Toon posts:

dolby digital op philips 2210 sateliet ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Sinds kort heb ik deze ontvanger, welke is voorzien van een digitale uitgang. Echter krijg ik geen dolby digital signal door naar m'n versterker (alles is goed aangesloten). In het instellingen menu van de ontvanger kan ik voor audio output alleen kiezen voor mono en stereo. De digitale uitgang werkt wel maar stuurt blijkbaar geen dolby signaal door.
Na enig speurwerk op i-net kwam ik erachter dat er ook 'geheime' menu's zijn in de ontvangers, geldt dit ook voor deze philips, en kan ik daar de dolby activeren of iets degelijks. Of zie ik hier iets heel simpels over het hoofd.

Ted

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik zeg het even uit mn hoofd want heb de decoder hier niet staan, maar ik neem aan dat je het via de spdif gedaan heb? of heeft die ook tulp stekkers (want ik weet niet of die laatste ook dolby surround door kunnen sturen). en digitaal=spdif 8)7

En wat misschienook de oorzaak is, als er geen surroundsound meegestuurd (journaal ofzo) wordt lijkt me dat het signaal gewoon stereo is, dus probeer het met een film ofzo die wel surround sound zou moeten weergeven)

[ Voor 4% gewijzigd door 6killer op 30-11-2004 21:17 ]

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Voor Dolby Digital uitzendingen moet je even kijken op de Duitse kanalen. Er zijn bijna geen kanalen die consequent DD uitzenden. Meestal niet eens bij films...

Ik weet dat er duitse kanalen zijn die het consequent bij films doen, en wat klassieke muziek kanalen.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."