Pioneer 106s leest geen data meer (word wel herkend)

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:05
Ik heb net mijn Pioneer 106s DVD speler onder me bed vandaan gehaald om hem te gebruiken voor me server. Eerste keer dat ik hem booten werd hij gaar herkend in de BIOS (allemaal gare tekens). Daarna had ik hem in zijn eentje aan een nieuwe 80polige kabel gedaan waar hij goed herekend werd. Ook in Windows word hij herkend.

Alleen als ik er een CD in stop dat veranderd DVD-station (D:) naar CD-Rom-station (D:) je hoort hem ook proberen te lezen maar als ik op het station druk zegt hij dat hij de CD niet kan lezen. Ook als ik van me Windows CD wil booten doet hij dat niet (dat regeltje Booting from ATAPI CDROM krijg ik ook niet).

Natuurlijk heb ik meerdere CD's geprobeerd en ook me MSI CDWriter aangesloten op dezelfde manier die het perfect doet. Ook heb ik hem schoon geblaast maar dat mocht ook niet baten.

Is me DVD speler brak of ligt het aan iets anders?

Test systeem: http://specs.tweak.to/10511

Verwijderd

Ik zou zeggen, probeer em es te flashen, maar ik denk dat als dat niet lukt hij idd naar de eeuwige jachtvelden is.

Maar ach, een nieuwe drive kost tegenwoordig slechts € 25 meer, dus zo'n ramp zou het ook niet zijn lijkt me :)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:05
Ik zal het eens proberen. Er zat trouwens al de nieuwste op dus ik hoop dat ik hem kan overschrijven.

Het probleem is alleen dat ik verslaaf ben geraakt aan slot-in en met name deze omdat (als hij werkt) zeer stil is en zeer goed leest.

Verwijderd

ik denk dat die overleden is :'(

ik had dit met een nec , hij kon geen dvd's meer lezen of branden alleen maar gewone cd's , heb je al een gewone cd geprobeert of doet ie da ook niet , als dit het geval is dan is die overleden lijkt me.