overklokken van een 450 mhz CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
In navolging op mijn problemen om mijn AMD k-6 II 450 mhz (S7) aan de praat te krijgen, wil ik nu proberen hoever ik m kan opschroeven. Momenteel draait de processor stabiel op 475 mhz, Vcore 2,5 en een standaard merkloze koeling. Daar ik met mijn moederbord tot maximaal 600 (6x100) kan gaan, vroeg ik me af of het nog verantwoord is om het voltage nog enige tienden omhoog te zetten.

Ik weet dat zelfs 2.5 al vrij hoog is voor een socket7, maar met een goede koeling moet dit toch te doen zijn? Zijn er überhaupt nog goede koelers voor deze socket in omloop, of kan ik misschien koelers, bedoeld voor andere sockets, op mijn processor monteren?

Verwijderd

Ik denk dat je hier wel wat aan heb Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie bovenstaande tip ^^, daar moet je eerst mee beginnen :) Beginnen met oc'en is vooral proberen, lezen, en gewoon rustig te werk gaan. Eerst kennis opdoen door te lezen en te proberen, daarna kan je geavanceerdere dingen uithalen zoals eventuele bios-hacks of voltmods. Succes ;)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.