Toon posts:

[C#] Treeview icons erg slecht van qualiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een imagelist met icons, op 32bit.
Die icons heb ik via Axialis gesaved met meerder formaten allemaal 32bit, alpha blending.
Als ik ze nu in een treeview gebruik dan hebben ze niet meer een mooie drop shadow maar een likke zwarte shadow, waardoor het hele lelijke icons worden.
Kan iemand me misschien vertellen hoe ik een beetje fatsoenlijks icons akn gebruiken van 16x16 px.

thanx

Verwijderd

Ik weet niet zeker of het de juiste manier is, maar ik open ze zelf als Bitmap, of roep de ToBitmap methode van het Icon object aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er een png van maak dan ziet hij er nog crappy uit. :|
Waarschijnlijk kan een treeview geen transperancy aan.
Ik export ze nu eerst naar 24 bit en dan maak ik de achtergrond wit.
Dacht toch echt dat ik 32bit in de options van de ImageList zag staan, maar waarschijnlijk toch geen 32 Alpha icons.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag even terug komen op deze topic, aangezien ik er nog niet helemaal uit ben.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar op zich werken icons met alpha blending wel, maar de meeste XP icons 32bit hebben ook semi transparante pixels (athans, zo worden ze wel weergegeven in Axialis IconWorkshop).
Deze semi transparante pixels worden dus in MenuItems zwart gemaakt, ook als ik de imagelist property van kleuren op 32bit zet.
Is er misschien een ander tooltje waarmee je makkelijk icon bestandsformaten kan omzetten.

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 16:53

Sebazztiaan

sebas!

Ja precies,. het zit in de semitransparante pixels, als je een pakketje hebt zoals fotoshop kan je de semi transparante pixels eraf snoepen, je maakt een pngtje en tada, je zwarte randjes zijn weg, en het ziet er weer strak uit.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je moet wel themes aanzetten in winforms, anders werken die icons en andere controls niet met de XP native controls.

Dus als EERSTE in je winforms app, nog voordat je Application.Run(new myForm()) doet:
Application.EnableVisualStyles();
Application.DoEvents();

Daarna je app starten met Application.Run ...

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Pagina: 1