Toon posts:

[XP] BSOD: machine_check_exeption

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg al een tijdje de BSOD: MACHINE_CHECK_EXEPTION, ik heb dit op mijn oude en op mijn sinds kort aangeschafte nieuwe systeem. Ik heb op google al aardig wat zoekwerk gedaan, er worden dan ook wel oplossingen gegeven, maar zo simpel is mijn geval niet. Mijn computer houd het namelijk maar ong 1 tot 2 min vol in WinXP. Ik krijg dus niet de kans om bijv. memtest uit te voeren om te checken of mijn geheugen wel goed is. Soms haalt het systeem winXP helemaal niet en is een reset noodzakelijk.

Ik krijg deze meldingen dus zonder maar iets te doen, behalve de computer op te starten. Ik heb vernomen dat de voeding een probleem kan zijn, maar ik beschik niet over een betere voeding om te testen of het dan wel gaat. Ook heb ik al geprobeerd de geheugenreep in andere slots te doen. Geen succes.

Mijn systeem specs:

MSI K8N NEO2 Platinum (nieuw) MSI KT4V (oude systeem)
AMD Athlon 64 3000+ (Winchester) (nieuw) Athlon XP2000+ (oud)
Crucial Ballistix PC4000 DDR (nieuw) Dane-elec PC2700 DDR (oud)
Maxtor 80GB Liquid Bearing 7200rpm
Sapphire ATI Radeon 9800SE 128MB DDR
CD-rom speler(Aopen 52x), DVD-Brander (Nec 2500A)
Solarbeam Fan controller (met daarop 1 CPU (boxed AMD) en 3x 120mm Casefans van papst)
Voeding is van FSP, 300 Watt Silent.
(verder sound, lan enz. allemaal ON-BOARD)

De voeding zou het probleem kunnen zijn, maar zoals ik al zei, mijn oude syteem kreeg zijn laatste 2 maanden ook last van deze BSOD's, hoewel hij daarvoor 10 maanden prima heeft gedraait. Mijn systeem is overgeclockt geweest, maar sinds de BSOD's opdoken heb ik alles op default staan.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:10

samo

yo/wassup

Gek genoeg krijg ik sinds deze week ook de foutmelding bij dingen die tot nu toe wel altijd goed hebben gewerkt... Heb gisteren ook een aantal dingen nagekeken, en zelfs bij niet belastende acties kwam deze foutmelding (open xampp apache server + mysql, 1x explore, 2x notepad, 1x ie geen ie content (lege output php))...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:31

Haan

dotnetter

300 W met zo'n systeem is aan de krappe kant. Als je naar een pc-winkel gaat en je probleem uitlegt is de kans groot dat je een voedig bij hen kan aanschaffen (die zwaarder is), die je dan kan terug brengen, mocht dat niet de oorzaak van het probleem zijn. (wel even vantevoren overleggen natuurlijk).

Kater? Eerst water, de rest komt later