Toon posts:

[Club3D R9250] Wat word bij de kaart geleverd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij CL een Club3D Radeon 9250 gehaald. Niet voor prestatie maar voor de tv-out voor mijn Shuttle bareboner.
Bij thuiskomst doosje geopend en er zit (natuurlijk) 1 kaart in, 1 cd en 1 tulp<>tulp-kabeltje voor composiet aansluiting. En verder niets... Mijn ervaring is dat er op z'n minst een S-video naar Tulp bij zit (zal wel moeten want wat heb ik anders aan het bijgeleverde kabeltje? Er zit een S-video en geen tulp-aansluiting op de kaart), zelfs vaak nog een DVI-VGA-blokje. Bij www.club-3d.com kom ik er niet achter wat er eventueel word bijgeleverd.

Geen punt denk ik zo. Ik druk er wel een S-videokabel in. Dat werkt heel mooi maar dan zwart-wit... :(
Vragen: Wat hoort er bij deze videokaart aan extras? En hoe sluit je de S-video aan, of kan dat alleen met een speciaal (normaal gesproken bijgeleverd) kabeltje?

Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/images/club3d.jpg

Bedankt voor de snelle titelwijziging! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 21:48 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix op verzoek :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zat er trouwens zelfs geen boekje bij? Daar staat vaak wel in wat er allemaal bijgeleverd word.
Nu is het natuurlijk wel zo dat high-end kaarten meer bagage meenemen, jouw kaart is dat echter niet echt ;) )

offtopic:
coole icon trouwens :)

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat er geen plastic om de doos zat?
Kan me herinneren van mijn CL-tijd dat er idd geen handleiding o.i.d. bij zit.

Verwijderd

Topicstarter
MaZo schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:50:
Ik neem aan dat er geen plastic om de doos zat?
Kan me herinneren van mijn CL-tijd dat er idd geen handleiding o.i.d. bij zit.
Geen plastic om de doos. Overigens wel een stukje afval van een plastic zakje IN de doos... Gebruikt dus misschien toch wel?
RoamoR schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:48:
Zat er trouwens zelfs geen boekje bij? Daar staat vaak wel in wat er allemaal bijgeleverd word.
Nu is het natuurlijk wel zo dat high-end kaarten meer bagage meenemen, jouw kaart is dat echter niet echt ;) )

offtopic:
coole icon trouwens :)
Ok high-end kaarten krijg je meer bij. Maar wat heb ik aan alleen PowerDVD en een tulp-kabeltje die niet eens op mijn kaart past? En als ik een normale S-video erop druk krijg ik zw-beeld. Aan mijn tv ligt het niet want via mijn bijde NVidia-kaarten krijg ik wel kleur door S-Video.

Morgen maar eens bij CL 'klagen' maar dan wil ik een beetje zeker zijn dat e.e.a. mist. Vind dit wel erg kaal.

offtopic:
betere muziek van de betere band! Toevallig in de HMH geweest vorig jaar?

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 07:51
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:44:

Geen punt denk ik zo. Ik druk er wel een S-videokabel in. Dat werkt heel mooi maar dan zwart-wit... :(
Vragen: Wat hoort er bij deze videokaart aan extras? En hoe sluit je de S-video aan, of kan dat alleen met een speciaal (normaal gesproken bijgeleverd) kabeltje?
De ATI's hebben geregeld een 7 pins S-video connector, de s-video kabel die jij er in stop heeft waarschijnlijk maar 5 pinnen, zodat het kleur signaal niet doorgegevn kan worden aan de TV en je dus zwart/wit beeld ziet.

Helaas ligt de search weer te klooien, maar probeer maar op een combinatie van "ATI TV-OUT 7 pin 5 pin " te zoeken. Je moet OF een 7 pins s-video kabeltje fixen, OF een 7->5 pins s-video plugje zoeken (zat bij mijn Sapphire Radeon 9800Pro). Of zelf even aan het beunen slaan, en een kleine condensator tussen twee pinnetjes solderen (again, ik kan niet searchen, zal het anders zo nog proberen op te zoeken voor je welke pinnetjes het zijn.)

[EDIT]

[rml][ TV-out] composiet kabel geeft z/w beeld[/rml] (beetje doorscrollen)

en dan nog duidelijker: Verwijderd in "radeon tv-out (search gebruikt)"

Hier staat hoe je het zou moeten fixen. Werkte bij mij perfect (wel kleine condensator kiezen, anders krijg je witte strepen over het beeld). De s-video kabels van NVIDIA en ATI zijn niet altijd (lees: meestal niet) compatible met elkander. :( Misschien helpt het om te gaan bedelen bij Club3D om een verloopstukje, zou een sterk staaltje service van die toko zijn als ze die kosteloos naar je opsturen...

[ Voor 25% gewijzigd door Bebob_NL op 30-11-2004 23:08 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:57:

Ok high-end kaarten krijg je meer bij. Maar wat heb ik aan alleen PowerDVD en een tulp-kabeltje die niet eens op mijn kaart past? En als ik een normale S-video erop druk krijg ik zw-beeld. Aan mijn tv ligt het niet want via mijn bijde NVidia-kaarten krijg ik wel kleur door S-Video.

offtopic:
betere muziek van de betere band! Toevallig in de HMH geweest vorig jaar?
Heb je bij de instellingen niet per ongeluk voor NTSC gekozen?

offtopic:
Nee, wel in Bercy (van de DVD) :)

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:04:
[...]

Heb je bij de instellingen niet per ongeluk voor NTSC gekozen?

offtopic:
Nee, wel in Bercy (van de DVD) :) COOL, ben jaloers
Staat op PAL...
Appie_NL schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:04:
[...]

De ATI's hebben geregeld een 7 pins S-video connector, de s-video kabel die jij er in stop heeft waarschijnlijk maar 5 pinnen, zodat het kleur signaal niet doorgegevn kan worden aan de TV en je dus zwart/wit beeld ziet.

Helaas ligt de search weer te klooien, maar probeer maar op een combinatie van "ATI TV-OUT 7 pin 5 pin " te zoeken. Je moet OF een 7 pins s-video kabeltje fixen, OF een 7->5 pins s-video plugje zoeken (zat bij mijn Sapphire Radeon 9800Pro). Of zelf even aan het beunen slaan, en een kleine condensator tussen twee pinnetjes solderen (again, ik kan niet searchen, zal het anders zo nog proberen op te zoeken voor je welke pinnetjes het zijn.)
Lekker zelf knutselen :(
Lijkt mij dat ze op zijn minst zo'n kabeltje er bij leveren...
Niemand die de inhoud van die doos weet?

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aan de hand van mijn ervaring als CL-werknemer kan ik je vertellen dat kaarten geregeld gebruikt worden (bijna altijd voor testwerkzaamheden) en weer teruggelegd worden. Lekker omruilen dus.

Verwijderd

Topicstarter
MaZo schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:03:
Aan de hand van mijn ervaring als CL-werknemer kan ik je vertellen dat kaarten geregeld gebruikt worden (bijna altijd voor testwerkzaamheden) en weer teruggelegd worden. Lekker omruilen dus.
Omruilen. Ok. Een '2de-hands'-product dus, niet zo erg maar dan moeten ze het wel compleet leveren. Dus gewoon ruilen en zeggen dat het ding niet compleet is.
Er hoort dus blijkbaar wel een kabeltje etc bij?

Verwijderd

Topicstarter
Omgeruild zonder gezeur. Ze hadden geen 9250 meer liggen dus dat werd een 9550 met iets bijbetalen. In de winkel wel ff gecontroleerd of de doos compleet is.
Zo wat een kwaliteitsverschil te opzichte van mijn Ti4200 wat betreft TV-out. Werkt perfect onder Media Center! :)
Pagina: 1