Tussentijdse PC

Pagina: 1
Acties:

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 20:47
Ik heb nu een oude pc (PIII 800 Coppermine) en ik wordt het beestje nu echt zat..., maar ik wil nog geen super nieuwe pc kopen todat alles BTX en PCIe is etc etc...

Dus nu kwam ik net met het "briljante" idee om een tussentijdse pc te kopen die alleen de echt nodige dingen upgrade en de rest gewoon van me oude pc gebruikt.

Als ik dan mijn "super" pc koop wordt dit mijn nieuwe server (die is ook hard aan vervanging toe...)

Tussen pc ( wordt server zodra ik super pc koop...):
Wat MOET er vervangen worden?:
-Voeding
-Moederbord
-Geheugen
-Processor

Wat gaat er mee de tussen pc in...?:
-Videokaart (AGP!) (Asus 5700 AGP nog geen 6 maanden oud)
-Geluidskaart (PCI!) (Creative Audigy 2)
-TVkaart (PCI!) (Hauppauge)
-DVD speler
-CD Brander
-USBkaart (PCI!) (indien nodig)
-Kast ( Simpele big tower (no brand) ATX kast)
-HD 80 GB 7200 IDE (heb nog ruimte zat over...)

Nu heb ik ff bij Alternate gekeken (en bij andere maar Alternate was het goedkoopst) gekeken en daar kan ik onderstaand kopen...:
Artikel Aantal Omschrijving Stuksprijs Totaalprijs
Intel Pentium 4 550 (3.4 GHz) EUR 279,00 EUR 279,00
Asus P5P800 EUR 89,00 EUR 89,00
Kingston DIMM 512 MB EUR 78,00 EUR 156,00
Zalman ZM400B-APS EUR 75,00 EUR 75,00

Pakketgewicht: ca. 3,4 kg Rembours per TPG Post (Nederland) EUR 13,50

Totaal EUR 612,50
excl. BTW EUR 514,71

Ik wil perse een Intel CPU hebben...

Kan het wat ik wil? sugessties, ideeen?

PS Heb me pa zo ver gekregen dat hij de helft meebetaald (met dit bedrag...) hij had namelijk al toegezegd dat hij mee betaalde aan de server en aangezien dit dan de server wordt... :)

[ Voor 3% gewijzigd door MavhRik op 30-11-2004 17:41 ]

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Dude, je zegt zelf 'een tussen pc'. Anders ga daar even een 3.4Ghz. cpu instoppen. Over overbodige uitgaven gesproken. Verder kan je altijd wel blijven wachten op BTX etc. Je moet gewoon een goede pc kopen als je hem nodig hebt. En nooit!, ik herhaal NOOIT, voor een halfbakken pc gaan die het gewoon net niet is en dan ook nog eens een cpu erin heeft zitten die overdreven snel is voor een cpu die je binnenkort weer wilt vervangen.
En dan wil ik ook nog even vragen waarom je perse Intel wilt? AMD levert op dit moment overduidelijk de beste processoren, als je nu voor Intel gaat ben je echt dom bezig, zeker omdat je zo graag alle nieuwste technieken wilt. Wat dacht je van de 64bit van AMD, terwijl Intel maar een 32bit heeft? Maar dat is natuurlijk je eigen keuze.

Ik zou dit even doorlezen als ik jou was:
CSL FAQ en dan met name dit: Nu een complete PC kopen, of wachten?

[ Voor 14% gewijzigd door UltraR-pc op 30-11-2004 17:51 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Hoeveel geheugen heb je momenteel in je PC?
Welke P3 kan er maximaal op je MB (tualatin?) ?

Het zou interessant kunnen zijn om tweedehands geheugen/cpu te kopen zodat je het nog een paar maandjes kunt uitzingen. Totale kosten <€ 100,-

Als je echt een lowbudget 'tussensysteempje' wil kopen inderdaad niet voor Intel gaan maar socket A AthlonXP:
Sempron 2200+ : 50,-
Mainbordje: 75,-
512 MB DDR : 100,-

[ Voor 28% gewijzigd door Henk007 op 30-11-2004 18:05 ]

Verwijderd

Een tussentijdse PC lijkt me een beetje overkill, tegen de tijd dat je je supercomputer met pci exp en alle nieuwe snufjes die nu op komst zijn goed verkrijgbaar zijn voor de consument vind je deze PC die je nu wilt aanschaffen al een sloom rampentoestel.
En dan koop je die nieuwe computer en dan zit je weer met 2 oude die dan al in prijs flink gedaald zijn, je wilt er eentje voor server gebruiken maar ik kan me niet echt indenken waarvoor je een thuis server moet gaan draaien met een P4 een beetje overkill zoals ik mijn post al begon.

En als je toch een tussenPC wilt, waarom dan zon dure Zalman koeler, een boxed cooler bespaart toch weer wat geld wat je beter kunt sparen voor die super PC die er aan gaat komen. Mijn tip: pomp extra geheugen in die PIII bak met een grote extra HD, ben je niet zoveel geld kwijt, je kunt nog effe vooruit en als eindelijk die pomp pc van je er is dan heb je een hele redelijke server met genoeg opslag!

En zoals ik denk, hoe lang je doorgamed op die P3 hoe blijer je je voelt als je eindelijk je computer hebt!
//goh dat moet een opluchting zijn als je dan in een X wel een hoop power tot je beschikking hebt!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Koop een zeer goed moederbord en voeding, en bezuinig op de rest.

Maar wel op zo'n manier dat je wat aan de oudere onderdelen hebt, dan kan je bv. nog RAID of Dual Channel geheugen maken van 2 gelijke schijven of geheugenbankjes.

Zelfs al ga je naar een Celeron D 325J (S775), je merkt het verschil t.o.v. je PIII, omdat het al bijna 3x zo snel is als wat je nu hebt.
deze dus
80 <-> 280, ik zie het verschil in prijs, jij ook? ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Resistor op 30-11-2004 18:16 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MavhRik
Ik ben gewoon iemand die van Intel houd.

Ik ben nu al bijna 4 jaar bezig met w88 tot een nieuwe pc, eerst om de videokaart en nu om "alles"... er zit 1 GB in voor degene die dat willen weten. Hij is gewoon te oud, ik kan niet meer normaal een spelletje spelen.

Ik heb nu thuis twee serversdraaien een van 350 mhz en een van 400 en dat is gewoon niet genoeg en wil er gewoon 1 van maken ism VMWare.

Het is dan wel een tussenpc, maar dat wil niet zeggen dat het een een kut ding moet zijn... het moet wel me server worden (router, web, ftp en de rest) en dus mag er best wat power in en zo duur is de p4 3.4 niet.

Die koeler heb ik nodig omdat me huidige voeding oud is en een lawaai maakt (ouderdom) en schoonmaken helpt niet meer... (volgens mij d8 je dat het om een CPU koeler ging?)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• MavhRik
Resistor schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:11:
Koop een zeer goed moederbord en voeding, en bezuinig op de rest.

Maar wel op zo'n manier dat je wat aan de oudere onderdelen hebt, dan kan je bv. nog RAID of Dual Channel geheugen maken van 2 gelijke schijven of geheugenbankjes.
Dat heb ik nu toch ook gedaan? toch?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

inVision schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:11:
[...]

Dat heb ik nu toch ook gedaan? toch?
3,4GHz is bijna een top processor, als je geen geld hebt zou ik toch eerst naar een Celeron kijken, als je weer geld over hebt kan je nog naar de Pentium (met het zelfde socket)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MavhRik
Ik blijf liever ook weg bij een Celeron :)
Ik zit niet krap bij kas alleen ik zit wel graag op me geld :)

• MavhRik
Wat ik er eventueel nog aan kan aanpassen is de CPU naar 3 GHz en dat scheelt me 100 euro...

Maar hoe zit het met de voeding? Werken al die dingen samen? (connectors etc...?)
en kan het moederbord die processor 3.4 of 3.0 goed aan? en het geheugen is dat compatible met het moederbord...

Ik ben er niet meer zo in thuis dus ben niet 100% zeker...

[ Voor 34% gewijzigd door MavhRik op 30-11-2004 18:28 ]

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
inVision schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:25:
Wat ik er eventueel nog aan kan aanpassen is de CPU naar 3 GHz en dat scheelt me 100 euro...

Maar hoe zit het met de voeding? Werken al die dingen samen? (connectors etc...?)
en kan het moederbord die processor 3.4 of 3.0 goed aan? en het geheugen is dat compatible met het moederbord...

Ik ben er niet meer zo in thuis dus ben niet 100% zeker...
ja, ja, ja
verder: gebruik het edit knopje bovenaan je bericht als je nog iets wilt toevoegen aan je bericht.

[ Voor 15% gewijzigd door UltraR-pc op 30-11-2004 18:56 ]

Pagina: 1