Toon posts:

[XPPro] Kan niet lokaal aanmelden (niet wsaupdater!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste: het gaat hier *niet* om het aanmelden en daarna automatisch afmelden probleem (bekend als AdAware/wsaupdater.exe probleem).

De omschrijving: als ik windows XP (pro, SP1) opstart dan krijg je eerst die voortgangsbalk te zien en het scherm veranderd: de lichtblauwe achtergrond met boven en onder de donkere balken en in het midden het winxp logo.
Voorheen (leg ik zo uit) komen hier overheen de gebruikersnamen te staan en kun je die aanklikken -> wachtwoordje invullen -> klaar.

Het probleem: de gebruikersnamen verschijnen niet en kan dus niet inloggen.

Wat is er gebeurd?
Norton Antivirus is gedeïnstalleerd, daarna is mbv 'Schijfopruiming' wat ruimte gemaakt op de harde schijf, daarna Norton Antivirus opnieuw geinstalleerd. Na install werd gevraagd om te rebooten, dan gedaan en binnen no time (een paar sec.) was WinXP weer opgestart (dat ging al opvallend snel).

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
-. gezocht op GoT: alleen problemen met aanmelden gaat over login-> automatisch logout gevonden
-. gezocht op Google: idem
-. Twee maal CTRL+ALT+DEL om zelf een naam + pw in te vullen: werkt niet want ik krijg geen inlogschermpje te zien.
-. Opstarten in veilige modus: ook dan kan er niet ingelogd worden.
-. Opstarten met laatste bekende goede configuratie: ook geen succes.
-. Recovery console (RC): voor de zekerheid userinit.exe vervangen door een verse en gekopieerd naar wsaupdater.exe: ook geen succes.
-. RC: een aantal services van Symantec en NAV gedisabled: geen succes.
-. Gecontroleerd of NetLogon wel werkt: staat op handmatig dus OK.

In de recovery console kan ik dus wel aanmelden als Administrator, maar ik krijg geen toegang tot bv. 'documents and settings' of 'program files', maar wel tot Windows: kan docs dus niet backuppen! Is dit gebruikelijk? Lijkt mij dat de recovery console als ultieme poging toch ook toegang moet geven tot de gehele C-partitie?!?!?

Duzzz, waar staan we nu: de pc werkt normaal, aanmelden lukt GUI niet, maar via Recovery console wel.

Ik heb zelf bedacht het mogelijk ligt aan:
-. defect register(-onderdeel)
-. defecte user profiles
-. defecte hardware (hoewel niets daarop wijst)

Hoor graag of iemand dit al eens mee heeft gemaakt en hoe dit toen opgelost is...
Bedankt alvast! (weet dat dit niet *hoort*, maar doe 't toch 8) )

Verwijderd

uh... ik heb verschillende notebooks gezien met dit probleem... registry corrupt...
herinstalleren...

suc6

probeer met knoppix te booten om zo via een netwerk een backup te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 19:21 ]