hey,
ik ben bezig met een nieuw mod-project: namelijk case-verlichting met 30 leds
.
Nu elke modder wil de andere overtreffen. ik wil dat dus ook doen, maar het probleem is dat ik niet echt elektronica kennis heb: daarom zit ik te klooien met deze vraag: kan er iemand een schema voor mij tekenen ofzo? ik leg even het principe uit:
ik zou willen een schakeling maken waar er 10 printjes zijn die parallel over elkaar geschakeld zijn, op die prints zelf zijn er 3 leds in serie geschakeld met een weerstand( die moet 2.4V opvangen van de 12V
). dan zou ik een programmatje maken in visual basic met de volgende functies: leds gewoon laten branden, alles laten pinken, een looplicht (1-10),een ander looplicht (10-1), en random laten aan en uit gaan(dus zonder een bepaald patroon). Via de seriele of parallelle poort kan met niet schelen. dus om een lang verhaal kort te maken: ik vraag een schema van een schakeling waarin de 30 leds als 10 leds aanzien worden, en dat deze dan deze functies kunnen uitvoeren door het programma hierboven. help mij aub ik zit hiermee al enkele dagen bezig...( liefst zo cheap mogelijk)
ik weet het, het is veel gevraagd maar ik heb echt jullie hulp nodig...
ps: nog een vraagje van minder belang: kunnen 30 leds van 10.000 mcd een ganse pc-kast oplichten?
greets Qhead
ik ben bezig met een nieuw mod-project: namelijk case-verlichting met 30 leds
Nu elke modder wil de andere overtreffen. ik wil dat dus ook doen, maar het probleem is dat ik niet echt elektronica kennis heb: daarom zit ik te klooien met deze vraag: kan er iemand een schema voor mij tekenen ofzo? ik leg even het principe uit:
ik zou willen een schakeling maken waar er 10 printjes zijn die parallel over elkaar geschakeld zijn, op die prints zelf zijn er 3 leds in serie geschakeld met een weerstand( die moet 2.4V opvangen van de 12V
ik weet het, het is veel gevraagd maar ik heb echt jullie hulp nodig...
ps: nog een vraagje van minder belang: kunnen 30 leds van 10.000 mcd een ganse pc-kast oplichten?
greets Qhead
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 21:28 ]