Toon posts:

Geheel eigen domain en mail server draaien.. hoe..

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een W2k3 Systeem, met 1.25 Gb ram, en een 2200Mhz processor.

Ik zit met een 1024/512 Kbit verbinding op internet, deze word zodra alles beetje loopt verhoogd, naar 2048 / 1024 Kbit.. voor kleinschalige testen voor leer doeleinden..

Ik wil zowel een Email / Website / FTP server draaien op die pc..

Voor website en ftp ben ik al op de hoogte en draaid ook al..

Nu dan het emailen..

De bedoeling is dat ik (Email) accounts kan aanmaken voor een aantal gebruikers (genoemd user1, user2, user3, etc..) wat dus User1@domein.net word. deze gebruikers moeten extern (via internet dus) op mijn server kunnen inloggen en hun email lezen en versturen namens hun eigen email. en moet dus functioneren zonder externe mail server..

Ik heb al enige programma's gezien die kunnen helpen en om het envoudig te beheren.. gebruikers moeten dus geregistreerd worden door mij zelf op de server..

De server was eerst een Game server, waar multiplayer games op gespeeld werden.. (Voor vrienden) nu wil ik graag verder leren....

Op moment is mijn wk3 geconfigureerd als Domein server, met DNS. en heb ook al iets van Email geconfigureerd, maar volgens mij heb ik een ander programma nodig om dat te kunnen doen wat ik wil..

(ben nog druk in de studie ;) )

Misschien een verwijzing naar een site, met uitleg is ook welkom...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 12:52
Domeinsnaam aanvragen en laten forwarden naar je ipadres.
Verder IIS draaien op W2k3 en een mailserver als exchange/kerio etc. installeren.
Zet de webinterface aan op de mailserver en je user kunnen inloggen op jouw systeem en ook versturen dus IMAP/POP/SMTP draaien.

Verwijderd

Daar zoek je een mailserver voor. MDeamon, Exchange of een ander stuk software.

Hier kun je zelf zát over vinden, bovendien heeft het niets te maken met Professional Networking & Servers.

Dit topic is gesloten.