Toon posts:

teveel dataverkeer veroorzaakt op een gratis hosting account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een paar jaar geleden, een gratis hosting account aangemaakt op een nederlandse gamesite. Op deze site kon je gratis hosting accounts aanmaken voor clans ofzo.

Het email adres dat ik gebruikt had voor het aanmaken ervan bestaat al 3 jaar niet meer ofzo. Ik had laats een paar filmpjes gehost op dat account, tja het bestond nog steeds maar die filmpjes hadden blijkbaar veel datatraffic veroorzaakt.

Ik kreeg laats een mailtje op een ander mail adres van die gamesite.

-
Je hebt meerdere keren de gebruikersovereenkomst overtreden die bij een
hosting-account van onze game/hosting site behoort. Je bent met deze overeenkomst akkoord gegaan toen je je hosting-account activeerde.

Er is geen gehoor gegeven aan eerdere waarschuwingen waardoor we nu overgaan tot het versturen
van een factuur voor het gebruikte dataverkeer.

Graag ontvangen we je adres waar we de factuur heen kunnen sturen.

Je hostingruimte is, tot er een betaling van 800 euro (excl. BTW) heeft geschied, uitgeschakeld.

Omdat er tot op heden ook geen reactie is binnengekomen hebben we de inhoud van de hostingruimte ook verwijderd.

-

Ik heb nooit die waarschuwingen ontvangen omdat ze het email adres wat al 3 jaar niet bestaat hebben gebruikt. Moet ik nu die 800 euro betalen?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:28

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Graag ontvangen we je adres waar we de factuur heen kunnen sturen.
:D Sorry, maar de eerste gedachte hierbij is toch echt "je kan mijn rug op".

Moet je die 800 euro betalen? Ik zou het persoonlijk niet doen. Als je de gebruikersovereenkomst idd hebt overtreden, moeten ze je gewoon afsluiten. Nu hebben ze door je pas veel later af te sluiten onnodige schade gecreeerd.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 00:33
Je hebt 3 opties:

A. Net doen alsof je deze email ook niet ontvangen hebt.
B. Schrijven dat jij niet eigenaar van dat account was.
C. Betalen.

Ik zou niets van me laten horen, ze kunnen toch niet aan je adres komen en moeten met een aangetekende brief jou in kennis stellen van de schending van de voorwaarde waarna ze moeten bewijzen dat jij het ook werkelijk bent.

Weinig om me zorgen over te maken lijkt me zo.

American Express vraagbaak

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Zij laten niks horen, jij ook niet. Email is ook niet rechtsgeldig. Laat ze eerst maar een brief sturen.

I'll be back

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Waarom sturen ze nu pas een mailtje naar dat andere adres, die ze kennelijk weten?
Dat had natuurlijk ook al vóór het gedreig kunnen gebeuren.

Ik zou voor optie A gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door ACID-dude op 30-11-2004 18:33 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:32
herminator schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:29:
Zij laten niks horen, jij ook niet. Email is ook niet rechtsgeldig. Laat ze eerst maar een brief sturen.
Naar een adres die ze niet hebben?

Ik vind het in ieder geval belachelijk, gewoon niet op reageren!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:28:
Je hebt 34 opties:

A. Net doen alsof je deze email ook niet ontvangen hebt.
B. Schrijven dat jij niet eigenaar van dat account was.
C. Betalen.
D. Mailtje terugsturen waarin je zegt dat je die waarschuwingen nooit ontvangen hebt en klaagt over het feit dat ze je nooit eerder op je nieuwe adres (wat ze kennelijk hebben) gemaild hebben... en dat je er verder niet echt mee zit als je account afgesloten blijft totdat je die €800 betaald hebt :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45

NBK

Weercam-Avatar

Misschien hebben ze in de log's gekeken welk IP de file's heeft geupload? Als je bij een ISP als demon zit is het vervolgens vrij makkelijk om een mail te sturen.
(Alle demon account hebben een postmaster account en het laatste stuk van het adres is gewoon de hostname die verschijnt als je het IP tracert.)

(Geweldig systeem trouwens want daardoor kan je ook direct de bron van een virus verspreidende machine aanspreken, dat zouden ze bij planet, hetnet, multikabel, UPC, essent en @home ook in moeten voeren)

[ Voor 28% gewijzigd door NBK op 30-11-2004 18:44 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Wat voor (grote) filmpjes en over welke periode... 800 is best veel in mijn ogen.

Verwijderd

Topicstarter
Dataverkeer zou wel over een periode van een jaar zijn. Filmpjes zijn van een paar mb, de dataverkeer kan wel kloppen urls van leuke filmpjes worden heel snel verspreid over heel het internet. Maar ja ik dacht dat het niet zo'n probleem was omdat ze nooit het account hadden opgeheven dus liet ik ze er gewoon op staan en uploadde ik af en toe een ander filmpje.

Is eigenlijk het zelfde met bijvoorbeeld als je een leuke foto host op een gratis foto hosting provider zoals imageshack.us zolang die foto het blijft doen, blijf je toch leuk er gebruik van maken (is toch gratis) tot dat die hostingprovider het niet meer doet bijvoorbeeld als hij het domein waar je telkenst op post bijvoorbeeld (gathering of tweakers forum) heeft geblokkeerd.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vergeten er bij te zeggen dat ik ze al een mailtje terug had gestuurd :D

Dit is wat ik ze terug gemaild had.

-

Geachte Meneer,

Dit is het 1e emailtje dat ik heb ontvangen van uw gamesite/bedrijf.

Het blah@blah.com contact adres van het domein blah.com is sinds 2002 niet meer in het bezit van mij. daardoor heb ik ook geen enkele waarschuwing kunnen ontvangen.

Als een gratis aangemaakte account de gebruikers regels overscheidt is het toepasselijk dat deze wordt opgeheven als er geen reactie terug komt.

groeten,

-

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 17:26
Wat zeggen de voorwaarden van die gamesite?

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Topicstarter
Anders schreef op woensdag 01 december 2004 @ 01:42:
Wat zeggen de voorwaarden van die gamesite?
http://www.gamepoint.net/gp_help/help_sites.htm

Zijn iets van 2-3 jaar oud ofzo. Ze bieden al heel lang geen hosting meer aan voor gameclans maar die site account was nog altijd actief. Regels wist ik natuurlijk niet meer heb heet zojuist opgezocht via google.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:47
Gebrek aan hun (kennis) en configuratie heeft ze blijkbaar in de problemen geholpen. (Al twijfel ik over de afkomst van het mailtje , heb je al eens gekeken waarvandaan deze is verzonden?) ...

Een beetje provider blokked toegang tot de server als deze zijn (gratis) data verkeer heeft gebruikt. Zoniet? Dan moeten ze niet ijllen en in een illusie blijven hangen dat ze 800 euro (ook lekker geloof waardig) krijgen..

Ik zou het zaakje lekker laten rusten en je niet druk maken...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:50
De Gamepoint site is al jaren niet meer wat het was.
Geen updates meer, geen vernieuwde informatie etc.

Maar de laatste weken is er weer activiteit.
De page is wat geupdate, en ze antwoorden weer op email.

Ik heb o.a. ook meerdere gamepoint sites, en maak daar ook gebruik van.
Natuurlijk niet meer voor waar ze vroeger voor dienden, maar meer voor filmpjes e.d. :)

Je kunt/kon er gerust 1GB data op kwijt (dit lijkt me dus niet in orde)

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zoiets in hun mailbox kunnen verwachten.

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39

Tys

800 Euro, als we zeggen voor een normaal bedrijf 0,05 euro per Gb (ervaring).

Dan heb je 16000 Gb (1,6 Tb) doorheen gejaagd.

Ik betwijfel aan de echtheid ervan, zoiets valt gewoon op, en elke persoon weet dat wanener er teveel traffic uitgaand is, men niet moet waarschuwen, maar gewoon afsluiten.

De bandbreedte is een beetje een gok, maar je zit tussen de 500 Gb en 1500 Gb schat ik, dat zijn de meeste bulkprijzen.

Als je wilt reageren op hen, moet je vooral naar de factuur vragen, want die lijkt me nogal iets van "snel-geld".

Ook de voorwaarden lezen helpt wel eens, daarin moet vermeld zijn, dat bij overschrijding de resterende bandwith betaald moet worden, staat dat er niet, hoef je niks te doen. :)

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op woensdag 01 december 2004 @ 08:46:
De Gamepoint site is al jaren niet meer wat het was.
Geen updates meer, geen vernieuwde informatie etc.

Maar de laatste weken is er weer activiteit.
De page is wat geupdate, en ze antwoorden weer op email.

Ik heb o.a. ook meerdere gamepoint sites, en maak daar ook gebruik van.
Natuurlijk niet meer voor waar ze vroeger voor dienden, maar meer voor filmpjes e.d. :)

Je kunt/kon er gerust 1GB data op kwijt (dit lijkt me dus niet in orde)

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zoiets in hun mailbox kunnen verwachten.
Ja precies, die accounts had ik al 3 jaar dus dacht waarom niet hehe waren altijd lekker snel. en kon er leuke filmpjes op zetten. Maarja ze klaagde blijkbaar dus wel maar kon die emails nooit ontvangen omdat ze naar een email adres stuurde waarvan ik het domein al 2 jaar niet meer bezit.

Verwijderd

Topicstarter
om3ega schreef op woensdag 01 december 2004 @ 08:40:
Gebrek aan hun (kennis) en configuratie heeft ze blijkbaar in de problemen geholpen. (Al twijfel ik over de afkomst van het mailtje , heb je al eens gekeken waarvandaan deze is verzonden?) ...

Een beetje provider blokked toegang tot de server als deze zijn (gratis) data verkeer heeft gebruikt. Zoniet? Dan moeten ze niet ijllen en in een illusie blijven hangen dat ze 800 euro (ook lekker geloof waardig) krijgen..

Ik zou het zaakje lekker laten rusten en je niet druk maken...
Ik zou het zaakje lekker laten rusten en je niet druk maken...[/quote]

Het bericht is wel afkomstig van een echte gamepoint medewerker. MAar ik vind het ook vaag dat ze het nooit afsloten, ik bedoel het is gratis als iemand alleen maar geld kost voor je en hij betalad er niks voor dan is het toch logisch dat je hem blokkeert van toegang.

Verwijderd

Topicstarter
Thiaz schreef op woensdag 01 december 2004 @ 08:53:

Dan heb je 16000 Gb (1,6 Tb) doorheen gejaagd.

Ik betwijfel aan de echtheid ervan, zoiets valt gewoon op, en elke persoon weet dat wanener er teveel traffic uitgaand is, men niet moet waarschuwen, maar gewoon afsluiten.

De bandbreedte is een beetje een gok, maar je zit tussen de 500 Gb en 1500 Gb schat ik, dat zijn de meeste bulkprijzen.

Als je wilt reageren op hen, moet je vooral naar de factuur vragen, want die lijkt me nogal iets van "snel-geld".

Ook de voorwaarden lezen helpt wel eens, daarin moet vermeld zijn, dat bij overschrijding de resterende bandwith betaald moet worden, staat dat er niet, hoef je niks te doen. :)
Misschien kan het kloppen het is over een periode van 2 jaar ofzo , maarja als ik heb ze dus dat gene gemaild wat ik hier voor had gepost. De voorwaarden staan op deze link

http://www.gamepoint.net/gp_help/help_sites.htm

. Het was dus een gratis account, dus hoefde niks er voor te betalen.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Het is nu een beetje te laat maar als ik jou was zou ik het mailtje totaal negeren, in de wind slaan en nooit iets van me laten horen. Zoals hierboven gezegt hebben zij al zo vaak fout gehandeld, en serieus, ga is zoeken naar een gebruikersovereenkomst en bekijk is welke regel je nu echt geschonden hebt.

edit:

^^ Spuit 11

[ Voor 5% gewijzigd door G F0rce 1 op 01-12-2004 09:05 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@Thiaz, 16000GB is 16TB ;)

@TS: eventueel nog ontkennen dat jij die files erop gezet hebt en zeggen dat je hostingspace gehackt moet zijn (tricky als ze logs gaan nazoeken). Iig niet je adres geven maar blijven volharden in niet betalen en daarbij onredelijkheid aanvoeren.
Maar ik zou als er verder geen mails komen ook niet eerst reageren. Laat hun maar met de volgende stap komen.

Signatures zijn voor boomers.

• Widow
  • Laatst online: 19-02 13:24
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:01:
MAar ik vind het ook vaag dat ze het nooit afsloten, ik bedoel het is gratis als iemand alleen maar geld kost voor je en hij betalad er niks voor dan is het toch logisch dat je hem blokkeert van toegang.
Volgens mij is dit gewoon een manier van snel cashen, ze willen dat je 800 euro betaalt en de mail is imo niet professioneel. Er staat neits in over hoeveel er dan gedownload is, over welke periode etc. dus ik zou er gewoon niet op reageren.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Thiaz schreef op woensdag 01 december 2004 @ 08:53:
Uh ik weet niet waar jij dat krijgt maar dit zijn bedragen die iig niet reeel zijn. Dataverkeer is gauw 10x zo duur (ok, ernstig afhankelijk van wat ze in totaal ergens afnemen uiteraard).
Dan heb je 16000 Gb (1,6 Tb) doorheen gejaagd
Uh, 16 Tb ;).

Maar ik vind het zowel het bedrag als het gedrag van Gamepoint zwaar onder de maat. Ik zou me er ook niet zo druk over maken, alles lekker laten rusten en zien wat ze doen. Imho kunnen ze je heel weinig maken (behalve je account afsluiten... en dat is al gebeurd ;)).

• G F0rce 1
  • Laatst online: 04-03-2015
Het engste van allemaal vind ik het uiterlijk van de website en de manier van engels taal gebruik, dit komt imho niet boven het gemiddelde basisschool niveau uit nofi.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wat een gezeur van ze zeg. Hadden ze het maar zelf moeten sluiten optijd. Of eerder komen met dit soort dingen. Acheraf een torenhoge rekening presenteren is niet echt stijlvol mijn inziens.

Sowieso heeft gamepoint.net een eigen netwerk, ze hebben zelf AMS-IX peerings dus veel van het verkeer heeft ze nog eens relatief weinig gekost waarschijnlijk.

Deze onzin gewoon niet aan mee werken, tenzij jij expliciet accoord bent gegaan met deze regels in voorwaarden zou het mogelijk lastiger kunnen worden. Maar zeker met gratis accountjes zal een bedrijf zichtzelf moeten beschermen en niet de consument die zichzelf op kosten kan jagen.

Trouwens, het opgeven van een 'vals' email adres (als contact gegeven) of het niet doorgeven van een adreswijziging is niet hun fout/probleem natuurlijk. Daar kunnen zij immers niet veel aan doen, dat is de taak van de abonnee.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

vraag igg om een meer gespecificeerde factuur. Op basis van welke datastukprijs, tijdstippen, gebruikers, bestanden, perioden etc.etc. is de factuur gebaseerd.

Wanneer iemand zegt dat je voor een bepaalde partij gsm's je 500 euro moet betalen dan wil je toch ook weten hoeveel het er dan zijn :?

[ Voor 3% gewijzigd door aardbeix15 op 01-12-2004 09:22 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
aardbeix15 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:21:
vraag igg om een meer gespecificeerde factuur. Op basis van welke datastukprijs, tijdstippen, gebruikers, bestanden, perioden etc.etc. is de factuur gebaseerd.

Wanneer iemand zegt dat je voor een bepaalde partij gsm's je 500 euro moet betalen dan wil je toch ook weten hoeveel het er dan zijn :?
Ja maar dan gaan ze nog denken dat ik misschien nog wil betalen ook. Betalen voor een service waarvoor ik geen contract heb ondertekend schriftelijk en gewoon gratis was.

Verwijderd

Is volgens mij gewoon zo'n "spooknota". Ik zou het een en ander richting de politie sturen.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:36:
[...]

Ja maar dan gaan ze nog denken dat ik misschien nog wil betalen ook. Betalen voor een service waarvoor ik geen contract heb ondertekend schriftelijk en gewoon gratis was.
Vraag om te beginnen dan op welk specifieke zinssnede uit de AV ze je deze factuur durven aan te bieden, dat terwijl het in jouw opinie gratis en zonder verplichtingen was.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Op de voorwaarden staat dat de maximum download 150MB per maand is. Er staat niets bij over tarieven als je over deze 150MB heen gaat, of dat er rekeningen voor meer traffic gestuurd kunnen worden. Met andere woorden, omdat men verzuimd heeft het technisch zo in te richten dat je niet meer KUNT downen dan 150MB zit jij nu met een rekening. Daarnaast, omdat men een limiet van 150MB per maand insteld, moet men ook per maand factureren, en niet in een keer. Daarnaast zou men je eerst een paar keer moeten waarschuwen dat je je limiet hebt overschreden.

Niet betalen dus is het devies. Als ze zelf hun administratie en dergelijke niet op orde heeft, hoef jij daar niet voor te boeten.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Pagina: 1