard zwart is (en dus max. 36 cm. breed).
Wat gaat bladeren? :( Je kan de kap er toch afhalen en mooi zwart spuiten? WTF doe je nou moeilijk man... }:O

• CLB
  • Niet online

CLB

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:11:
Ik zie wel veel spelers die DivX doen, maar zelden eentje die XviD slikt. Zelf heb ik een Duitse ALDI speler die expliciet zegt dat hij XviD doet en dat ook goed doet, net als DivX, maar ik heb wat probleempjes met sommige DVDs, daarbij lijkt het net of het ding aan frameskipping doet... dus als er andere goedkope spelers zijn die alleen zeggen dat ze DivX doen maar stiekem toch ook XviD dan zou dat interessant nieuws zijn.
Deze speelt ook gewoon XviD af hoor! (als dat je vraag was?) En dat frameskipping zoals jij 't noemt komt me bekend voor ja

• jorikc
Voor dat frameskippen moet je eens proberen te kijken of die xvid een packet bitstream bevat. Die kun je unpacken met Mpeg4Modifier(http://www.moitah.net). De ADV430 kan die packed bitstream wel afspelen, maar op een of andere manier ziet het er toch niet zo vloeiend uit als wanneer het een gewone xvid is.
Dan nog een opmerking voor CLB, die niet goed kan zappen als de speler aanstaat. Hier had ik ook last van. Ik heb een erg oude TV (ITT Digivision, ik geloof nog van voor 1990). Als ik een goede/nieuwe scartkabel aansloot, kreeg ik een melding PP te zien. Het beeld leek dan wat donkerder maar wel scherper. Als ik dan zapte, begon het beeld horizontaal te scrollen en ik hoorde alleen geluid van de dvdspeler. Toen had ik om te testen een scart-splitkabel gebruikt (een kant scart, andere kant stereo+composiet). Die aangesloten op de dvd-speler en toen was het beeld wat lichter en geen problemen met zappen. Daarna een wat oudere/goedkopere scart-kabel geprobeerd en die gaf toen ook dat (laatste) beeld. Dus nu geen problemen meer.
Aangezien ik de speler ook als cd-speler gebruik, was het wel irritant dat als hij aanstaat, de tv het niet meer goed doet.

• CLB
  • Niet online

CLB

jorikc schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:33:
Dan nog een opmerking voor CLB, die niet goed kan zappen als de speler aanstaat. Hier had ik ook last van. Ik heb een erg oude TV (ITT Digivision, ik geloof nog van voor 1990). Als ik een goede/nieuwe scartkabel aansloot, kreeg ik een melding PP te zien. Het beeld leek dan wat donkerder maar wel scherper. Als ik dan zapte, begon het beeld horizontaal te scrollen en ik hoorde alleen geluid van de dvdspeler.
Hier heb ik idd ook last van! Precies hoe jij 't beschrijft.
jorikc schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:33:Toen had ik om te testen een scart-splitkabel gebruikt (een kant scart, andere kant stereo+composiet). Die aangesloten op de dvd-speler en toen was het beeld wat lichter en geen problemen met zappen. Daarna een wat oudere/goedkopere scart-kabel geprobeerd en die gaf toen ook dat (laatste) beeld. Dus nu geen problemen meer.
Aangezien ik de speler ook als cd-speler gebruik, was het wel irritant dat als hij aanstaat, de tv het niet meer goed doet.
Dus scart/stereo+composiet in je dvd speler en dan....Hoe heb je je dvd-speler dan verbonden met je televisie? Hier zal ik is naar kijken, als het mij uitkomt qua tijd. K heb inmiddels wel alle audiokabels en dergelijke goed voor elkaar dus ik heb nog wel aardig wat kabels die ik eventueel kan gebruiken om dit probleem op te lossen! Ik zou 't toch wel leuk vinden dat ik even naar TMF kan zappen terwijl ik een dvd'tje aan het kijken ben!

EDIT; als ik zap hoor ik wel weer het geluid van de desbetreffende zender dus dat is alvast iets

Ik heb de volgende aansluitingen op mijn tv en dvdspeler: 1 scart op tv/ 1 scart op dvd/ 2 tulp (rood en wit) en 1 video (geel) Ik heb nu een scartplug gekocht (van 1 scart naar 3 scart) en deze zit in de scart van mijn dvd. Ik heb dus 3 scartaansluitingen nu. Van de ene loopt een scart-scart naar mijn tv. En van een ander loopt er een scart/tulpen naar mijn stereo voor het geluid.

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 06-03-2005 17:33 ]

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:32

arnova

weet veel, maar niet alles

Ik heb hem dus ook gehaald, de Aristona ADV-430, bij de Makro voor 65,- incl. btw. Ik vind hem best aardig werken alleen heb ik dus (inderdaad) wel af en toe last van frameskipping met XviD's (nog niet met die mp4modifier geprobeerd) maar verder werkt ie perfect. Ik hoop dat Philips dit nog fixt in een firmware release maar ik heb er een hard hoofd in. Hooguit dat er op en gegeven moment een Philips speler uitkomt met dezelfde chip en dat dan de firmware hiervan te hacken is ofzo....

• CLB
  • Niet online

CLB

master_artech schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:35:
Ik heb hem dus ook gehaald, de Aristona ADV-430, bij de Makro voor 65,- incl. btw. Ik vind hem best aardig werken alleen heb ik dus (inderdaad) wel af en toe last van frameskipping met XviD's (nog niet met die mp4modifier geprobeerd) maar verder werkt ie perfect. Ik hoop dat Philips dit nog fixt in een firmware release maar ik heb er een hard hoofd in. Hooguit dat er op en gegeven moment een Philips speler uitkomt met dezelfde chip en dat dan de firmware hiervan te hacken is ofzo....
en hoe zou ik dat mp4modifier moeten installen op m'n speler?

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:32

arnova

weet veel, maar niet alles

CLB schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:21:
[...]

en hoe zou ik dat mp4modifier moeten installen op m'n speler?
Niet op je speler. Met dat programma kan je onder Windows een AVI file omzetten naar een niet-packed-bitstream AVI en die kan je vervolgens schokvrij afspelen op je DivX speler (werkt hier overigens prima).

• CLB
  • Niet online

CLB

master_artech schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:48:
[...]

Niet op je speler. Met dat programma kan je onder Windows een AVI file omzetten naar een niet-packed-bitstream AVI en die kan je vervolgens schokvrij afspelen op je DivX speler (werkt hier overigens prima).
Owh ok ik dacht al :-S Dankje!

• CLB
  • Niet online

CLB

Waarom speelt de Aristona ADV-430 geen schijfjes DVD+R van het merk Memorex? De DVD+RW van Memorex speelt die wel? Als ik er zo'n eersgenoemd schijfje in doe, dan laaad hij maar en laad en laaaaad en laad maar hij speelt 'm niet af. Waaraan ligt dat?

Verwijderd

komt er dan uiteindelijk "baddisc" op het display? (na een minuutje of zo)

weet je zeker dat het niet aan je brandprogramma ligt?
formatteer die DVD+RW schijf eens met hetzelde brandprogramma, waar je de DVD+R schijfjes mee hebt gemaakt. en dan bedoel ik de FULL erase, die dus lang duurt. en brand dan iets op dezelfde manier als je dat op de DVD+R hebt gedaan maar dan op een volledig schoon DVD+RW schijfje.

Werkt die DVD+RW dan ook nog? of geeft hij hetzelfde probleem als de DVD+R schijfjes van je?

Ik heb dat probleem met een oude versie van Nero 6 gehad. Alle DVD's die ik toen brandde met die oude versie kan ik niet lezen op de aristona (OK dat is 1 DVD+R schijfje, en veel frustratie bij de DVD+rw schijfjes waar ik even een filmpje op wilde zetten).
Na een update van Nero was het probleem overigens volledig verholpen.
Mijn punt is dat het niet aan het schijfje of je Aristona hoeft te liggen, maar dat het brandprogramma of misschien ook zelfs wel de firmware van je DVD-brander.

Verwijderd

Topicstarter
Memorex DVDR+ 8x werkt hier prima...

Welke mediacode hebben die schijfjes van jou? Die van mij zijn CMC MAG E01. Daarbij gebruik ik een NEC3500AG met firmware 2.16 en Nero versie 6.6.0.6. Hiermee heb ik nog nooit het probleem gehad dat jij omschrijft...

Gebeurt dit iedere keer, of had je een keer een slecht schijfje er tussen zitten?

• CLB
  • Niet online

CLB

Had ik er even bij moeten zetten! De dvd'tjes die ik brand komen uit de dvd-recorder beneden (Phillips dvd-recorder) dus niks gebrand op m'n computer ofzo!
Over mediacodes of Nero versies heb ik dus geen verstand! En hij speelt idd alle 1x schrijfbare Memorex dvd'tjes (die ik heb dan) niet af in de Aristona ADV 430. De herschrijfbare Memorex dvd'tjes speelt ie wel af. Ik zal is gaan kijken naar codes ofzo die op die dvd'tjes staan...

Verwijderd

Ik heb net deze speler gekocht bij Block voor 48 euro. Ik wilde meteen een DivX film gaan kijken, maar nu zie ik dat het beeld niet helemaal wordt weergegeven op mijn TV. Als ik al in het hoofdmenu zit dan valt ongeveer 1,5 cm aan allekanten weg. want als ik mijn tv op Breedbeeld mode zet dan wordt hij verticaal iets kleiner en zie ik wel de onderkant. Ook als ik de film afspeel (DivX3.11 640x480@25fps) mis ik rondom 1,5 cm beeld heel vervelend want daar zitten meestal de subs. De instellingen van mijn speler staan op PAL en 4:3 Letterbox. Ik heb een Philips 25ML8505/00B TV.

Ligt dit nou aan mijn speler? mijn TV? (of mijn film? denk het niet want het is ook al in het dvd menu)

Edit: Ik ben erachter, ligt aan mijn TV.. het kanon stond verkeerd afgesteld ofzo..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 15:30 ]

Verwijderd

Dit apparaat staat nu te koop in de MediaMarkt in Antwerpen voor €59

Ik heb dringend een vervangtoestel nodig voor een defecte speler, maar wil er niet te veel geld aan uitgeven - dus dit ziet er ideaal uit. Er zijn echter een paar dingen waar ik zeker van wil zijn voor ik overga to aankoop. Misschien kunnen de andere eigenaars van dit toestel me even helpen:

1. regio
Ongeveer de helft van mijn collectie bestaat uit regio1 dvd's. Ik wil er dus zeker van zijn dat dit toestel ze afspeelt. Het vorige toestel (een Vestel) was van bij de aankoop multiregion, maar naar ik begrepen heb kun je de ADV430 ook regiovrij maken middels onderstaande hack. Kan iemand bevestigen dat deze ook werkt?
"Turn DVD-player on.
OPEN TRAY
Now press 9 9 9 9 0 on remote (slow)
Region 0 will appear onscreen
DVD-player is now region free"

2. ntsc
Speelt het toestel ntsc formaat af? wordt het signaal als pal of ntsc uitgestuurd? mijn vorige toestel speelde ntsc af, maar het beeld was soms een beetje schokkerig (vooral zichtbaar in glijdende camerabewegingen). Dit ligt waarschijnlijk aan de framerate conversie tussen NTSC <> PAL. Hoe zit dat bij dit toestel?

alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 10:49 ]

• jorikc
1. Die werkt niet, maar deze regiocode hack wel: http://www.askanowner.nl/qa/view.asp?s=2&qid=136884 (en dan de beschrijving helemaal onderaan, staat er zowel in het engels als nederlands, met de code 2812)

2. De speler speelt NTSC af en zal wisselen tussen de formaten. Ik denk dat je NTSC alleen kan afspelen met deze player op een tv die ook NTSC snapt.

Verwijderd

aangezien mijn vorige (ntsc-compatible) dvd speler werkte met mijn tv, dan zal het met deze ook wel lukken toch? ik heb ook een vhs recorder met ntsc ondersteuning en deze speelt ook probleemloos ntsc tapes af op mijn tv.

Verwijderd

apparaat doet't uitstekend!

de regio switch werkte probleemloos, ntsc speelt mooi af en het beeld heeft een goede scherpte en levendigheid.

• CLB
  • Niet online

CLB

Jeej Somaboy is blij! Ik gebruik m'n dvd-spelertje bijna nooit meer, maar hij staat wel mooi in m'n kamer :)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:49
Ik heb sinds gister de "opvolger" van de ADV430, de ADV434.

Het apparaat ziet er strak uit, heeft een nette en goed functionerende AB (je hoeft niet echt te mikken enzo) en hij heeft redelijk wat aansluitingen aan de achterkant.

Tot nu toe heb ik met succes een CD-RW, een DVD-R, een DVD+RW en uiteraard een orginele DVD afgespeeld. Op de CD-RW stond trouwens een Xvid en dat ging echt compleet vloeiend! Van begin tot eind :)

Straks even een DVD+R proberen, die worden hopelijk zo direct bij me bezorgd :)

Tot nu toe ben ik zeer te spreken over deze Aristona.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd

Rossi46 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:41:
Ik heb sinds gister de "opvolger" van de ADV430, de ADV434.

Het apparaat ziet er strak uit, heeft een nette en goed functionerende AB (je hoeft niet echt te mikken enzo) en hij heeft redelijk wat aansluitingen aan de achterkant.

Tot nu toe heb ik met succes een CD-RW, een DVD-R, een DVD+RW en uiteraard een orginele DVD afgespeeld. Op de CD-RW stond trouwens een Xvid en dat ging echt compleet vloeiend! Van begin tot eind :)

Straks even een DVD+R proberen, die worden hopelijk zo direct bij me bezorgd :)

Tot nu toe ben ik zeer te spreken over deze Aristona.
Ik wil deze ook halen van de week. Maar ik heb hiervoor nooit een divx-speler gehad. Het belangrijkste voor mij is dat ie normaal de films afspeelt en de ondertitels pakt. Hoe moet je de ondertitels erbij branden? Welk proggie gebruik je ervoor?

• Rossi46
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:59:
[...]

Ik wil deze ook halen van de week. Maar ik heb hiervoor nooit een divx-speler gehad. Het belangrijkste voor mij is dat ie normaal de films afspeelt en de ondertitels pakt. Hoe moet je de ondertitels erbij branden? Welk proggie gebruik je ervoor?
Ik heb eerlijk gezegd geen DivX met ondertitels bekeken. Alleen nog maar Top Gear :)

Maar wat ik van "vroeger" weet is dat je de ondertitels als .srt bestand "erbij" moet zetten. Oftewel, je hebt een film genaamd "film.avi". De ondertitels heb je gedownload voor die specifieke film, dat is een .srt bestand. Je moet dat bestand dan "film.srt" noemen en beide gewoon op een cd'tje branden. Als het goed is pakt hij dat dan zelf. Maar dat heb ik bij deze dus niet gedaan!!!

Verder trouwens een perfect simpel spelertje hoor. Owja, hij ondersteunt geen DTS! Dat zag ik achteraf pas.

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik ben ook nog steeds blij met m'n Aristona ADV430!
Functioneert perfect, lekker makkelijk en speelt alles af!

@ OBL: Ik download altijd films met ingebakken subs, nergens last van :)

Verwijderd

Rossi46 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:15:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen DivX met ondertitels bekeken. Alleen nog maar Top Gear :)

Maar wat ik van "vroeger" weet is dat je de ondertitels als .srt bestand "erbij" moet zetten. Oftewel, je hebt een film genaamd "film.avi". De ondertitels heb je gedownload voor die specifieke film, dat is een .srt bestand. Je moet dat bestand dan "film.srt" noemen en beide gewoon op een cd'tje branden. Als het goed is pakt hij dat dan zelf. Maar dat heb ik bij deze dus niet gedaan!!!

Verder trouwens een perfect simpel spelertje hoor. Owja, hij ondersteunt geen DTS! Dat zag ik achteraf pas.
Wat is DTS?

Brand jij met Nero?

• Rossi46
^^

DTS is een type audio. Net als Dolby dat is.

DTS wordt over het algemeen als beter beschouwd, al lopen de meningen daar nogal over uiteen.

Anyway, je gebruikt het alleen maar als je ook een 5.1 speaker-set hebt.

En waarmee ik brand doet er weinig toe, dat kan elk programma'tje namelijk (ik brand overigens met Ashampoo)

Verwijderd

Hallo, Kan iemand mij ff de menu bewegingen zeggen, hoe ik em van Composiet weer naar RGB kan zetten?

Ik heb perongeluk verkeerd gezet.. en nou heb ik geen beeld meer..
Of een manier hoe ik dat ding op fabrieksinstellingen kan zetten. Ik vond trouwens mijn handleiding nergens en online is ook niets te vinden.

Oh trouwens ik heb de ADV434

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 13:37 . Reden: Typenummer ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:37
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:33:
Hallo, Kan iemand mij ff de menu bewegingen zeggen, hoe ik em van Composiet weer naar RGB kan zetten?

Ik heb perongeluk verkeerd gezet.. en nou heb ik geen beeld meer..
Of een manier hoe ik dat ding op fabrieksinstellingen kan zetten. Ik vond trouwens mijn handleiding nergens en online is ook niets te vinden.
Probeer dit eens, dit werkt bij de Philips DVD spelers, misschien ook bij de Aristona's? :)

Zet de DVD speler uit, en trek daarna de stekker uit het stopcontact...
Wacht 10-20 seconden.
Stop daarna de stekker weer in het stopcontact TERWIJL je de power schakelaar ingedrukt houdt...
Dit zou bij alle Philips DVD spelers de standaardinstellingen terug moeten zetten.

Verwijderd

Dat werkt niet echt :(
Toch bedankt.

Verwijderd

Ik heb een handleiding gevonden. En via een afbeelding van het menu heb ik kunnen zien waar die optie zat. Dus mijn probleem is opgelost.

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 10:50
ik heb dit topic gelezen, en heeft iemand enig idee waar deze speler nu te koop is?

• Rossi46
Ik heb 'em destijds bij de It's in R'dam gekocht. Is niet lang geleden dus die hebben 'em vast nog wel.

• Beeksma
Gevonden! Bij de It's hier in Waalwijk hadden ze ook nog een stapel staan :)

• Rossi46
En, bevalt 'ie? :)

• Beeksma
Heb em nu een paar dagen kunnen proberen...

Liep er eerst ff tegenaan dat de subtitles dezelfde naam moeten hebben als de film (ik had allemaal CD's met Divx, maar daar zijn de namen dus niet hetzelfde op), maar het was allemaal vergeven toen ik Divx/Xvid/DVD's ben gaan kijken op het apparaat!

Zowel Divx en Xvid worden zonder problemen afgespeeld (ben nog geen film tegengekomen die hij niet wou spelen). Heb toen al die al eerder genoemde CD'tjes gepakt en ben ze op DVD's gaan branden. Heb nu dus DVD's met 6 films erop, dit werkt perfect!

Tot nu toe niets dan lof over deze DVD/Divx speler! :D

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 22:18
http://www.blokker.nl/flashfolder.asp?folderID=21

Naar de laatste pagina.

Het lijkt erop dat de ADV434 een opvolger heeft :)

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/24o3xx3.png

• Rossi46
Hmmm, lijkt er idd wel op ja. Nou ja, prima prijs, prima spelertje.

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm bij ons op de Scouting hebben we er nog eentje nodig!

Heb zelf de ADV430, maar vind deze beter in m'n kamer staan...

oftewel ik koop deze en de AD430 gaat naar de Scouting :9

Is deze trouwens wel regio-vrij of regio-vrij te maken net zoals bij de AD430 of...

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 16-08-2006 17:33 ]

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-12 11:07

jmk

Bij de blokker kan je nu de Aristona ADV 436 kopen. Ziet er net uit als het plaatje in de topicstart.
Even een korte review:
+Hij speelt bijna alles af
+Hij speeld alles soepel af
-afstandsbediening(kleine knoppen, weinig ruimte, steeds goed moeten kijken)
-srt ondertitleling: Veels te klein.

Vooral dat laatste maakt de divx-ondersteuning *bijna* waardeloos. Lekker lui kijken hoort er bij als je een film kijkt, en ik kan goed engels.
...
ondersteund het apparaat .srt .smi .sub .ssa .ass ondertitel bestanden
...
MicroDVD .sub en SubStation Alpha .ssa files werken ook, hoewel ik bij de testDivX CD af en toe een raar tekentje zag (kan aan de file liggen: fransen kunnnen geen nederlands)
...
De aristona ondersteund trouwens geen Originale DVD .sub bestanden voor divx. (alleen de MicroDVD .sub versies) ...
Ik hoop dat er bij de alternatieven voor ondertiteling-formaten ook formaten zitten waarmee je de lettergrootte (of font, minder belangrijk) kan regelen. Was .SUB niet een pixelbased MPEG-stream? Ik ben van plan een test DVD-RW te branden met steeds dezelfde korte film en aparte mappen met subs. Ik laat het dan weten of het iets is.

Dit zijn de links voor de ADV436:
http://www.dvd.nl/forum/v...66a01dfac39b54f962e9111a6
http://www.videohelp.com/...et=&orderby=Name&hits=200
Op de op de pagina van philips, http://www.p4c.philips.com/, staat de speler (nog) niet.

edit: DVD gemaakt, mbv Subtitle Workshop, standaard settings(allemaal op Tahoma 24), vrijdag as ga ik het testen. Het zijn allemaal relatief kleine bestanden, dus ik ben vrij sceptisch over het resultaat...

[ Voor 6% gewijzigd door jmk op 06-10-2006 19:46 ]

Yippie kayak, other buckets!

Verwijderd

Ik heb net de aristona adv436 gekocht, maar het afspelen van divx lukt niet. Als ik een film op een cd-r schijfje erin steek, dan staat er meteen "STOP" op het display...hoe kan dat? :S

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 14:13
Mijn afstandsbediening van mijn 436 reageert niet meer. Deed al raar vanaf het begin.

Kan ik mischien ergens een andere bestellen?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 14:13
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:43:
Ik heb net de aristona adv436 gekocht, maar het afspelen van divx lukt niet. Als ik een film op een cd-r schijfje erin steek, dan staat er meteen "STOP" op het display...hoe kan dat? :S
Ik neem aan dat je het als data brandt? Het kan ook zijn dat ie niet alle divx codec ondersteunt?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 08:47
Ik heb dus sinds kort ook de Aristona ADV436 zodat ik in de toekomst DivX DVD's kan afspelen.
Mijn huidige JVC DR-MH300 kan die namelijk niet afspelen.

Nu is m'n huidige DVD(recorder) speler aangesloten op m'n digitale decoder, home cinema set en TV, maar hoe moet ik deze DVD speler aansluiten?

Als ik de huidge kabels van mijn JVC overzet naar de Aristona, kan ik de antenne kabels niet in de Aristona kwijt (zit geen aansluiting voor).
Hoe moet ik alles aansluiten (van DVD speler naar digitale decoder, home cinema set en TV) zodat hij werkt??

Verwijderd

Rossi46 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:15:
[...]Verder trouwens een perfect simpel spelertje hoor. Owja, hij ondersteunt geen DTS! Dat zag ik achteraf pas.
Hoi, ik kan jullie melden dat ie prima DTS ondersteund hoor, geen probleem hier via de Digital Out
Verders een prima speler, net 1 uur in bezit maar vanalles getest en doet het lekker!
Voor regio vrij:
Aan, lade open, 7777 intoetsen en voila een extra menu.

Suc6

& wat wil je nog meer voor 40 euri's

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:52:
[...]

Hoi, ik kan jullie melden dat ie prima DTS ondersteund hoor, geen probleem hier via de Digital Out
Dat is logisch, aan gezien hij dat gewoon doorstuurd. Ik denk dat degene die jij quote bedoeld dat hij geen DAC heeft voor DTS ;).

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12 23:40

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:52:
wat wil je nog meer voor 40 euri's
Doet 't ding ook S-Video (via de SCART oid?).

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Ik heb pasgeleden deze speler gekocht en hij werkt op zicht heel goed, behalve bij Xvid en Divx 3 low pass bestanden. Deze bestanden lopen vanaf het begin al niet synchroon en blijven dat lopen.
Bij de Divx bestanden heb ik daar helemaal geen last van.

Heeft iemand daar ook last van en is dit op de een of andere manier te verhelpen? Op de computer werken de Xvid bestanden overigens wel goed.

Een ander probleem wat ik heb is dat er een gedeelte van de linker en rechter kant niet in beeld verschijnt. Als ik de zoom op 1/2 zet, dan worden deze randen wel zichtbaar, maar wordt de hoogte uiteraard ook aangepast. Zou dit te maken kunnen hebben met de instelling PAL of NTSC?

Alvast bedankt,
Ivan

• Glacier
  • Niet online
Is er ergens een firmware upgraden voor dit ding te krijgen?

Verwijderd

Ben ook op zoek naar firmware, eventueel van een philips model.

Bij bepaalde DVD-(min)R loopt het geluid niet helemaal synchroon met het beeld.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 23:50 ]

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:29
Ding ligt nu bij de Blokker voor 32.95 (incl. verwijderingsbijdrage).

Stond een ander in de folder maar de ADV436 lag in de Winkel ;)

Verwijderd

jmk schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:08:
Bij de blokker kan je nu de Aristona ADV 436 kopen. Ziet er net uit als het plaatje in de topicstart.
Even een korte review:
+Hij speelt bijna alles af
+Hij speeld alles soepel af
-afstandsbediening(kleine knoppen, weinig ruimte, steeds goed moeten kijken)
-srt ondertitleling: Veels te klein.

Vooral dat laatste maakt de divx-ondersteuning *bijna* waardeloos. Lekker lui kijken hoort er bij als je een film kijkt, en ik kan goed engels.
[...]
Ik hoop dat er bij de alternatieven voor ondertiteling-formaten ook formaten zitten waarmee je de lettergrootte (of font, minder belangrijk) kan regelen. Was .SUB niet een pixelbased MPEG-stream? Ik ben van plan een test DVD-RW te branden met steeds dezelfde korte film en aparte mappen met subs. Ik laat het dan weten of het iets is.

Dit zijn de links voor de ADV436:
http://www.dvd.nl/forum/v...66a01dfac39b54f962e9111a6
http://www.videohelp.com/...et=&orderby=Name&hits=200
Op de op de pagina van philips, http://www.p4c.philips.com/, staat de speler (nog) niet.

edit: DVD gemaakt, mbv Subtitle Workshop, standaard settings(allemaal op Tahoma 24), vrijdag as ga ik het testen. Het zijn allemaal relatief kleine bestanden, dus ik ben vrij sceptisch over het resultaat...
Bij werkt .ssa dus niet, ik druk op het subtitle knopje en dan zegt hij "unsupported"?
Iemand een idee hoe ik het wel werkend krijgt, heb de ssa bestanden gemaakt met het programms
.srt 2 .ssa.
Ook loopt bij XviD bestanden het geluid niet synchroom. Vind het erg jammer had na alle
positieve reacties meer verwacht van deze speler.

• SolarBeast
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-12 13:55
Heb deze speler zelf ook. En ook het probleem met de kleine letters van de ondertiteling. :( Volgens het boekje ondersteunt de speler verschillende formaten ondertiteling (meer uitleg op wikipedia onder 'subtitles'). Hieronder ook ass welke dus opmaakinformatie kan bevatten.

Het is me gelukt om een een srt bestand in een ass bestand (opvolger van ssa) om te zetten. In tegenstelling tot srt bevat ass wel opmaak informatie. In dat bestand heb ik de lettertype flink vergroot. Helaas had dat geen effect. Het is net alsof de speler deze extra informatie negeert en alleen de tijdinformatie en teksten uitleest.

Het menu bevat ook al geen optie om de indertitels groter te maken. Mijn hoop is nu gevestigd op een software update. Weet iemand of die er is voor xDV436? 8)7 Hij wordt onder vele merknamen verkocht met alleen de x variabel. Op de Philips Support site kan ik dit type echter niet terugvinden.

Verwijderd

Hoi,

ik heb deze speler al enkele jaren en ben nu bezig films op dvd+RW (Philips) te brenden en op sony DVD+R. Ik brand met nero 7 maar de speler pakt niets. Bij de philips schijfjes zegt hij no supported files found en bij sony blijft ie maar aan het laden. wie heeft een tip?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verkeerd gebrand? Un-supported format?

Gulfstream G650

Verwijderd

Hoi Salim...

Ik brand dus vob, ifo en bup bestanden zoals ik ze heb binnengekregen van gedownloade films (lijkt me wel te moeten kunnen want alle gekochte dvd's die ik heb hebben ook van die type bestanden).

ik begin te denken dat ik ze gewoon verkeerd brand (maar bij vrienden met een samsung dvd s-peler / recorder pakt hij ze wel en door hen gebranden dvd's doen het bij mij ook).

ik heb het al met nerorecode geprobeerd (door er een mpeg 4 bestand van te maken), met nerovision door de dvd zelf samen te stellen (dat duurt uren), met nero burning rom waarbij ik alerlei opties heb veranderd (zoals multisessions weghalen e.d) en nu ben ik iets met nero express aan het doen. Misschien moet ik ze in avi gaan omzetten maar dat duurt helemaal een eeuw. Overigens ben ik behoorlijk nieuw in dit spelletje dus ik zal wellicht ergens een stap overslaan of misschien met verkeerde instellingen branden (ik heb een aopen dual layer brander).

Kun je hier iets mee

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:37
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:11:
Ik brand dus vob, ifo en bup bestanden zoals ik ze heb binnengekregen van gedownloade films (lijkt me wel te moeten kunnen want alle gekochte dvd's die ik heb hebben ook van die type bestanden).

ik begin te denken dat ik ze gewoon verkeerd brand (maar bij vrienden met een samsung dvd s-peler / recorder pakt hij ze wel en door hen gebranden dvd's doen het bij mij ook).
Brand je ze wel als echte een DVD-VIDEO, (met VIDEO_TS map dus) en niet als gewone data DVD?
Pagina: 1 2 Laatste