Beste Tweakers,
ik heb nu +/- 1 jaar het 8MBit abonnement van Demon. Nooit geen problemen, sinds +/- een maand, maar sinds gisteren om de x minuten is mijn verbinding compleet verdwenen. De x (in voorgaande zin) is erg variabel, 5 minuten, 35 minuten, 50 minuten... Erg frustrerend aangezien mijn NL queue helemaal vol staat.
Afgelopen maand gebeurde dit wel vaker, maar niet zo frequent als de afgelopen twee dagen.
Ik heb de Zyxel modem met de nieuwste firmware op een analoge lijn. De Zyxel is ingesteld als router, volgens de handleiding op zyxel.nl. De onderstaande 'dingen' heb ikzelf al geprobeerd:
- Zyxel instellingen doorgenomen volgens de handleiding en volgende aangepast:
- Peak Cell Rate (PCR) op 5500 gezet in menu 4,
- Bridge op Yes gezet i.p.v. No in menu 11.1,
- WAN-IP hard in de Zyxel gezet.
- Software matig op mijn desktop heb ik het volgende gedaan/geëxperimenteerd:
- Nieuwe installatie van Windows XP SP2,
- Firewall (Kerio Winroute Firewall) aan/uit/open,
- Tools die sinds twee dagen geïnstalleerd zijn uitgeschakeld/gedeïnstalleerd,
- Vast ip, gateway, dns, etc. ingesteld.
Verder heb ik geen poorten doorgesluisd naar mijn ip via NAT. Is het verstanding om de default NAT route naar mijn ip te sluizen, zodat al het verkeer bij mijn pc aankomt en vertrouwen op alleen mijn firewall ?
Zodra ik volop aan het downloaden ben, is de CPU load van de zyxel zo rond de 70%, dit lijkt me wat veel. Ik weet niet of dit normaal is.
Om de verbinding te resetten volstaat het soms alleen om de xDSL lijn te resetten, maar meestal moet de Zyxel zelf gereset worden.
Ik hoop dat er Tweakers zijn die mijn probleem herkennen en er eventueel een oplossing voor hebben. Alvast bedankt!
ik heb nu +/- 1 jaar het 8MBit abonnement van Demon. Nooit geen problemen, sinds +/- een maand, maar sinds gisteren om de x minuten is mijn verbinding compleet verdwenen. De x (in voorgaande zin) is erg variabel, 5 minuten, 35 minuten, 50 minuten... Erg frustrerend aangezien mijn NL queue helemaal vol staat.
Ik heb de Zyxel modem met de nieuwste firmware op een analoge lijn. De Zyxel is ingesteld als router, volgens de handleiding op zyxel.nl. De onderstaande 'dingen' heb ikzelf al geprobeerd:
- Zyxel instellingen doorgenomen volgens de handleiding en volgende aangepast:
- Peak Cell Rate (PCR) op 5500 gezet in menu 4,
- Bridge op Yes gezet i.p.v. No in menu 11.1,
- WAN-IP hard in de Zyxel gezet.
- Software matig op mijn desktop heb ik het volgende gedaan/geëxperimenteerd:
- Nieuwe installatie van Windows XP SP2,
- Firewall (Kerio Winroute Firewall) aan/uit/open,
- Tools die sinds twee dagen geïnstalleerd zijn uitgeschakeld/gedeïnstalleerd,
- Vast ip, gateway, dns, etc. ingesteld.
Verder heb ik geen poorten doorgesluisd naar mijn ip via NAT. Is het verstanding om de default NAT route naar mijn ip te sluizen, zodat al het verkeer bij mijn pc aankomt en vertrouwen op alleen mijn firewall ?
Zodra ik volop aan het downloaden ben, is de CPU load van de zyxel zo rond de 70%, dit lijkt me wat veel. Ik weet niet of dit normaal is.
Om de verbinding te resetten volstaat het soms alleen om de xDSL lijn te resetten, maar meestal moet de Zyxel zelf gereset worden.
Ik hoop dat er Tweakers zijn die mijn probleem herkennen en er eventueel een oplossing voor hebben. Alvast bedankt!