[Demon] Verbinding valt regelmatig weg...

Pagina: 1
Acties:

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 19:01
Beste Tweakers,

ik heb nu +/- 1 jaar het 8MBit abonnement van Demon. Nooit geen problemen, sinds +/- een maand, maar sinds gisteren om de x minuten is mijn verbinding compleet verdwenen. De x (in voorgaande zin) is erg variabel, 5 minuten, 35 minuten, 50 minuten... Erg frustrerend aangezien mijn NL queue helemaal vol staat. ;( Afgelopen maand gebeurde dit wel vaker, maar niet zo frequent als de afgelopen twee dagen.

Ik heb de Zyxel modem met de nieuwste firmware op een analoge lijn. De Zyxel is ingesteld als router, volgens de handleiding op zyxel.nl. De onderstaande 'dingen' heb ikzelf al geprobeerd:

- Zyxel instellingen doorgenomen volgens de handleiding en volgende aangepast:
    - Peak Cell Rate (PCR) op 5500 gezet in menu 4,
    - Bridge op Yes gezet i.p.v. No in menu 11.1,
    - WAN-IP hard in de Zyxel gezet.

- Software matig op mijn desktop heb ik het volgende gedaan/geëxperimenteerd:
    - Nieuwe installatie van Windows XP SP2,
    - Firewall (Kerio Winroute Firewall) aan/uit/open,
    - Tools die sinds twee dagen geïnstalleerd zijn uitgeschakeld/gedeïnstalleerd,
    - Vast ip, gateway, dns, etc. ingesteld.

Verder heb ik geen poorten doorgesluisd naar mijn ip via NAT. Is het verstanding om de default NAT route naar mijn ip te sluizen, zodat al het verkeer bij mijn pc aankomt en vertrouwen op alleen mijn firewall ?

Zodra ik volop aan het downloaden ben, is de CPU load van de zyxel zo rond de 70%, dit lijkt me wat veel. Ik weet niet of dit normaal is.

Om de verbinding te resetten volstaat het soms alleen om de xDSL lijn te resetten, maar meestal moet de Zyxel zelf gereset worden.

Ik hoop dat er Tweakers zijn die mijn probleem herkennen en er eventueel een oplossing voor hebben. Alvast bedankt!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
CPU-load kan wel zo hoog zijn, zeker met veel connecties bij P2P bijvoorbeeld.

Welk netwerk zit je op? BBned of BaByXL?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Kroontje
Zit op BBNed. Gebruik geen P2P programma's.

Ik heb inmiddels alle poorten via NAT naar mijn IP gesluisd, maar zelfde problemen. Na het openen van dit topic al 3x mijn Zyxel moeten resetten.. :( :/

• bjck
Dat je perse je modem moet resetten is best appart.

Kan je achterhalen wat nog wel werkt als je geen verbinding meer lijkt te hebben? Modem nog linesync? Zie je nog pakketen gaan in menu 24.1? Nog je WAN ip gewoon staan in 24.1? Kan je zelf nogwel bij je ZyXEL?

Troubleshouten is stap-voor-stap uitsluiten. De melding "dit gebeurt er, dat doet het niet" is niet al te veel zeggend vaak.

• Kroontje
Zodra de verbinding 'weg' is, kan ik nog bij mijn Zyxel (telnet). Er is dan nog een linesync, er worden nog pakketten ontvangen en verzonden, mijn WAN-IP staat er ook nog.

Dit was ik vergeten te melden in de startpost, had het wel in gedachten..

[ Voor 4% gewijzigd door Kroontje op 30-11-2004 23:39 ]

• bjck
Kroontje1981 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:38:
Zodra de verbinding 'weg' is, kan ik nog bij mijn Zyxel (telnet). Er is dan nog een linesync, er worden nog pakketten ontvangen en verzonden, mijn WAN-IP staat er ook nog.

Dit was ik vergeten te melden in de startpost, had het wel in gedachten..
Dan zou je hele verbinding dus gewoon moeten werken, of het probleem zou mogelijk in de ZyXEL zelf kunnen liggen.

ZyXEL al in bridge getest om het uit-te-sluiten? Ander modem geprobeerd?

Kan je je eigen externe IP nog pingen op moment van 'wegvallen'?

• Kroontje
Ik heb de Zyxel nog niet in bridge getest.
Morgen neem ik mijn laptop weer mee van kantoor, zodat ik beneden dicht bij het modem kan zitten prutsen. Ik zal dan de Zyxel terug resetten naar de fabrieksinstellingen en kijken wat het brengt als ik hem een paar dagen in bridge mode laat draaien.

Ander modem heb ik niet en kan ik 1, 2, 3 ook niet aankomen..

[ Voor 10% gewijzigd door Kroontje op 30-11-2004 23:51 ]

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 10:25

aapelite

Do the kirby!

Ik heb deze problemen ook gehad een tijdje terug. Ook met aan uit zetten en dan werkte het weer. Heb hem in router stand staan, meestal lossen de problemen vanzelf weer op alleen het is wel erg frustrerend. Ik heb het trouwes al vaker gehad, ik heb demon sinds december vorig jaar en de eerste 5 maanden was het perfect, maar daarna verloor ik wat van de upload en iedere maand was er meestal wel een eer een connectie probleempje.

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik heb op dit moment er ook last van.. :?
Is dit niet gewoon storing bij demon ?

• Kroontje
Ik heb er al maanden last van. Nooit zo frequent als nu, maar ik heb gisteren vanaf 00:00uur tot 01:00uur niet gedownload met Newsleecher. In dat uurtje ging het goed, totdat ik om 01:00uur Newsleecher weer liet downloaden en een paar minuten later de verbinding weer verloor.. :?

Vanavond eens mijn laptop erbij in het netwerk hangen en kijken of deze dezelfde problemen heeft..

• M55
  • Niet online

M55

Geachte klant,

In de nacht van 30 november op 1 december aanstaande zal er onderhoud
verricht worden aan centrale apparatuur in het DSL netwerk.

De werkzaamheden zijn gepland tussen 00:00 en 06:00 uur CEST. Gedurende
deze periode zal uw Demon DSL-verbinding lange tijd, met een maximum van
6 uur, onbeschikbaar zijn.

Na afloop van deze werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer opkomen.
Mocht dat niet het geval zijn dan verzoeken wij u zo spoedig mogelijk
contact op te nemen met de afdeling Support op het (gratis) nummer:
0800-3366668.

Wij verzekeren u dat dit onderhoud essentieel is voor de continuiteit
van de dienstverlening.
Maar even gekeken naar mijn email op postmaster@......demon.nl :)
Ik heb de modem maar even aan/uit gedaan.
Kijken of het nu beter gaat.

edit:

het aan/uit zetten maakt inderdaad niets uit :(

trouwens omgeving twenthe.

[ Voor 6% gewijzigd door M55 op 01-12-2004 10:14 ]

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 16:14
Ik heb er ook last van. Zo ongeveer sinds 8:00 vanochtend. Ik heb een paar minuten een verbinding, dan weer niet voor een minuut ofzo en dan gaat het vanzelf weer.

Ik heb de modem ook al gereset (meerdere malen zelfs) maar dat helpt niet.

De helpdesk van Demon is overvol op het moment dus ik vermoed dat er meerdere mensen zijn met deze klacht.

De aansluiting is overigens in Spijkenisse.

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem. Ik heb elke keer een paar minuten verbinding en dan na een minuut of 5 niets meer. Ik zit in omgeving Breda.

• Kroontje
Toch opvallend dat meerdere mensen er sinds vandaag (?) last van hebben en ik al sinds zondag. Afgelopen maand al vaker disconnects gehad sinds het volop benutten van de lijn. Wacht vandaag nog wel even af. Ik zit in Meppel.

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
ik heb ook sinds vandaag dat demon er af en toe uit ligt (de routing)
krijg wel een ip van de dhcp server

ik hoop dat het snel word gefixed dit is ook nix, het is nu al een paar keer binnen 10 min.

verder is de snelheid wel goed als de verbinding het wel doet.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde of een vergelijkbaar probleem - steeds om een random interval gaat mijn DSL ledje knipperen, blijft soms even uit, en ik verlies m'n internetverbinding voor zo'n ~10 secs, soms langer. Zeer frusterend met MMORPG's, waar die tijd precies genoeg is om disconnected te raken.

Verwijderd

Hier bij mij ook telkens de verbinding weg.

Heb demon gebeld en moest mij modem zonder router aansluiten en weer testen als het dan nog zo is weer bellen.

Die beste man vergeet dat ik voor het eerste belletje al 35 min heb gewacht.
Heb hem ook verteld dat die op tweakers maar in de gaten moest houden hoeveel mensen de laatste maandan al gedupeerd zijn en dat de grote overstap ook al op gang komt.

Mochten zij klanten willen behouden en service willen leveren dan moeten ze toch echt komen met betere op lossingen dan nu.

ps Sinds 4 maanden keldert mijn dl snelheid vanaf 18:00 ook al in van 800 kb naar +/- 200 kb
dit vond die ook al raar en krijg natuurlijk weer hun standaard speedtest toegestuurd :(
Zagen ze maar es in dat het gewoon aan hun ligt en niet aan de consument.

• Kroontje
Moeten jullie de Zyxel ook resetten ? Of komt hij vanzelf weer terug met een verbinding ?

• M55
  • Niet online

M55

Verbinding komt vanzelf weer terug.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 12:05
Mischien kan je met dit topic verder komen: Demon internet valt bijna structueel uit

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Same problem here. Sinds gistereren. Zal wel een probleempje bij demon zijn neem ik aan. Hopelijk wordt het snel opgelost. Zit zelf in Apeldoorn trouwens.
De verbinding komt hier ook vanzelf weer terug trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door riotrick op 01-12-2004 11:53 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Verwijderd

Zoals ik al hierboven poste heb ik deze problemen ook.

Maar nu heb ik mijn router eruit en alles doet het goed,is wel raar gisteren voor de werkzaamheden niks aan de hand nu na die werkzaamheden van vanacht heeft mijn router bij het pingen pings boven de 3000m/s en doet niks het meer en zonder router alles goed!

Hoop niet dat door die werkzaamheden mijn router naar de klote is kan ik weer een nieuwe kopen :(

• Kroontje
Hmmm, zal vanavond dan ook maar mijn Zyxel eens in bridge stand zetten. Is dat gewoon hard resetten en klaar ? Of moeten er weer instellingen gedaan worden, incl. firmware update, enz. ?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heb sinds vanochtend problems, die van mij komt niet eens meer op :(

ff afwachten dus... zijn er mee bezig

• M55
  • Niet online

M55

Kroontje1981 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:49:
Hmmm, zal vanavond dan ook maar mijn Zyxel eens in bridge stand zetten. Is dat gewoon hard resetten en klaar ? Of moeten er weer instellingen gedaan worden, incl. firmware update, enz. ?
bridge maakt niet uit, want dat is die van mij ook.

Verwijderd

Na 3 uur met een medewerker bezig te zijn geweest is het hem gelukt hij moest wel in mijn modem maar resultaat is nu perfect.

Het rare was verbinding leek perfect maar was iets op mijn pc dat een andere verbinding in stand hield waardoor mijn verbinding elke 2 min weg was.

Dit kon hij zien met netstat -an dan komen er een aantal sessie voorbij en 1 daarvan wees op een heel ander ip adres dan de bedoeling was.
Hij heeft het gefixed een pluim voor deze beste man :)

Demon bedankt.

ps ze lezen mee :p

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 16:14
Even voor de volledigheid:

Gistermiddag is het bij mij vanzelf weggegaan.

• Kroontje
Ik heb gisteravond van 18:00uur tot 23:30uur zonder problemen verbinding gehad. Om 23:30uur ben ik gaan slapen en heb mijn pc aangelaten, maar vanmorgen was de verbinding wederom verdwenen.

Modem gereset en heeft het 2 uurtjes gedaan, wederom verbinding weg en komt ook niet automatisch terug... Wordt er een beetje moedeloos van.

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Oplossing! (hoop ik)

Gebruik in het tabblad "Setup" geen "Obtain an IP Address Automatically" maar "Use the following IP Address:"

Internet IP Address: 212.238.159.119
Public Subnet Mask: 255.255.252.0
Default Gateway: 212.238.156.1
Primary DNS Server: 194.159.73.137

(Ik neem aan dat je je eigen lease gegevens weet, en anders check je die gewoon ff bij status, zet ze in notepad en klaar)

IK hoop dat het blijft werken... bij mij wertk het iig al 2 dangen :)

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• bjck
Fr0zenFlame schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 03:03:
Oplossing! (hoop ik)

Gebruik in het tabblad "Setup" geen "Obtain an IP Address Automatically" maar "Use the following IP Address:"

Internet IP Address: 212.238.159.119
Public Subnet Mask: 255.255.252.0
Default Gateway: 212.238.156.1
Primary DNS Server: 194.159.73.137

(Ik neem aan dat je je eigen lease gegevens weet, en anders check je die gewoon ff bij status, zet ze in notepad en klaar)

IK hoop dat het blijft werken... bij mij wertk het iig al 2 dangen :)
Hmmm, zonder DHCP requests zou je verbinding vanzelf offline moeten vallen eigenlijk. Statisch/vast invullen werkt zolang er nog een lopende/actieve lease is. Leasetijd is bij Demon dacht ik 1 uur?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-02 08:02

Arno

PF5A

bjck schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 07:25:
Leasetijd is bij Demon dacht ik 1 uur?
Dec 3 07:30:09 bacchus dhcpd: DHCPREQUEST for 82.161.x.xx from 00:50:04:53:33:ab via eth0
Dec 3 07:30:09 bacchus dhclient: DHCPACK from 82.161.247.54
Dec 3 07:30:09 bacchus dhclient: bound to 82.161.x.xx -- renewal in 1800 seconds.
Zo te zien een half uur ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

't werkt nog steeds :) dus laat het nog even staan :)

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Stom om aan te twijfelen ook net zoals ze naar iedereens zeggen de nieuwsgroep niet lezen
Arno schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 07:34:
[...]

[...]
Zo te zien een half uur ;)
Elk half uur word er gechecked of het ip nog online is door de DHCP server maar ieder uur word je lease verlengt of terminated ;)

Mocht hij zo zijn inderdaad dat je je ip vast instelt op je nic of wan kant van de modem/router dan ben je bijna zeker dat na een uur je verbinding offline ligt.

[ Voor 22% gewijzigd door ShadowBumble op 03-12-2004 17:20 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Ik heb een DSL verbinding van de UVA . Loopt over het Babyxl netwerk
heb een 8192/1024 verbinding.

2 weken terug is mn geliefde copperjet 810 overleden. Nooit problemen gehad met die modem.., erg snel (upload altijd 95~100 kb)

Als vervangende modem nu een Zyxel 650R gekregen.

En nu valt mijn verbinding ook steeds weg! Het kan 3 dagen goed zijn, maar dan opeens geen inet meer! Na een aantal minuten lijkt er weer verbinding te zijn.., modem aan en uit does the trick..,
Ik heb de modem op bridge ingestelt omdat ik er een IPcop router achter heb staan op een aparte pc. Dit werkte altijd perfect.., tot ik dus nu die Zyxel heb!

Ik baalde al van de lagere upload (nu max 85~90) maar nu ook nog dit....

Valt bij jullie het ADSL signaal ook weg (dsl lampje uit)?
En krijgen jullie nog wel een ip-adres van de povider?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:37:
Ik heb een DSL verbinding van de UVA . Loopt over het Babyxl netwerk
heb een 8192/1024 verbinding.

2 weken terug is mn geliefde copperjet 810 overleden. Nooit problemen gehad met die modem.., erg snel (upload altijd 95~100 kb)

Als vervangende modem nu een Zyxel 650R gekregen.

En nu valt mijn verbinding ook steeds weg! Het kan 3 dagen goed zijn, maar dan opeens geen inet meer! Na een aantal minuten lijkt er weer verbinding te zijn.., modem aan en uit does the trick..,
Ik heb de modem op bridge ingestelt omdat ik er een IPcop router achter heb staan op een aparte pc. Dit werkte altijd perfect.., tot ik dus nu die Zyxel heb!

Ik baalde al van de lagere upload (nu max 85~90) maar nu ook nog dit....

Valt bij jullie het ADSL signaal ook weg (dsl lampje uit)?
En krijgen jullie nog wel een ip-adres van de povider?
Heb je al een andere firmware geprobeerd ?
Misschien dat dat het probleem oplost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:56:
[...]

Heb je al een andere firmware geprobeerd ?
Misschien dat dat het probleem oplost.
De nieuwste firmware staat erop.. (weet zo niet meer welke, ben op mn werk)
bedankt..

ben alvast bezig om een 2e hands copperjet te regelen., heb geen zin in dit gezeur.
Als ik het zo lees op GOT hebben meer mensen een probleem met deze modem.

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Fr0zenFlame schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 17:12:
't werkt nog steeds :) dus laat het nog even staan :)
Naja dit hielt ook geen lang stand. Nu ga ik mn linksys terug sturen en denk een WRT54GS aangschaffen, maargoed ik zag ook een 3-com 54G (modem/router/wlan) staan.. is die niet beter? Iemand daar ervaring mee?

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Wat vreemd, ik heb sinds enkele dagen dit probleem ook.
Het heeft maandenlang goed gewerkt en nu niet meer.

Nieuwste firmware opnieuw in de Zyxel (650H) gezet (stond er al in, maar je weet nooit).
Ik kan doen wat ik wil, maar uiteindelijk komt het erop neer dat ik de router moet resetten.

Ik zit ook op het BabyXL netwerk.
ik ga vanavond meteen ff de post van Orange proberen.
Pagina: 1