2x adsl op 1 woning

Pagina: 1
Acties:

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
OK het volgende, ik woon dus bij me ouders op de boven verdieping, woning is dusdanig groot dat je er met 2 gezinnen in kan wonen.

Mijn telefoon en adsl loopt via de isdn centrale van me ouders. Dit willen we graag veranderen. Ik een abbonement en me ouders een abbonement.

Mijn vraag is het dus mogelijk om op de 2 lijnen die nog op de telefoon centrale zitten een extra adsl aansluiting te laten activeren?

Zoniet wat is dan me beste optie om beide gescheiden te houden zodat we geen last van elkaar hebben

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Ja dat kan, als je een extra aansluiting hebt heb je ook gelijk de mogelijkheid voor nog een adsl aansluiting :)

Edit: las verkeerd volgens mij.. je wilt 2x adsl over 1 (isdn)lijn? Dat kan dus niet, maar je kan wel nog een extra lijn aanvragen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Xof op 30-11-2004 22:17 ]

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 20:56
het is enkel mogelijk om een adsl aansluiting op een israpunt aan te sluiten. meestal is er maar een israpunt per woning

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
whocarez schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:15:

Mijn vraag is het dus mogelijk om op de 2 lijnen die nog op de telefoon centrale zitten een extra adsl aansluiting te laten activeren?

Zoniet wat is dan me beste optie om beide gescheiden te houden zodat we geen last van elkaar hebben
"...op de 2 lijnen die nog op..." als het 1 ISDN2 lijn is kan er meer 1x een ADSL aansluiting op. Als je nog meer ISDN2 lijnen of analoge lijnen (dus echte analoge lijnen, niet omgezet door de centrale!) hebt kan je daar gewoon ook ADSL op aanvragen.

Andere optie, extra analoge belbudget lijn aanvragen, daar ADSL op aanvragen daarna. Kabel internet kan ook een optie zijn in bepaalde regio's.
Teckna schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:18:
het is enkel mogelijk om een adsl aansluiting op een israpunt aan te sluiten. meestal is er maar een israpunt per woning
Vaak is er op 1 ISRA in een pand al plaats voor 2 afzonderlijke lijnen (2x ISDN2 bijvoorbeeld). En ook kan je een ISRA hebben met 30 aderparen etc.

't Is even kijken wat je nu aan abonnementen/lijnen hebt. Dus die fysiek binnenkomen (afgenomen/gefactureerd worden door KPN) op dat adres. Alles wat de centrale voor mogelijkheden en aansluitingen biedt heb je inderdaad helemaal niets aan qua ADSL.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 30-11-2004 22:23 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 20:56
bjck schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:21:

Vaak is er op 1 ISRA in een pand al plaats voor 2 afzonderlijke lijnen (2x ISDN2 bijvoorbeeld). En ook kan je een ISRA hebben met 30 aderparen etc.
ok verkeerd geformuleerd maar wat jij zegt dus ;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Teckna schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:24:
[...]

ok verkeerd geformuleerd maar wat jij zegt dus ;)
;)

't Is lastig met DSL ivm de benaming van 'telefoonlijn' in de volksmond en technisch gezien. Verwarring ontstaat soms alom en dan gaan mensen een analoog adsl-modem aansluiten op een analoge poort van hun telefooncentrale. En blijkt het een ISDN2 lijn te zijn voor de centrale....

Zo zijn er nog vele van dit soort voorvallen/misvattingen te noemen ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• whocarez
hmm zal eens kijke of ik 2 aansluitingen op me isra heb zitten morgen

Verwijderd

je kunt op je 2e aderpaar een ander kpn abbo nemen en hier adsl op aanvragen.

Verwijderd

Geef je ouders kabel :)

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wat je natuurlijk altijd kunt doen is een dikke ASDL-pijp nemen, de abo-kosten delen, en daar een router/switch tussen zetten. Ben je van al je internetproblemen af, is technisch en praktisch geen enkel probleem, en het scheelt je dubbele abonnementskosten. Ik ga er dan natuurlijk wel vanuit dat je ouders ook internet willen. :)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

het is 'abonnement', geen 'abbonement' dus 1xb en 3xn

sorry ik kon het echt niet laten...

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Waarom duur doen als het simpel kan? Je kan toch een 2e lijn aanvragen voor de centrale van je ouders en dan de 2e lijn inzetten voor boven?

Kijk voor meer mogelijkheden op kpn.com of versatel.nl (kan je 8 directe ip-adressen krijgen)

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-02 12:13

Redwood

The Truth Is In Here

Parody schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:51:
Wat je natuurlijk altijd kunt doen is een dikke ASDL-pijp nemen, de abo-kosten delen, en daar een router/switch tussen zetten. Ben je van al je internetproblemen af, is technisch en praktisch geen enkel probleem, en het scheelt je dubbele abonnementskosten. Ik ga er dan natuurlijk wel vanuit dat je ouders ook internet willen. :)
Dit wilde ik dus ook voorstellen,
isdn heeft 2 lijnen en 4 kanalen, dus in principe kun je al 2 nummers voor je zelf nemen, kun je dat elke maand verrekenen met je ouders.

Wat betreft adsl, neem je iets snellere lijn, met een router ertussen(speedtouch modems zit dat tegenwoordig ingebouwd, kabeltje trekken is dan voldoende).
Dan ben je in principe compleet gescheiden.

Dit is toch makkelijker????????

Je zou ook alleen nog een extra isdn aansluiting aan kunnen vragen voor je zelf, en dan wel nog het adsl via die andere lijn. deel je de kosten in 2..... klaar!!!

(of ik moet al iets niet begrijpen uit je vragen)

[ Voor 12% gewijzigd door Redwood op 30-11-2004 23:01 ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon 1 verbinding delen lijkt mij ook veel makkelijker, effcienter, goedkoper... maarja misschien zijn er andere redenen waarom ze het perse gescheiden willen hebben.
Maar ik denk dat het dan wel vrij prijzig wordt, want er zal wel van alles moeten worden aangelegd en administratief worden afgehandeld. Als je genoeg geld hebt is alles mogelijk.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 14:28

we_are_borg

You will Comply

Vraag gewoon een analoge lijn aan bij KPN, dit kost je 45 euro. Als je het contract hebt getekent kan je doormiddel van dit contract gelijk DSL aanvragen. De kosten van een extra lijn zijn 9,40 euro per maand als je de laagste abonnement neemt van KPN. Telefoon kosten zijn dan wel erg hoog als je gaat bellen over deze lijn.

De opmerking van neem een sneller abonnement is een beter idee de kosten bedragen veel minder dan twee lijnen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 17:05

samo

yo/wassup

Die 4 aders, dat is waar, maar die 4 aders leggen dus niet de zelfde route af vanaf de centrale tot aan jouw huis. Die liggen in een ring, en 1 paar is maar aangesloten en in gebruik. Het is dus best goed mogelijk dat op het andere paar geen adsl mogelijk is, ivm de lengte. En of het wenselijk is...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• whocarez
Hmm die snellere pijp, is niet zo'n best idee, want als ik begin met downloaden dan trek ik bandbreedte weg van beneden, en andersom ook, Gaan van de week ffies kijken bij kpn wat er aan aansluitingen kan geregeld worden en of er nog een analoge lijn ligt.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

whocarez schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:25:
Hmm die snellere pijp, is niet zo'n best idee, want als ik begin met downloaden dan trek ik bandbreedte weg van beneden, en andersom ook, Gaan van de week ffies kijken bij kpn wat er aan aansluitingen kan geregeld worden en of er nog een analoge lijn ligt.
Een nieuwe lijn kan je zo aanvragen bij KPN, heb ik toen ook gedaan we hebben hier 1x isdn en 1x analoog. KPN last capaciteit op als je geen ruimte meer heb op je lijnen van KPN dit is zo gebeurd.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 19:53
whocarez schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:25:
en als je dan 35 euro investeerd in netlimiter ofzo dan kan je de helft van je abo delen zodat je niet boven de helft uitkomt. is dat een idee?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

r_jansen86 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:43:
[...]

en als je dan 35 euro investeerd in netlimiter ofzo dan kan je de helft van je abo delen zodat je niet boven de helft uitkomt. is dat een idee?
Ja maar de tweaker wil toch de volle snelheid die haalbaar is hoor :)
Ik snap best dat die een tweede lijn wil :)

btw, ik weet wel dat speedxs het zo kan regelen dat je via 2 lijnen internet en dus 16mbit hebt, dit kun je natuurlijk wel weer makkelijk delen want die trek je er niet zomaar uit..

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Xof schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:33:
[...]

Ja maar de tweaker wil toch de volle snelheid die haalbaar is hoor :)
Ik snap best dat die een tweede lijn wil :)

btw, ik weet wel dat speedxs het zo kan regelen dat je via 2 lijnen internet en dus 16mbit hebt, dit kun je natuurlijk wel weer makkelijk delen want die trek je er niet zomaar uit..
Dit wordt door middel gedaan van een loadbalancer. Er zitten wel een paar haken en ogen aan.

Pagina: 1