[FLASHMX2004PRO] Tekst effect , actionscript vraagje.

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 14:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hallo flashers ik heb even een vraagje, ik ben bezig met een website en daar wil ik een flash header bij hebben, allemaal goed gelukt en nu heb ik een vakje in de header waar ik tekst in wil hebben als ze met de muis over een button gaan.

Ik geloof dat dat het beste kan met over en dat die dan een MC laad ook dat is gelukt maar nu wil ik niet zo suf dat het er in springt maar dat het er dus letter voor letter komt.

Nu heb ik op internet al een tutorial gevonden die aardig lukte maar nu zit ik met een probleem in het 1e frame moet een dynamisch tekstvak worden gemaakt om daar de tekst in te laden.

Ook moet er dit in de action script komen te staan.

"Action script van het 1e frame is.

var ctext = ""
var text = "Do what I want because I can if I dont, because I wanna. Be ignored by the stiff and the bored because I wanna. Gunna give and recieve because I'm gunna. Gunna get through your head and the mist that I said because I wanna. Hate to tell you so, but I'm gunna. Can't believe I told you so."

Maar nu laat die nu alleen de 1e zin zien tot het einde van het tekstvakje en als ik een enter in de tekst doe (in het actionscript) krijg ik deze error,

""**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 2: String literal was not properly terminated
var text = "Do what I want because I can if I dont, because I wanna. Be ignored by the stiff and the bored because I wanna.

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 3: Syntax error.
Gunna give and recieve because I'm gunna. Gunna get through your head and the mist that I said because I wanna. Hate to tell you so, but I'm gunna. Can't believe I told you so."

Total ActionScript Errors: 2 Reported Errors: 2""

De andere 2 frames die ik moest maken staat dit in.

2e frame actionscript is,
"var ctext = ctext + text.substring(0,1)
text = text.substring(1)"

en het 3e frame en laatste is,
"var ctext = ctext+text.substring(0, 1) ; text = text.substring(1); gotoAndPlay (2);"

Kunnen jullie mij hieruithelpen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

probeer het textveld eens op multiline te zetten

en probeer daarna de tutorials eens die in flash zitten
dit is een vrij basic probleem (syntaxis en tekstvelden) en is uitstekend gedocumenteerd in en bij flash.

een 'enter' in de text is wat we noemen een linebreak in de code (en omdat flash niet van line-limeters gebruik maakt is dat een line limiter) flash denkt dat je een nieuwe regel code begint, terwijl je de variable door laat lopen. '\n' doet wat je wil (maar waarschijnlijk werkt het dan nog niet)

Het zit in je textveld, die moet op multiline staan

Om je op weg te helpen,
als je je textveld selecteerd zie je de properties, pak de help er eens bij en loop ze eens na. Is interessant spul

offtopic:
flauw inside grapje :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/gelekaart.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door XangadiX op 01-12-2004 00:36 ]

Stoer; Marduq

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
Lijkt me een duidelijk signaal O-)

Voor de topicstarter: Genoeg informatie om mee verder te kunnen. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.