Toon posts:

Akasa ShinEtsu Thermal Pads

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe pc in elkaar gaan zetten(amd64) maar nu vroeg ik me toch iets af. Ik heb altijd gehoord dat Thermal Pads echt brak zijn en je veel beter Thermal Paste kon gebruiken. Nu kwam ik dit laatst tegen:
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=40787
Ik dacht meteen van dat zal wel prut zijn maar vanwege het aantrekkelijke prijsje(5 pads voor nog geen 4 euro) ben ik toch eens gaan googlen. Toen kwam ik deze review tegen:
http://www.tech-pc.co.uk/akasatim3.php
En toen ik de temps zag was ik toch aangenaam verrast. De prestaties van de thermal pads leken vrijwel gelijk op te gaan met die van AS III. Echter ik kon geen andere goede reviews vinden dus ik twijfel nog steeds. Zijn er misschien nog andere mensen hier die ervaring hebben met deze thermal pads?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:19
ik heb ze in gebruik, o.a. voor me cpu mosfets. die blijven goed zitten, maar een ander koelblokje viel ervan af, je moet het goed vastmaken/aandrukken en niet met je vingers de thermal pads aanraken

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er een voor de processor gebruik zal dat geen probleem zijn(koeler zit tenslotte erg stevig vast). Wat ik me echter dan wel afvraag hoe goed koelen de pads op hedendaagse cpu's?(de xp2100 uit de review is nou niet echt modern meer).

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:00
ja ik weet t niet, maar ik zou gewoon voor pasta gaan * stevenP zit te denken aan slechte aansluiten op de CPU door die zwarte "afstandhoudertjes" op de cpu dat niet de cooler er direct op zit!

//edit:
deze zwarte dopjes bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.activewin.com/reviews/hardware/processors/amd/athlonxp2200/images/athloncpu.jpg
die 4 zwarte ronde dingetjes op de cpu zelf

[ Voor 34% gewijzigd door stevenP op 02-12-2004 17:33 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
stevenP schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:32:
ja ik weet t niet, maar ik zou gewoon voor pasta gaan * stevenP zit te denken aan slechte aansluiten op de CPU door die zwarte "afstandhoudertjes" op de cpu dat niet de cooler er direct op zit!

//edit:
deze zwarte dopjes bedoel ik:
[afbeelding]
die 4 zwarte ronde dingetjes op de cpu zelf
Als je er aan denk om die dingen eraf te halen: NIET doen. Die dingen zijn de enige dingen die ervoor zorgen dat jij je koelblok niet dwars door de cpu heen drukt

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Een AMD64 heeft een heatspreader 8)7

• stevenP
lemming_nl schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:35:
[...]

Als je er aan denk om die dingen eraf te halen: NIET doen. Die dingen zijn de enige dingen die ervoor zorgen dat jij je koelblok niet dwars door de cpu heen drukt
neenee dat bedoel ik niet, want daarvoor zijn ze inderdaad gemaakt! maar koelpasta smeer je direct op je cpu, met zo'n ding komt er denk ik ruimte tussen de koeling en cpu door die blokjes...

Verwijderd

ik heb ze een tijdje geleden ook besteld
ik vind ze wel lekker koelen, mijn xp 2600+ op stocks speeds is idle 34 graden en stressed max 39 ofzo ( speedfan ) icm een coolermaster xdream koelblok en een 80 mm papstfan op 2000 rpm.

ik had ze besteld omdat ik echt niet met koelpaste overweg kan :( met arctic silver V werd mn cpu idle 45 graden ofzo :X dus ik moest echt iets anders hebben, vooral nu ik ben begonnen met Oc'en
( wat overigens niet lukt met mijn a7v8x-x, binnekort maar ergens een abit nf7 halen :+ )

maar ik zou zeggen dat het een goede keuze is, vooral omdat het makkelijker aan te brengen is dan koelpasta ;)

Verwijderd

De TS wil een nieuwe pc bouwen met een AMD64, deze heeft een heatspreader. Wat jullie zitten te vertellen is dus niet relevant.

• stevenP
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:38:
De TS wil een nieuwe pc bouwen met een AMD64, deze heeft een heatspreader. Wat jullie zitten te vertellen is dus niet relevant.
oops |:( helemaal vergeten ja! net als de nieuwste intel cpu's inderdaad een headspreader erop ja... Ja, dan alsnog zou ik voor pasta gaan, meer uit het idee van waarom overstappen, dit werkt toch prima?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf helemaal geen ervaring met koelpasta dus vandaar dat het gebruiksgemak van die Thermal Pads me wel aanspreken.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Ik kan me herinneren dat er bij de AMD64 boxed cooler een laagje Shin Etsu pasta reeds is aangebracht, dit was bij de eerste reeks AMD64 (cooler met koperen basis).

Ik weet niet zeker of de nieuwe reeks (met aluminium koeler) ook shin etsu "pre-applied" hebben.

AMD wil nog wel eens regelmatig wisselen van koelerontwerp/opbouw :P

zie ook hier: ( let wel: dec oct 2003! )

http://www.xbitlabs.com/a...play/athlon64-3200_3.html

quote:

"The cooler is supplied together with a Shin Etsu G751 thermal pad. "

[ Voor 28% gewijzigd door Dr.Q op 02-12-2004 23:11 . Reden: linkje toegevoegd ]

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Mijn nieuwe S939 3200+ Boxed was ook voorzien van een Shin Etsu thermal pad, en die koelt echt super ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok veel positieve ervaringen tot nu toe. :) Had inderdaad ook iets gehoord over een soort thermal pad of iets dergelijks dat al op de koeler zat bij amd64 cpu's. Maar ik ga niet voor de boxed koeler, zat zelf te denken aan een Thermalright XP-90.

• stevenP
nou da's mooi, zijn we daar over klaar =) slotje?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Uhh, onder de heatspreader van de Athlon64 kan je ook nog van alles stoppen. Ben je nou tweaker of niet })

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19978/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door silentsnow op 03-12-2004 07:47 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
stevenP schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:37:
[...]

neenee dat bedoel ik niet, want daarvoor zijn ze inderdaad gemaakt! maar koelpasta smeer je direct op je cpu, met zo'n ding komt er denk ik ruimte tussen de koeling en cpu door die blokjes...
LOL die blokjes kan je gewoon indrukken hoor, zijn een soort schuim.

mooi je CPU ontmanteld hoor die AMD 64 _/-\o_

• stevenP
silentsnow schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 07:47:
Uhh, onder de heatspreader van de Athlon64 kan je ook nog van alles stoppen. Ben je nou tweaker of niet })

[afbeelding]
sorry, maar dat vind ik net wat TE ver gaan eigenlijk.... Je proc uit elkaar halen om er nog extra koelpasta tussen te stouwen....

@willy83:
ehm nou, ze zijn wel in te drukken maar met zo'n plakplaatje krijg je denk toch problemen met goede aansluiten want het is toch nog altijd 1 a 2 milimeter over...

[ Voor 18% gewijzigd door stevenP op 03-12-2004 09:10 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Waarom gaat dat te ver? Het is dus niet om er extra koelpasta tussen te doen neem ik aan maar om gewoon het koelbok rechtstreeks op de core te kunnen plaatsen... De heatspreader ertussenuit dus :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het in ieder geval niet zomaar doen. Maar heeft dat zoiezo wel nut dan die heatspreader eraf, want volgens mij scheelt het bijna niets in je temps.

• stevenP
ok, als je de headspreader er permanent afhaald is het een ander verhaal ja...

maar why the F zou je je headspreader eraf halen? hij is toch juist ervoor gemaakt om beter te koelen enzo? 8)7

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:36
en om je core niet kapot te drukken ;)

maar je cooler zit normaal strak op je core hoor, anders zou je weinig tot geen warmteoverdracht hebben, koelpasta vult alleen alle kleine gaatjes op, koelpasta geleidt niet zo goed, maar altijd nog beter als lucht.

De wijzen komen uit het Oosten!

• stevenP
core platdrukken? :S dat krijg je JUIST als je je HS eraf haalt en verder niks ertussen doet, dan druk je het plat maar als er een HS op de core zit is er niks aan de hand, anders zouden ze het nooit zo afleveren!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
stevenP schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:07:
core platdrukken? :S dat krijg je JUIST als je je HS eraf haalt en verder niks ertussen doet, dan druk je het plat maar als er een HS op de core zit is er niks aan de hand, anders zouden ze het nooit zo afleveren!
stevenP schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 15:29:
ok, als je de headspreader er permanent afhaald is het een ander verhaal ja...

maar why the F zou je je headspreader eraf halen? hij is toch juist ervoor gemaakt om beter te koelen enzo? 8)7
En als jij gewoon gelezen had, had je geweten dat als je de HS eraf haalt hij beter koelt.
En, dat die HS ervoor dient dat je de core niet crushed....
Dat ze er tegenwoordig een hs op doen, is om de kans op een core crush (amd xp anyone)
te verkleinen, zoniet onmogenlijk te maken.

:z

• stevenP
fooker schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 09:07:
[...]

[...]

En als jij gewoon gelezen had, had je geweten dat als je de HS eraf haalt hij beter koelt.
En, dat die HS ervoor dient dat je de core niet crushed....
Dat ze er tegenwoordig een hs op doen, is om de kans op een core crush (amd xp anyone)
te verkleinen, zoniet onmogenlijk te maken.

:z
|:( true... maar als je die HS eraf sloopt dan crush je toch JUIST je cpu? want nu zit er helemaal niks meer tussen, bij de xp's in iedergeval nog die zwarte dopjes... hier HELEMAAL niks

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
stevenP schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:46:
[...]

|:( true... maar als je die HS eraf sloopt dan crush je toch JUIST je cpu? want nu zit er helemaal niks meer tussen, bij de xp's in iedergeval nog die zwarte dopjes... hier HELEMAAL niks
als je het een beetje voorzichtig doet dan is er echt niets aan de hand hoor. Het is idd wel wat riskanter dan als je het er op laat zitten (maar je bent tweaker of je bent het niet >:) )

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Nee klopt en ik ga die heatspreader er ook zeker niet afhalen, is veel te gevaarlijk. Maar goed heeft iemand anders nog ervaringen met die thermal pads?(of misschien weet iemand nog een review oid).
Pagina: 1