Toon posts:

Ene PC ziet de andere niet, andersom wel*

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb 2 pc's via een router verbonden met chello. Beide pc's een vast ip-adres en gateway/dns gegeven.Internetten werkt prima. Alleen het delen van mappen wil niet. PC 1 ziet de mappen van PC 2 wel maar andersom krijg in de melding dat ik geen machtigingen heb terwijl ik (naar mijn weten) dezelfde handelingen verricht, ook bestand&printerdeel-protocol aanstaan en diverse mappen gedeeld. Enige verschil wat ik met ipconfig/all kan vinden is dat PC 1 "IP-routering" ingeschakeld heeft staan en PC 2 niet. Kan dit de oorzaak zijn, zo ja, hoe kan ik dit uit/aan zetten? Verder heb ik geen SP2 of andere bijzondere windows ellende draaien.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

PC 1:

Windows IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: DEBBIE
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : gemengd
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
Ethernet-adapter LAN-verbinding 7:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
NVIDIA nForce MCP Networking Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-76-61-F1-3B
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

PC 2:

Windows IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: MARTIJN
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : gemengd
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 4:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-02-44-78-AF-69
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.3
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 12:04
Gastacount aanstaan op beide computer? Of gebruiken ze allebij dezelfde username en pasw combo. Anders users aanmaken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

en hoever kom je met de trouble shooter [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]

je kunt beginnen bij 3, bestanden delen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Gast account staan aan maar dit maakt allemaal geen verschil. Heb de NT-troubleshooter doorlopen maar zoals gezegd werkt het pingen perfect. Beide machines draaien onder xp pro. Niets met dat ip-routering te maken?

BTW mijn router heeft ook een printerserver. De PC die wel kan delen (en gezien wordt) werkt ook met de printer. De PC die niet kan delen print dus ook niet :r

Verwijderd

Titelfix. "Help!111111 Helpppp" in je titel wordt niet gewaardeerd.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:05:
Gast account staan aan maar dit maakt allemaal geen verschil. Heb de NT-troubleshooter doorlopen maar zoals gezegd werkt het pingen perfect. Beide machines draaien onder xp pro. Niets met dat ip-routering te maken?
Heef niks met ip routering te maken. Heeft te maken met delen van bestanden, account en netbios. als je eens verteld wat er vanaf troubleshooting bij stap 3 en verder niet werkt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de stappen van de troubleshooter.

3.1 ja: In netwerkomgeving zie ik op beide computers de 2 pc's vermeld staan.

3.7 Ik krijg alleen via PC1 een overzicht van de mogelijke shares van PC 2 maar andersom krijg ik de melding dat ik geen machtigingen oid heb. Er wordt niet gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord. Op beide PC's draait XP pro dus daar houdt voor mij de troubleshooter helaas op.

Kan het niet simpel weg iets in windows zijn (evt opnieuw installeren)? Van de PC die wel werkt heb ik een image die ik regelmatig terugzet en dus de boel schoon hou. Op die andere PC staat windows al 1,5 jaar ofzo waarbij ik in eerste instantie alleen chello had, vervolgens een netwerkje zonder hub/router en nu dus middels een router.

Alvast bedankt !!

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 18:48
Ik heb het probleem hier ook, mijn desktop pc kan wel op me laptop komen maar niet andersom. Het probleem ligt volgens mij bij het feit dat mijn desktop pc geen 'inhoudsopgave' (ik geef het maar ff een naam) kan maken want als ik bijv naar:\\mvddonk\map\ ga dan werkt het wel. Ga ik naar \\mvddonk\ krijg ik een foutmelding...
Pagina: 1