Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aluminum BTX minitowers?

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
(ja, normaal moet deze in OH, maar ik denk dat het C&E-lezerspubliek hier meer geinteresseerd gaat voor zijn ;))

Ik heb qua BTX-kasten die commercieel verkrijgbaar zijn alleen nog maar ATX/BTX kasten gezien (kasten die dus beide kunnen). Kasten zoals de V-serie van Lian-Li en de CM Stacker. De V1xxx is een miditower, de V2xxx een full, en de Stacker :X Tja...

Ik zou echter graag een draagbare LAN-box hebben...

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
is er al btx hardware dan? zoals moederborden enzo?

ik heb het eigenlijk niet echt gevolgd. maar ik ben nog geen btx moederbord
tegen gekomen.

Dus daaruit komt de volgende vraag: Wat moet je dr dan mee :P?

Als die al wel verkrijgbaar zijn wil ik daar natuurlijk wel meer van weten.

Verwijderd

Dan moet je inderdaad alles al in BTX kunnen kopen. Heb zover pas 1 mobo ergens zien rondzwerven wat BTX geschikt was. Maar over de stacker...
Ik heb er 1, ga zelfs een 2de aanschaffen omdat er zoveel ruimte in zit en er zitten wieltjes onder. Ze zijn zelfs stevig genoeg om op te zitten. Dus dan hoef je hem alleen maar in en uit je auto te tillen. Alleen kut als je auto klein is :(

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Aunt bunny is coming to get me!

• lvh
reijnders en orrie, jullie hebben toch wel door dat de meeste BTX kasten gewoon met ATX mobo gebruikt kunnen worden hoop ik?

• sw_reijnders
racoontje

voor zover ik weet is BTX spiegelbeeld van ATX.

Tevens is wel de indeling van een BTX moederbord drastisch verandert

Maar waarom wil je dan een BTX kast? Schiet je toch nix mee op dan.
Het assortiment ATX kasten is veel groter.

[ Voor 31% gewijzigd door sw_reijnders op 01-12-2004 15:08 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 20:17

Shunt

Boe

sw_reijnders schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:49:
racoontje

ja maar nogsteeds past een atx gewoon op een btx . het mobo is gewoon aan de andere kant van de kast gezet en om gedraait. meer niet en de cpu + mem + chipset zitten wat anders om air flow te kunnen verbeteren. verder is een btx het zelfde als atx toch ?

mijn fout dit klopt dus niet het is idd spiegel beeld. alleen met een andere mobo tray is dit volgens mij op te lossen. want er zijn toch echt atx/btx kasten.

[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 01-12-2004 15:13 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:55

Meneer aard

Porsche rulez!

sw_reijnders schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:49:
racoontje

Maare nog ff een vraag mbt btx kasten, als ik de site van zalman mag geloven is het niet goed als de videokaart cooler van hun boven de cpu zit...bij btx kasten is dat het geval..maar is dat ook juist? Ook daarom zou ik ook voor atx kast gaan

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• sw_reijnders
Afbeeldingslocatie: http://www.fortron-source.de/news/btx/btx.gif

Dit is een plaatje van een BTX moederbord. Bovenaan zie je de geheugenbanken
en helemaal links zit de CPU. De videokaart zit gewoon onder de CPU verder met de overige
PCI(-e) slots.

Als ik dit plaatje mag geloven, zal de videokaart weinig last hebben van de CPU.

Overigens zijn die grafische kaart koelers van Zalman grotendeels passief gekoelde heatpipes.
Als die boven de CPU zitten, vangen die alle warmte op van de cpu waardoor ze als verwarmingselement functioneren.

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Dus videokaart en cpu zullen weinig last van elkaar gaan hebben... maar hoe zit het met hdd/geheugen/cpu ? Zitten naar mijn mening vrij dicht op elkaar. Dit kan niet goed zijn voor de airflow.
Harde schijf produceert veel warmte, dit zou dan eerst over geheugen of over de cpu heen moeten.
of ben ik nu al te erg met de tweak/oc mogenlijkheden bezig :P

Weet iemand misschien waarom er voor een nieuwe lay-out is gekozen? de conventionele ATX doet het toch goed :?

Verwijderd

Meneer aard schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:10:
[...]

Maare nog ff een vraag mbt btx kasten, als ik de site van zalman mag geloven is het niet goed als de videokaart cooler van hun boven de cpu zit...bij btx kasten is dat het geval..maar is dat ook juist? Ook daarom zou ik ook voor atx kast gaan
Ik denk dat je dan een heel ander probleem krijgt. De heatpipes van zalman kun je niet op de kop gebruiken volgens mij. Een heatpipe werkt simpel gezegd door een vloeistof te verdampen, damp te verplaatsen, dat af laten koelen waarna het condenseert en de vloeistof weer naar beneden te laten 'zakken'. Alleen het probleem met BTX is dat de GPU aan de bovenkant zit IPV de onderkant, zoals bij de ATX standaard het geval is. Het principe van de vloeistof laten 'zakken' werkt dus niet meer. De vloeistof zit dan namelijk aan de koele kant, in plaats van de kant waar nu de GPU zit. En juist dáár wil je die vloeistof hebben.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-11 15:40

Mojo

The Power Within

Dat is onzin. De vloeistof kan net zo goed andersom werken. Heatpipes gaan toch ook een 180 graden hoek om soms :?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:28
Mojo schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:20:
Dat is onzin. De vloeistof kan net zo goed andersom werken. Heatpipes gaan toch ook een 180 graden hoek om soms :?
Maar warmte stijgt toch? ;)

iig, als de gpu naar boven wijst, en de zalman is erop voorbereid dat hij ondersteboven zit, is hij gemaakt door vloeistof naar BOVEN te brengen dat warm is.

Draai het om, en de warmte trekt dubbel naar je GPU... >:)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• lvh
Jongens, we dwalen af.
1. Heatpipes kunnen perfect 90+90 graden draaien op een afstand van een paar centimeter. Dit werkt theoretisch al (als je dat niet snapt moet je terug naar je eerste jaar fysica waar je faseovergangen hebt gezien), maar wordt ook in de praktijk gebruikt (Zalman passive heatpipe cooler voor GPU's).
2. Alle BTX-kasten die voor de consument te koop zijn ATM kunnen zowel ATX als BTX. Kijk bijvoorbeeld naar de backplate van de CM Stacker.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
zoals zalman zelf al zegt:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/5080case.gif

U vraagt, wij antwoorden.

• lvh
Maw de Lian-Li V-serie van kasten is "fout"?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
allleen voor de passieve heatpipe coolers (voor de vga) ja

LinkedIn
BlackIntel

• lvh
Huh? Leg uit? Ik heb het over de indeling van de mobo tray en dergelijke.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:55
die shuttle cooler heatpipes lopen ook met een bocht omhoog

De wijzen komen uit het Oosten!

• lvh
Ja, best, maar wat heeft dit met ATX/BTX-indeling te maken?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22

sapphire

Die-hard pruts0r

bij BTX zit de CPU lager dan de videokaaert en dat is fout zoals op de 3e kast van dat plaatje van de Zalman site te zien is.

Gabriël AM5

• sw_reijnders
sapphire schreef op zondag 05 december 2004 @ 22:57:
bij BTX zit de CPU lager dan de videokaaert en dat is fout zoals op de 3e kast van dat plaatje van de Zalman site te zien is.
Kijk nog maar is goed. Het 3de plaatje is geen BTX kast maar een omgedraaide ATX kast. Bij BTX de GPU gewoon onder de CPU.

Maar het begint idd een beetje af te dwalen.

My point of view. Er zijn idd een aantal kasten die
zowel ATX als BTX ondersteunen. Echter zullen het volgens mij niet de meest handzame en
makkelijk mee te nemen kasten zijn. Lijkt me verstandiger nog even te wachten met zoiets aan te schaffen tot alles verder is door ontwikkeld is.

• lvh
Meh. Ik ga wel gewoon verder met m'n ATX tot ik een technisch overtuigende reden zie om over te stappen.

ATX was de moeite. Stroom regelen dmv van een veilige stroomkring die de grote stroom schakelt is altijd goed, vraag maar aan een willekeurige electricien ;)
Het heeft genoeg uitbreidingsmogelijkheden (het achterplaatje kan je per mobo veranderen zodanig dat alle poorten er gewoon oppassen).
Qua hitte valt het echt wel mee (als je nu een lijn trekt van rechtsonder naar linksboven (van de zijkant van de kast gezien, dan zie je dat het eigenlijk geen hol uitmaakt).
Memory zit meestal verder van de CPU. Als ze hier niet zo lang aan gewerkt hebben zou ik gaan roepen dat ze het expres gedaan hebben om AMD hun ingebouwde memorycontroller te kloten ;)

In z'n geheel vind ik dat ze er wat lang hebben aan gewerkt, aangezien het eigenlijk maar een spiegeling van je bord is.
Pagina: 1