[Home cinema] set Philips lx600 of lx3900

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Ik heb al gekeken op de site van Philips om deze twee sets te vergelijken, maar kan maar weinig verschil vinden, behalve het uitgangsvermogen.

lx600: 6x100W

lx3900: 5x45W + 1x75W

Is er toevallig hier iemand die ervaring heeft met een van deze sets? Het gaat vooral over de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De LX600 is een zogenaamde upgrade set, dus zonder DVD speler. Alleen een receiver + speakerset. Je zou in de zelfde stijl een DVP 630 aan kunnen sluiten, een divX/DVD speler.

De LX3900 is een home cinema set met SACD/DVD speler en zou mijn voorkeur hebben. Intern is het in feite gewoon een DVP 720 SACD/DVD speler die ingebouwd is in de behuizing van de LX600 :)

brochure van de LX600
brochure van de LX3900

[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 30-11-2004 17:58 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Grrrrrene schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:57:
De LX600 is een zogenaamde upgrade set, dus zonder DVD speler. Alleen een receiver + speakerset. Je zou in de zelfde stijl een DVP 630 aan kunnen sluiten, een divX/DVD speler.

De LX3900 is een home cinema set met SACD/DVD speler en zou mijn voorkeur hebben. Intern is het in feite gewoon een DVP 720 SACD/DVD speler die ingebouwd is in de behuizing van de LX600 :)

brochure van de LX600
brochure van de LX3900
Ah Grrrrrene bedankt. Je zou dus kiezen voor de lx3900, zelfs als je weet dat het uitgangsvermogen zowat de helft bedraagt van de lx600. Dat had ik niet verwacht. Een DVD speler is al aanwezig hier, een Philips 723, alleen beschikt deze niet over DTS, maar ik hoop dat via de analoge uitgang naar de versterker dat ook wel haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

BizonKid schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:04:
[...]

Ah Grrrrrene bedankt. Je zou dus kiezen voor de lx3900, zelfs als je weet dat het uitgangsvermogen zowat de helft bedraagt van de lx600. Dat had ik niet verwacht. Een DVD speler is al aanwezig hier, een Philips 723, alleen beschikt deze niet over DTS, maar ik hoop dat via de analoge uitgang naar de versterker dat ook wel haalbaar is.
via de analoge uitgang? volgens mij heb je voor zowel dolby digital als dts altijd een digitale uitgang nodig..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon 's gaan luisteren als ik jou was, vermogen zegt echt niks bij die setjes, neem nou panasonic met die gigantische vermogens die ze claimen. Ze hebben home cinema setjes van 1000W RMS (staat op de doos), terwijl Sony ze aanbiedt met 5x35W en 100W subwoofer in hun setjes > 600 euro.

Gewoon luisteren of de LX3900 genoeg geluid produceert en anders de LX600 halen als dat genoeg voor je is. Vergeet alleen niet dat de LX3900 ook divX afspeelt, iets wat voor een tweaker meestal wel een welkome toevoeging is :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het spoor echt helemaal kwijt. Ik heb beide specsheets zitten napluizen en dit is wat ik er uit opmaak.

-Beide hebben dezelfde speakers kwa uiterlijk en afmeting, maar ze zouden wel verschillen kwa impedantie en frequentieweergave (yeah right)
- De Lx3900 is een Lx600 + Divx/DVD\SACD speler.
- De Lx600 zou volgens de handleiding meer vermogen moeten leveren en dat kan ik nog wel geloven aangezien er meer ruimte voor is, maar relevant is het in elk geval niet. Daarbij komt dat Philips aangeeft dat de speakers een 1ohm lagere impedantie hebben wat het weer vertekend want de waarde's op 4ohm liggen dan dichter bij elkaar.

Maar het debiele van dit alles is dat de Lx3900 gewoon goedkoper is. Ik kan verder geen echte voordelen van de Lx600 opnoemen, dus iets anders concluderen dat als je de Lx600 haalt gek bent kan ik niet.

Prijzen Lx3900
Prijzen Lx600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:24:
Ik ben het spoor echt helemaal kwijt. Ik heb beide specsheets zitten napluizen en dit is wat ik er uit opmaak.

- De Lx600 zou volgens de handleiding meer vermogen moeten leveren en dat kan ik nog wel geloven aangezien er meer ruimte voor is, maar relevant is het in elk geval niet. Daarbij komt dat Philips aangeeft dat de speakers een 1ohm lagere impedantie hebben wat het weer vertekend want de waarde's op 4ohm liggen dan dichter bij elkaar.
Dat is nu exact waarom ik dit topic heb geopend, alleen begrijp ik dan ook niet hoe ik dat verschil moet zien tussen de verschillende uitgangsvermogens. Gaat dit veel uitmaken voor gebruik in een woonkamer?

6x100W van de lx600 tegen de 5x45W van de lx3900 lijken me toch een groot verschil, of ben ik verkeerd daarin? (Heeft dat iets met die impedantie te maken misschien?)

[ Voor 11% gewijzigd door BizonKid op 30-11-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nééhéé. :p

Vermogen zegt echt geen ruk over de geluidskwaliteit of het volume wat je uit deze luidsprekers gaat krijgen. Lees dit alsjeblieft eens door: AV FAQ; Veelgestelde vragen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 00:20 ]

Pagina: 1