[c++] lpt aansturen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 19:58
Jaja, alweer het zoveelste topic over het programmeren van de lpt poort.
Voor mij is het (ook?) heel simpel:
ik wil gewoon de 8 data lijnen van de paralelle poort willen aansturen.
Er zitten om d0 tm d7 ledjes, dus ik kan het meteen testen.
Ik weet dat xp (mijn OS) het niet zomaar toelaat om de printerpoort aan te sturen. Ik heb dus gekeken naar NTport en DLportI/O, twee (bekende) drivers.

Nu heb ik al allerlei codes gezien als _outb() en dergelijke, maar nog niet een mooi klein test programmaatje (incl. form) wat ik dus aan kan passen oid.

Misschien is er iemand die mij even in het kort kan vertellen hoe ik te werk moet gaan.
Om alle led's hoog te krijgen moet '255' naar het adres van de lpt-poort gestuurd worden, dat weet ik nog wel.

-Uiteraard moet er een driver gebruikt worden, bij voorkeur DLportI/O.
-Moet er dan een lib toegevoegd worden met <include>?

Ik heb ooit zoiets in VB6 gemaakt, maar omdat we op school gebruik maken van C++ wil ik dat verhaal even vergeten.
Misschien kan iemand mij dus een en ander vertellen hierover...

UIteraard heb ik niet stil gezeten, maar zoals ik al eerder zei kwam ik er niet echt wijs uif.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ghannes, het spijt me maar je weet denk ik zelf al waarom je topic sluit.

In het verleden zijn hieral een hoop topics over geweest en dat weet je blijkbaar zelf ook. In die topics is ook uitgelegd HOE DLPort I/O te gebruiken in C++, Delphi en VB.

Daarnaast wordt er bij DL Port I/O documentatie geleverd over hoe het te gebruiken in C++ en VB.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.