KPN I-Mode op m'n SPV C500

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel topics doorgelezen, maar ik heb nog nergens een sluitend antwoord kunnen vinden op de volgende vraag:

Hoe krijg ik I-mode werkend op mijn SPV C500.

Heb ik daar een speciale browser voor nodig?

Ik heb in diverse topics gelezen dat het moet kunnen.
Ik heb die betreffende 'posters' al een mailtje gestuurd,
maar ik heb nog van niemand een antwoord ontvangen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 23:25
Nee hoor, het is gewoon HTML dat iMode. Kun je zonder problemen bekijken op je Smartphone.

De 9292ov iMode site bijvoorbeeld:

http://mmm.9292ov.nl/imode/kpn/asp/vraag.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk voornamelijk de ANWB site gebruiken, ik heb daar een abbo voor, maar ik krijg hem niet werkend....
Als ik de URL intype dan krijg ik te zien dat ik niet genoeg rechten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:25:
Ik heb al veel topics doorgelezen, maar ik heb nog nergens een sluitend antwoord kunnen vinden op de volgende vraag:

Hoe krijg ik I-mode werkend op mijn SPV C500.

Heb ik daar een speciale browser voor nodig?

Ik heb in diverse topics gelezen dat het moet kunnen.
Ik heb die betreffende 'posters' al een mailtje gestuurd,
maar ik heb nog van niemand een antwoord ontvangen.
Nou je heb mail ontvangen hoor, maar omdat ook anderen dit misschien wel nuttig vinden, een knipsel uit email:

Ten eerste moet je er voor zorgen dat I-mode is geactiveerd op je KPN-Hi sim (ik neem aan dat dit al is gebeurd)

Op de C500:
Druk op Begin>Instellingen(4)>meer...(9)>Gegevensverbinding
In dit scherm(waar je je gegevensverbindingen zoals Orange World, enz ziet staan) Druk je op de MENU toets, vervolgens kies je Verbind.bewerken(1)
Kies GPRS-verbindingen(4) en druk weer op MENU, kies Toevoegen(1)
Nu moet je de volgende gegevens gaan invoegen:
Beschrijving: I-mode
Maakt verbinding met: WAP-netwerk
Toegangspunt: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: (leeg)
Wachtwoord: (leeg)
Primaire DNS: (leeg)
Secundaire DNS: (leeg)
IP-Adres: (leeg)
Nu zijn de gegevens voor de Data verbinding gereed, dus druk je op GEREED, nu zie je dat de I-mode is toegevoegd aan de verbindingen.

Druk op Back < toets, nu kom je weer in het verbindingen menu, Hier kies je nu Proxyverbindingen(3). In dit scherm zie je nu 1 WAP Proxy staan. Druk op MENU en kies toevoegen(1), en hier vul je hetvolgende in:
Beschrijving: I-mode
Maakt verbinding van: Internet
Maakt verbinding met: WAP-Netwerk
Proxy(naam:poort): 10.10.100.10
Type: WAP
Gebruikersnaam: (leeg)
Wachtwoord: (leeg)
Dit zijn de gegevens die nodig zijn voor de Proxy, Druk op GEREED, in het venster wat nu verschijnt zie je naast WAP proxy ook dat I-mode is toegevoegd

Druk nu weer 2Keer op de BACK< toets, dit is weer het gegevensverbinding menu. Ga in dit scherm naar WAP-verbinding (waar nu nog Orange World staat) en verander dit in I-mode (door een enkele keer het scrollwiel naar rechts in te drukken zie je vanzelf I-mode verschijnen)
Als dit is veranderd druk je op Gereed. Nu is het meeste al gedaan, alleen moet nog wat veranderd worden aan internet explorer.

Start Internet Explorer (via BEGIN>meer(9)>Internet explorer(4)
Druk nu op MENU en Favoriet toevoegen(2)
Naam: I-menu
Adres: http://imenu
Druk op TOEVOEGEN
Nu kom je weer in het "favorieten"scherm, druk weer op MENU en kies Opties(6). Ga naar verbindingen en druk op scrollwiel, cotroleer of de verbindingen als volgt staan:
Instellingen automatisch detecteren moet NIET aangevinkt zijn
Netwerk selecteren moet op WAP-Netwerk staan.

Sluit alles af (het liefst even rebooten), start vervolgens internetexplorer en kies via je Favorieten voor I-menu

Suc6,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk... daar kan ik tenminste iets mee :-) !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iets te hard gegilt....

Alles precies gedaan zoals je zei, maar hij zegt dat tie de pagina niet kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mijn motorola hetzelfde imenu start kan hij niet vinden rest van de instellingen werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:48:
Iets te hard gegilt....

Alles precies gedaan zoals je zei, maar hij zegt dat tie de pagina niet kan vinden...
Klopt, dat kan gebeuren ja, de SPV is nogal zeurderig met meerdere connectiesettings (jij heb nu wel een verbinding met GPRS van KPN, maar communicatie met de gateway van Imode lukt niet zo lekker.

Ik zal proberen een goedwerkend CAB bestand te maken waaruit makkelijk een keuze voor Connectie gemaakt kan worden.

Maar dit kan je zelf al doen, werkt 100%, alleen raak je, je Orange settings kwijt, maar deze kan je weer gemakkelijk via een systeemreset herstellen.

Voer een systeemreset uit zodat de tel weer op fabrieks instellingen staat.
Ga weer naar het verbindingen menu en kies wapproxy, hier verander je het IP adres van Orange (10.250.255.188) naar 10.10.100.10
Gebruikersnaam en wachtwoord mag je wissen, sla dit nu op (gereed)
Ga na de GPRS verbindingen en kies Orange World, verander het toegangspunt (WAP APN) in portalmmm.nl, de rest zoals gebruikersnaam en wachtwoord mag je weer wissen, sla deze ook weer op.

Nu ga je naar internetexplorer, opties, verbindingen, zet het vinkje weer uit, en selecteer WAP-Netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatste optie werkt inderdaad vlekkeloos...

mijn dank is groot...

Nu nog uitzoeken hoe ik pop-mail werkend kan krijgen...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 22:53 ]

Pagina: 1