Computer zorgt voor storing op televisie !?

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:40

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Zodra ik boven op mijn kamer mijn computer aanzet en laat draaien, dan krijgt de televisie die beneden in de woonkamer staat allemaal witte stipjes op het scherm.
Is alleen op Ned.1 , Ned2 en Ned 3 hebben hier geen last van.
Ja wij hebben allen maar 1,2 en 3 (geen kabel en mijn ouders hebben geen behoefte aan een schotel) dus gewoon via antenne die op zolder ligt.
Weet iemand misschien de oorzaak hiervan?
En eventueel ook een oplossing?
Dingen die volgens mij het probleem kunnen zijn:
Prometeia, voeding 550W, waterpomp.
Als er meer info moet komen hoor ik het wel.
Hoop dat iemand een oplossing weet, want het is natuurlijk knap irritant.
En dan bedoel ik dus niet een oplossing van: schotel, andere antenne of iets dergelijks.
Zou het hele zaakie misschien te veel stroom trekken en daardoor een soort magnetisch veld vormen?
Nou ik hoor het wel :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Heb je een window in je case?

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mss heb je hier iets aan
Straling komt vrij tijdens gamen
ik had iet ook iets met tv's :9

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ja heb een window.
En 3"gaten" voor 125mm fans, en 3 gaten voor 80mm fans, waarvan 3 afgedekt met horrengaas.
Als ik het zo lees in het andere topic zou het daar dus aan liggen?
Is wel erger geworden sinds ik mijn nieuwe voeding heb trouwens.
Had 3 maanden geleden een 24v 30A voeding draaien voor mijn peltiers, die stoorde er ook flink op !!
Toen ik hem niet meer gebruikte was de storing nagenoeg weg, en nu is hij weer volop terug.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01

AzzKickah

06-CENSORED

Heb ik ook, maar dan alleen op de TV die right next to mijn PC staat, en dan alleen op Yorin. Ook van die witte streepjes, maar soms wordt t ook een paar minuten echt heel slecht. :? Wel apart jah, boeie verder :P voor mij dan...

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:39
op nederland 1 komt vooral door je monitor, zet hem maar eens op een andere refreshrate, dan veranderd de storing ook. Als je hem uitzet is de storing grotendeels weg waarschijnlijk.

heb me altijd al afgevraagd hoe dat komt. Ned1 wordt veel eerder gestoord dan andere zenders, ook door brommers e.d.

• ritsjoena
  • Laatst online: 16-06-2024
heb me altijd al afgevraagd hoe dat komt. Ned1 wordt veel eerder gestoord dan andere zenders
Dat komt door de frequentie waarop ned 1 wordt uitgezonden. Deze wordt blijkbaar meer gestoord dan andere frequenties. Als ze zouden besluiten om de frequentie van ned 2 en 1 om te draaien zou het ned 2 zijn die gestoord wordt.

Brommers en monitoren zenden hun radiogolven op dezelfde frequenties uit. (een deel althans)

[ Voor 13% gewijzigd door ritsjoena op 01-12-2004 17:52 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:39
ritsjoena schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:50:
[...]

Dat komt door de frequentie waarop ned 1 wordt uitgezonden. Deze wordt blijkbaar meer gestoord dan andere frequenties. Als ze zouden besluiten om de frequentie van ned 2 en 1 om te draaien zou het ned 2 zijn die gestoord wordt.

Brommers en monitoren zenden hun radiogolven op dezelfde frequenties uit. (een deel althans)
ja zover was ik eigenlijk ook wel, maar waarom dan net zo'n buttfrequentie kiezen voor ned1?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Monitor uitschakelen heeft hier geen nut, de storing blijft gewoon :(
Andere ideeen?

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 13:57

Xanax959

relax...

Bij mijn pentium 133 destijds lag het aan mijn philips geluidskaart. Ingeruild voor nieuwe philips geluidskaart, zelfde probleem. Soundblaster 16 erin, probleem weg.

Ik denk dat je er alleen achter komt als je je systeem zoveel mogelijk uitkleedt, en dan kijkt of ie nog steeds stoort. Dan onderdelen toevoegen tot je de oorzaak gevonden hebt.

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1