[HL2-mod] Nuttig bericht?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Ik zit net weer even door de reakties op Uitgebreide Half-Life 2 case- en keyboardmod heen te lopen, en het is misschien geen record maar van de 59 reakties staan er 40 op 0 of lager: die gaan zo goed als allemaal over het feit dat deze mod al in mei is opgeleverd. En hoewel al die reakties nou door de PM's van modbreaks zouden mogen worden voorzien, snap ik ze in dit geval best.

De opvolger, die aanzienlijk meer met HL2 van doen heeft en die 9 november jl. werd opgeleverd, had me een betere aanleiding tot een artikel geleken. Dat die bestelling door deze kast werd geinitieerd, wordt zelfs niet in het nieuwsje vermeld; en ook dat vind ik vreemd. Ook de briljante Doom3-kast was (zoals hier wordt aangegeven) een goeie optie geweest.

Tot slot is deze kritiek tussen neus en lippen door al aan de orde geweest, naar aanleiding daarvan werd het artikel - met al een zooitje reakties volgens bovenvermeld stramien - onder embargo gesteld. Op dat moment had de redaktie deze stortvloed van onbegrijpende reakties volgens mij kunnen en moeten zien aankomen...

De vragen:
• Waarom wordt dit artikel een half jaar na dato nog als actueel beschouwd?
• Waarom is er geen recentere mod gekozen, en waarom zijn links met recentere mods en met de bestelling van Valve niet gelegd?
• Waarom wordt "redactie tweakers.net" als bron gegeven?
• En waarom is dat embargo weer opgeheven?

Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 30-11-2004 19:23 . Reden: linkje naar #2 gefixed ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Rataplan schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:19:
• Waarom wordt dit artikel een half jaar na dato nog als actueel beschouwd?
Omdat we niet in de gaten hadden dat het een half jaar oud was. Slashdot had het als nieuws staan, de bronsite meldde geen datum, HL2 is een nieuw spel, en verdere controle is niet uitgevoerd. Gewoon een foutje dus :).
• Waarom is er geen recentere mod gekozen, en waarom zijn links met recentere mods en met de bestelling van Valve niet gelegd?
Omdat die niet bij ons bekend waren. Misschien komt er nog een update met die toevoeging.
• Waarom wordt "redactie tweakers.net" als bron gegeven?
Waarschijnlijk omdat de bronsite niet echt een naam heeft.
• En waarom is dat embargo weer opgeheven?
Omdat het een beetje onzin is om de moeite die in die post is gestoken door de plee te spoelen, alleen omdat er mensen zijn die hem al kennen. Lang niet alle 20k views op dat artikel komen van mensen die de casemodscene actief volgen, en het blijft een mooie kast :).

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 30-11-2004 19:37 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Gni :X
Misschien komt er nog een update met die toevoeging.
Lijkt me zoniet urgent, dan toch wel erg zinvol: ik heb die draad vandaag al een paar keer onder handen genomen en ik ben vast de enige niet - zonde van alle moeite. Bovendien vind ik het niet 100% eerlijk om in dit geval de modpolicy naar de letter uit te voeren ("Het reageren met betrekking tot het niveau van de nieuwspost binnen een reactie-draad is onwenselijk en offtopic."), maar als dat niet gebeurt wordt de draad onleesbaar. Een update zou beide effecten minimaliseren.
Waarschijnlijk omdat de bronsite niet echt een naam heeft.
Bit-tech? Are you friggin' kiddin' me? Die gasten hebben nog net geen patent op casemodden!
Omdat het een beetje onzin is om de moeite die in die post is gestoken door de plee te spoelen, alleen omdat er mensen zijn die hem al kennen. Lang niet alle 20k views op dat artikel komen van mensen die de casemodscene actief volgen, en het blijft een mooie kast :).
Ik denk dat ontzettend veel van die views komen van mensen die deze kast wel kennen, getuige de reakties. Je weet natuurlijk pas dat je 'm al kent als je de pagina opent, dus deze statistiek lijkt me niet van toepassing. Dat er moeite in de post is gestoken vind ik geen argument, dan kan je van dit draadje ook wel een FP-artikel maken: ik steek hier ook tijd en moeite in.

Maar het blijft een mooie kast, verdomd als het niet waar is :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik was erg blij met dit 'so called' hopeloos achterhaalde bericht.

Het is, gezien de kwaliteit en bijzonderheid van deze casemod eerder verwonderlijk dat waarschijnlijk geen van de 'ouwe koek' roepers dit nooit aan T.Net hebben gemeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 30-11-2004 19:53 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Guardian Angel schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:51:
Ik was erg blij met dit (...) bericht.
Dit soort topstukken komt onveranderlijk langszetten in [rml][CM] Je favoriete casemods (van anderen)[/rml], misschien aardig om een bookmarkje aan te spenderen?

Deze hint is misschien meer voor de redaktie dan voor Guardian Angel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Rataplan schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:03:
[...]

Dit soort topstukken komt onveranderlijk langszetten in [rml][CM] Je favoriete casemods (van anderen)[/rml], misschien aardig om een bookmarkje aan te spenderen?

Deze hint is misschien meer voor de redaktie dan voor Guardian Angel ;)
Daar kijk ik zo af en toe als niet casemodder. Heb ook diverse dingen in het echt mogen bekijken van Bart Banaan en andere illustere figuren tijdens de OC-Shop dagen. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ohja, we hadden natuurlijk in onze glazen bol de reacties moeten lezen voor we het online zetten. Wat wil je hiermee nou zeggen :?.
Bit-tech? Are you friggin' kiddin' me? Die gasten hebben nog net geen patent op casemodden!
We hebben het toch over het huidige artikel? :{ Deze bron dus.
Ik denk dat ontzettend veel van die views komen van mensen die deze kast wel kennen, getuige de reakties. Je weet natuurlijk pas dat je 'm al kent als je de pagina opent, dus deze statistiek lijkt me niet van toepassing.
Met 20 klagers (1/3 van de reacties) op 20.000 views zullen de mensen die hem al kennen in ieder geval in de minderheid zijn.
Dat er moeite in de post is gestoken vind ik geen argument, dan kan je van dit draadje ook wel een FP-artikel maken: ik steek hier ook tijd en moeite in.
Behalve dat dit geen nieuwspost is, of wel soms :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:12:
Ohja, we hadden natuurlijk in onze glazen bol de reacties moeten lezen voor we het online zetten. Wat wil je hiermee nou zeggen :?.
Gaan we weer sikkeneurig doen? Man, wat kan jij toch slecht tegen commentaar. Jullie hadden al een aantal van zulke reakties (waaronder de door mij hierboven gememoreerde) toen het artikel weer onder embargo werd geplaatst, toen hadden jullie dus best even kunnen onderzoeken wat er aan de hand was - en een update kunnen schrijven die de modforce een hoop moeite had bespaard. En verder wil ik er mee zeggen dat het klakkeloos overnemen van spul dat op het internet ronddobbert niet bepaald per definitie handig is.
We hebben het toch over het huidige artikel? :{ Deze bron dus.
Klakkeloos, dus. Er staan acht hele regels tekst op die pagina waarvan de tweede, midden bovenaan de pagina, nooit ongelezen had mogen blijven:
In dat linkje staat in de eerste zin een hele heldere link naar de 'official presentation' op bit-tech - dd. 25 mei. En van dat countertje mag ik ook vast niet verwachten dat jullie erop geklikt hebben. FYI: hij loopt vanaf 9 mei en de drukste dag was niet gisteren.
Met 20 klagers (1/3 van de reacties) op 20.000 views zullen de mensen die hem al kennen in ieder geval in de minderheid zijn.
Ik zou denken: 19.940 man kennen niet alleen de mod, maar ook de policy, en reageren dus niet, maar dat is blijkbaar niet het geval. Doet het toch niet slecht, die glazen bol van jou :z

[ Voor 11% gewijzigd door Rataplan op 30-11-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja, er is iets verkeerd gegaan tijdens het in de nieuwsqueue zetten van het nieuwsbericht. Ja, dat klopt. Er zijn echter ook genoeg mensen die de mod niet kennen en dan is het ding best wel interessant. Dat er een nieuwere versie van de mod is inmiddels, weten we nu ook en daar zal dus mogelijk ook wat mee gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Rataplan schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:37:
Gaan we weer sikkeneurig doen? Man, wat kan jij toch slecht tegen commentaar. Jullie hadden al een aantal van zulke reakties (waaronder de door mij hierboven gememoreerde) toen het artikel weer onder embargo werd geplaatst, toen hadden jullie dus best even kunnen onderzoeken wat er aan de hand was - en een update kunnen schrijven die de modforce een hoop moeite had bespaard.
Had gekund, is niet gebeurd. Je kunt het je misschien moeilijk voorstellen, maar de modforce is niet bepaald het eerste of enige waar we rekening mee houden als het om FP-content gaat.
En verder wil ik er mee zeggen dat het klakkeloos overnemen van spul dat op het internet ronddobbert niet bepaald per definitie handig is.
Goh, bedankt voor de tip :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dit topic is wel weer leuk genoeg geweest trouwens.

[ Voor 46% gewijzigd door Wouter Tinus op 30-11-2004 21:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.