Toon posts:

AMD Athlon64 3000 Upgrade coming! En wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb het volgende pakketje besteld om eindelijk eens te upgraden vanaf mijn AMD800;

- AMD Athlon64 3000 S939 1600Mhz 512Kb BOX
- Gigabyte AMD64 K8NS S939
- DDR TakeMS 512Mb 400 PC3200 Doublesided

Allemaal leuk en aardig - volgens mij met mijn niet al te grote hardware kennis matchend bij elkaar gezocht. Volgende vraag voor mij is waar ik rekening mee moet houden bij het krijgen van een nieuwe (AMD64) processor en moederbord etc. Nieuwe Windows 64Bit hoor ik, iemand anders zei dat AMD64 alleen met een ?platinum? moederbord goed werkte.

Vertel het me alsjeblieft!

Met vriendelijke groet,
Wes Oudshoorn

Verwijderd

Die 3000+ hoort toch op 1800Mhz te draaien :?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

er bestaan op dit moment 3 voetjes voor je processor:
Socket 754
Socket 940
Socket 939 << deze zit op jouw AMD64

dus je meot een moederbord zoeken die ook zo'n voetje heeft.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik ff stom geweest, hopelijk kan ik morgen/vanavond nog even snel bestelling wijzigen. Had er ook aan gedacht, had op laatste moment toch S939 gekozen ipv dat 700 ding en nieuw moederbord (Gigabyte AMD64 K8NS S939 nForce3 250 ATX FSB800 SATA Raid DDR400 AGP8 5PCI DualLan 1394B) maar bij bestellen verkeerde doorgegeven :\

Maargoed, als dat dus ok is - wat moet ik dan nog veranderen en rekening mee houden?

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
heb je 2 geheugen modules?
je moederboard en CPU ondersteunen dual channel. dat betekend dat hij 2 modules naast elkaar gebruikt om 2 keer zoveel bandbreedte te maken.
hiervoor heb je echt er wel twee (liefst de zelfde) modules nodig.
dus ipv 1 x 512mb zou je 2x256mb kunnen nemen. dat zou op de prijs niet veel moeten schelen.

verder bekijk je voeding even.
veel amd64 moederboarden maken gebruik van de p4 stekker (vierkante stekker met 2 gele en 2 zwarte draaden.
ze zijn niet altijd noodzakelijk maar steeds vaker wel.
en ook het wattage van je voeding is belangrijk. minimaal 300watt is toch wel aan te raden voor een athlon 64 systeem.

[ Voor 34% gewijzigd door Countess op 30-11-2004 18:34 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
Binnen een maand komt er een tweede 512 bij dus dat zou dan toch hetzelfde betekenen?

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
yup dat klopt
dan heb je ook dual channel (mits je hem in de goede gleuf doet, maar dat staat in de handleiding van je moederboard als het goed is)

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Ik heb ook een AMD Athlon 64 3000+, dus ik zal hieronder even mijn specs geven (overigens alles gekocht bij Komplett.nl)

Processor: AMD Athlon64 3000+ (2.0 GHz, s754, Boxed)
Moederbord: Asus K8V Socket 754
RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5
Harde Schijf: Seagate Barracuda 7200.7 80GB S-ATA
Video Kaart: Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB

+ Muis, Toetsenbord, Floppy/DVD speler.

Jij hebt dus een s939 processor, dus zul je ook een s939 moederbord moeten kopen. Ook met het RAM moet je opletten (check de site van je moederbord voor een lijst met ondersteunde merken/types, en check ook de site van je RAM of ze je mobo ondersteunen). Als je toch twijfelt kun je misschien beter naar een computerzaak gaat waar je wel alle onderdelen mag uitzoeken. Het liefst in de buurt, als dan iets niet goed is of als je vragen hebt kun je gewoon even bij ze langs (heb je niet dat gedoe met onderdelen opsturen etc).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor 500 euro uit webshop besteld in ruil voor een website ;) Geloof dat RAM goed is en moederbord ook goede socket, ik zal RAM nog even nazoeken dan :)

Voor de rest komt nog meer nieuwe spul pas met nieuwe opdracht wanneer ik dan weer hardware mag uitzoeken (vraag maar niets)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgende vraag voor mij is waar ik rekening mee moet houden bij het krijgen van een nieuwe (AMD64) processor en moederbord etc. Nieuwe Windows 64Bit hoor ik,
Je kunt ook gewoon een 32bits OS op de PC zetten. Da's het hele gedachte van AMD: een 32bits CPU met 64bits uitbreidingsets, zodat er backward compatibiliteit is qua software.
iemand anders zei dat AMD64 alleen met een ?platinum? moederbord goed werkte.
Onzin. De Athlon64 werkt prima op alle moederborden. Anders waren die mobo's wel uit de handel genomen 8)7

In ieder geval had je dit allemaal wel zelf kunnen uitzoeken door jezelf wat meer te verdiepen in de materie. Begin bijvoorbeeld maar eens met het rustig doornemen van de documentatie op www.amd.com, de reviews van de CPU/mobo, het A64 discussietopic alhier in PMG [rml][ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 7[/rml] (en de voorgaande delen), etcetera.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.