Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

leds aansturen via seriele poort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik ben bezig met een nieuw mod-project: namelijk case-verlichting met 30 leds :) .
Nu elke modder wil de andere overtreffen. ik wil dat dus ook doen, maar het probleem is dat ik niet echt elektronica kennis heb: daarom zit ik te klooien met deze vraag: kan er iemand een schema voor mij tekenen ofzo? ik leg even het principe uit:

ik zou willen een schakeling maken waar er 10 printjes zijn die parallel over elkaar geschakeld zijn, op die prints zelf zijn er 3 leds in serie geschakeld met een weerstand( die moet 2.4V opvangen van de 12V :p ). dan zou ik een programmatje maken in visual basic met de volgende functies: leds gewoon laten branden, alles laten pinken, een looplicht (1-10),een ander looplicht (10-1), en random laten aan en uit gaan(dus zonder een bepaald patroon). Via de seriele of parallelle poort kan met niet schelen. dus om een lang verhaal kort te maken: ik vraag een schema van een schakeling waarin de 30 leds als 10 leds aanzien worden, en dat deze dan deze functies kunnen uitvoeren door het programma hierboven. help mij aub ik zit hiermee al enkele dagen bezig...( liefst zo cheap mogelijk)
ik weet het, het is veel gevraagd maar ik heb echt jullie hulp nodig...

ps: nog een vraagje van minder belang: kunnen 30 leds van 10.000 mcd een ganse pc-kast oplichten?

greets Qhead

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 21:28 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Met vier ben je al een heel eind, dus met 30 leds heb je een zeer goed verlichte kast... :)

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Discolitez
O, nee, dat is met parallelle poort. Nouja, kijk maar.
Maar hoe wil je 30 led´s gaan voeden? denk niet met je poortje he? ;)
dat zul je met je molex erbij moeten doen.
En 30x 10.000 cmd is zeker wel genoeg voor je case. >:)

[ Voor 114% gewijzigd door Drawer op 30-11-2004 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de hulp _/-\o_ , parallel is ook goed genoeg, maar men maat beweerde dat een CCFL meer licht geeft en ik wou ff checken, maar er is nog 1 probleem voor discolitez; nl:

quote: Also you can't use superbright or high current LEDs! :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 21:42 ]

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ja, dat wel.....dan zou je aanpassingen in het circuit moeten maken met apparte stroom toevoer..ik denk dat Sprite_tm of/en Exter je daar verder mee kan helpen :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:48

SA007

Moderator Tweaking
btw, denk je dat je met 30 leds nog superbright leds nodig hebt :)

edit:
[rml][ HowTo] Ledbar met 64 leds[/rml]
Daar kan je zo 64 leds mee aansturen op je seriele poort...

Dan moet 30 ook wel lukken ;)

[ Voor 55% gewijzigd door SA007 op 30-11-2004 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de hulp allemaal _/-\o_ , en ik zal cker iets laten weten of het gelukt is tijdens de vakantie >:)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Max232, een controllertje en je bent er. Simpel.
Pagina: 1