Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

het Grote HD mp3player dilemma

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

ik ben dus, zoals tientallen andere fervente forummers hier, van plan zo'n fancy mp3 player te kopen.

Ik zit echter met het volgende eeeeeeeenorme (stel je een arme student voor) dilemma:

Ik zou dus een 20 gb hd mp3 player willen kopen, en ik twijfel nogal tussen verschillende modellen:

-langs de ene kant vind ik die zen touch wel sjiek, maar kben nogal bang voor dat jogprobleem --> boezemt me nogal weinig vertrouwen in en misschien krijg ik binnenkort de joggerssmaak te pakken

ook vraag ik me af of er daar wel een ordentelijke wekker in zit, die ik voor het volgende wil gebruiken:

ik heb een zware stereoketen (200 watt) met een aux-in, en ik zou m'n player aan de aux in hangen, in combinatie met een wekker (op de mp3player dan) en de wekker van de stereo (zodat deze automatisch aanspringen) zou 'k kan m'n mp3 als "muziekbron" van m'n stereo gebruiken (die cd's zijn ook maar lullig altijd, ook al ist een stereo met mp3)

ook vraag ik me af of de touch nu echt zo zwaar is? vergelijkbaar met een goeie gsm?

- dan heb je nog het geval apple Ipod, voor velen zowat het summum der mp3 players :p

hierover vraag ik me af of het niet ferm gehyped is, of dit ding nu echt wel zo de moeite is. Aangezien ik niet bereid ben om 100 euro meer neer te tellen voor een wat hipper designtje in een wat flashyer doosje met de vette Applenaam erop stel ik me de vraag of er nog belangrijke elementen zijn die de apple zoveel meer waard maken. Ik ben sowieso al geneigd meer voor de underdog te kiezen dan voor het ding dat iedereen wil hebben... noem het het gezonde koperswantrouwen

- tenslotte, zijn er nog andere mp3players die ik over het hoofd zie, of supervernieuwende toestellen die heel binnenkort uitkomen, tegen een treffelijke prijs? Dan laat ik m'n zuurgespaarde centjes nog even onder m'n matras zitten

bedankt voor jullie meningen!

trouwens, bij jullie in Nederland (ik ben dus Belg) schijnen die dingen allemaal veel goekoper te zijn: hier in belgie betaal je evenveel voor een touch dan bij jullie voor een Ipod...

-=[P!nUp]=-

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
de neiwue Sony 20 gig voor 399 euro (NL prijzen is ook wel kewl, die doet tenminste ook echt 30 uur met zijn accu.

persoonlijk zouik niet voor een HDD gaan, maar ff uitkijken naar een 1 gig flash geheugen speler. Ik heb nu de NW-E99 met 1 gig en daar kunnne 20 cd;s op met mp3 en das voor mij zat....

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

donald_dick schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:08:
de neiwue Sony 20 gig voor 399 euro (NL prijzen is ook wel kewl, die doet tenminste ook echt 30 uur met zijn accu.

persoonlijk zouik niet voor een HDD gaan, maar ff uitkijken naar een 1 gig flash geheugen speler. Ik heb nu de NW-E99 met 1 gig en daar kunnne 20 cd;s op met mp3 en das voor mij zat....
20 cd's...? Hoe prop jij 300-400 nummers op 1GB :?

En als die jongen zegt dat ie een HD speler wilt, en je kunt m niet helpen, waarom post je dan? En als ie al zei dat ie niet extra wil betalen voor een leuk hoesje en een fancy naam, waarom smeer je m dan die Sony aan die peperduur is, en belangrijker, geen MP3 afspeelt?

Ik zou gewoon lekker voor die touch gaan :)
Het is dat ik voor hetzelfde geld een iRiver H120 op de kop heb getikt, maar anders had ik die ws. ook gekocht.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:33

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:03:
- tenslotte, zijn er nog andere mp3players die ik over het hoofd zie, of supervernieuwende toestellen die heel binnenkort uitkomen, tegen een treffelijke prijs? Dan laat ik m'n zuurgespaarde centjes nog even onder m'n matras zitten
iAudio M3(L) is een hele goede.

De Zen is mij te lomp en te karig qua features.
De iPod is mij te populair.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een Zen Touch van Creative en ik ben er perosonlijk wel erg tevreden op. Vind hem ook niet lomp of te karig maar goed dat is een persoonlijk iets. Kost nu ongeveer 230 euro

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06

delorean7

Let's take the Aston toni

Zen weegt nagenoeg zoveel als mijn 2210 HP PDA - hij past in je broekzak, klinkt gewoon goed (niet heel intensief gestest) en doet lang met een keer opladen.

Net zoals veel HD MP3 spelers ben je nu wel overgeleverd aan de schrik die ID3 tag heet. Waardeloos K systeem, dat zouden ze echt als optie boven gewoon mapjes moeten bieden.

Er zit geen wekker in. (daar heb ik een telefoon voor die MP3's begrijpt)

Verwijderd

Topicstarter
Shit die wekker is juist een van de belangrijkste zaken...

tja

nu wordt het wel errrreggg moeilijk

alvast bedankt voor de snelle reacties!

-=[P!nUp]=-

Verwijderd

delorean7 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:05:
Zen weegt nagenoeg zoveel als mijn 2210 HP PDA - hij past in je broekzak, klinkt gewoon goed (niet heel intensief gestest) en doet lang met een keer opladen.

Net zoals veel HD MP3 spelers ben je nu wel overgeleverd aan de schrik die ID3 tag heet. Waardeloos K systeem, dat zouden ze echt als optie boven gewoon mapjes moeten bieden.

Er zit geen wekker in. (daar heb ik een telefoon voor die MP3's begrijpt)
Iaudio M3(L) heeft dus gewoon mapjes :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:58:
[...]

Iaudio M3(L) heeft dus gewoon mapjes :)
Mijn iRiver ook :)
Was ook één van de belangrijkste argumenten voor mij, ik zag er erg tegenop om bij een MP3'tje of 4000 te controleren of de tag goed staat en zo nodig te veranderen.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Zen Touch Micro?

Weliswaar "maar" 5 GB maar wel een aantal leuke features
- Wekker
- FM Radio
- Synct met outlook voor calendar, contacts etc

Kost rond E250......

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Je mist de Archos gmini400! Meer info over deze player in dit gadget forum...

• donald_dick
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:20:
[...]

20 cd's...? Hoe prop jij 300-400 nummers op 1GB :?
nummers a 3-3,5 mb kom je makkelijk aan de 300..
En als die jongen zegt dat ie een HD speler wilt, en je kunt m niet helpen, waarom post je dan? En als ie al zei dat ie niet extra wil betalen voor een leuk hoesje en een fancy naam, waarom smeer je m dan die Sony aan die peperduur is,
probeer maar eens ergens anders een 1gig flash mp3speler te vinden van 200 euro :D, zelfs de irive is duurder dan mijn Sony.
Wat ik ook zei, was de batterijduur, waarom een ipod mini kopen van 120 euro meer als je maar 6 uur met een accu kan doen ipv 70 uur met de NW-E99
en belangrijker, geen MP3 afspeelt?
.
en dat doet ie wwel (http://www.sony.nl/ShowPr...rk+Walkman&product=NW-E99)
en daar staat ie voor 239, bij elektrowinkes It's is ie 200 (www.itsonline.nl)

i rest my case

Verwijderd

donald_dick schreef op woensdag 01 december 2004 @ 08:48:
[...]

nummers a 3-3,5 mb kom je makkelijk aan de 300.
Noem me gek, maar zelfs op 128kbit (==brak met goede dopjes) zijn mijn nummers voor het merendeel >4MB.
[...]

probeer maar eens ergens anders een 1gig flash mp3speler te vinden van 200 euro :D, zelfs de irive is duurder dan mijn Sony.
Wat ik ook zei, was de batterijduur, waarom een ipod mini kopen van 120 euro meer als je maar 6 uur met een accu kan doen ipv 70 uur met de NW-E99
Zoals ik al zei, als hij een HD speler wil, moet je niet tegen heug en meug een flash-speler aan gaan praten. Hij heeft de keuze tussen HD en Flash namelijk al in een veel eerder stadium gemaakt: eerst ga je je orienteren, wil ik een HD, een Flash, een MP3-CD of een MiniDisc, en daarna ga je kijken welk merk/model.
[...]

en dat doet ie wwel (http://www.sony.nl/ShowPr...rk+Walkman&product=NW-E99)
en daar staat ie voor 239, bij elektrowinkes It's is ie 200 (www.itsonline.nl)

i rest my case
Ik had het in beide gevallen (prijs en afspelen van MP3) over die HD van 399, maar ik lees nu net op de FP dat Sony's nieuwe modellen uit de HD-serie wel MP3 gaan ondersteunen.

• donald_dick
  • Nu online
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:22:

Noem me gek, maar zelfs op 128kbit (==brak met goede dopjes) zijn mijn nummers voor het merendeel >4MB.
tsja, als je lange Dance Lp's draait wel, maar een gmeiddeld rocknummer duurd niet langer dan 3-4 minuten. daar kotm bij dat 128kbit uit mijn MDR-G52 ICM mijn NW-E99 goed klinkt.
[...]
[/quotetenslotte, zijn er nog andere mp3players die ik over het hoofd zie, of supervernieuwende toestellen die heel binnenkort uitkomen, tegen een treffelijke prijs? Dan laat ik m'n zuurgespaarde centjes nog even onder m'n matras zitten
hij zei zelf dat nieuwe toesttellen mochten worden vermeld en dat deed ik
Ik had het in beide gevallen (prijs en afspelen van MP3) over die HD van 399, maar ik lees nu net op de FP dat Sony's nieuwe modellen uit de HD-serie wel MP3 gaan ondersteunen.
de HDD ondersteunde in Nederland meteen mp3...

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:46

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik ken het gevoel, en heb eerst uit budgetaire redenen een I river mp3 cd speler aangeschaft, werkte prima maar was het toch net niet.
Nu na jaren aanklooien en geen beslissing te durven nemen heb ik er uiteindelijk toch voor gekozen om een Ipod aan te schaffen.
Ik kan je maar 1 ding zeggen : dat had ik veel eerder moeten doen .. het apperaatje doet het gewoon allemaal precies goed, en is zeker niet overhyped , daar was ik zelf ook bang voor maar ik heb er nog geen seconde spijt van dat ik hem nu toch uiteindelijk toch heb aangeschaft.

Ik heb zelf de mazzel gehad dat ik in de USA was, en met de huidige dollar koers bijna 100 euro goedkoper uit was met het 40gb model t.o.v. aanschaf in nederland , en dat heeft me ook over de streep getrokken.

Maar ik ben van mening dat dit toch echt de op dit moment meest ultieme MP3 speler is die er is.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• donald_dick
  • Nu online
CyCLoNe schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:27:

Maar ik ben van mening dat dit toch echt de op dit moment meest ultieme MP3 speler is die er is.
alelenhet geluid wat eruit komt :{ ligt op het nivo van een Nikkei mp3speler

Verwijderd

donald_dick schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:57:
[...]

alelenhet geluid wat eruit komt :{ ligt op het nivo van een Nikkei mp3speler
Weer zo'n ongefundeerd verwijt, eigenlijk een flame dus. iRiver staat bekend om de goede kwaliteit van de line-out op hun spelers.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Christiano007

Ich bin der champion

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:04:
[...]

Weer zo'n ongefundeerd verwijt, eigenlijk een flame dus. iRiver staat bekend om de goede kwaliteit van de line-out op hun spelers.
Hij heeft het over de Ipod :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

Topicstarter
Mja na lang beraadslagen (met mezelf, wat een groepsgevoel heb je toch als je shizofreen bent :P )
wordt het waarschijnlijk de archos Gmini 400, geflipt ding als je het mij vraagt...

Nog niets slecht over gehoord trouwens, al zit er waarschijnlijk geen wekker bij...

Wel prijzig, maar weet weer wat vragen voor kerst :) :) :)

Bedankt voor jullie respons!!

greetz,

-=[P!nUp]=-

Verwijderd

Ik zit nogal te twijfelen tussen die iAudio M3, de iPod 20gb, de Zen Touch en dus de Gmini 400.

Eigenlijk ging mijn voorkeur uit naar de iAudio, omdat deze door velen op het forum als zeer fijne hdd speler uit de verf kwam, maar ik weet hoe riant de iPod door zijn mappen en mp3's navigeert d.m.v zijn touchpanel en een overzichtelijk scherm, en ik ben bang dat de iAudio dit niet na kan doen omdat het enige scherm toch kleiner is (aanwezig op de rc) en het touchpanel ontbreekt.

De Gmini weet ik weinig van, en ik weet dat de Zen Touch een op zijn minst waardig alternatief is voor de iPod, alsook met touchscreen en overzichtelijk scherm.
Wat ik een nadeel vind van de iPod en Zen Touch is dat de bijbehorende software benodigd is, wat dus weer niet het geval is bij de iAudio.

Een wekker is voor mij niet overdreven belangrijk, maar het schijnt dat de iAudio zeer aantrekkelijke features heeft boven de ietwat mager geleverde Zen Touch.
Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar de iAudio, maar ik twijfelachtig ben over de kwaliteit van de navigatie tov zijn concurrenten.

• lolo_konijn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:13

lolo_konijn

huppel de huppel

Er zitten 2 kantel toetsen boven en onder het scherm: met de bovenste kan je horizontaal door de directory structuur (dus map hoger en lager en uiteindelijk de mp3 starten)
Met de onderste kan je verticaal door de directories (dus het betreffende album of mp3 selecteren).

Werkt bij mij gewoon goed, kan niet anders zeggen. De "exacte selectie snelheid" van het verticaal door de gegevens scrollen is inderdaad wat langzamer dan het ipod wiel, maar als je het aantal directories per directories niet te groot maakt is dat helemaal geen probleem meer. (indelen per genre of bands op alphabet in een directory zetten (bands die beginnen met een A in een dir A zetten)

De bediening is totaal geen reden om niet voor de iAudio te kiezen (IMHO). Het feit dat je hem volledig kan bedienen met een kleine afstands bediening maakt het bedienen van de M3 in praktijk ruim sneller dan het uit je binnen zak en hoesje halen van je iPod.

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:46

NoTimeRemains

I know

ik schreeuw het tegen iedereen dus ook tegen jou: de iRiver H120/140/320/340

alles wat jij nodig hebt.
iPod is een mooie speler en die speelt ook leuk, als je meer wilt kwa uitgangen en mogelijkheden zoek dan wat anders en ga niet met de rest mee ...

offtopic:
PS op GoT groeten we niet
CyCLoNe schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:27:
wat bedoel je met ultiem? just afspelen en luisteren... klopt top speler...

maar ik denk dat de ipod toch wel erg overhypt is, en een paar essentiele voordelen tov andere speler(s) mist.

[ Voor 49% gewijzigd door NoTimeRemains op 07-12-2004 11:41 ]

This is the Way.

Verwijderd

lolo_konijn schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:21:
[...]

Er zitten 2 kantel toetsen boven en onder het scherm: met de bovenste kan je horizontaal door de directory structuur (dus map hoger en lager en uiteindelijk de mp3 starten)
Met de onderste kan je verticaal door de directories (dus het betreffende album of mp3 selecteren).

Werkt bij mij gewoon goed, kan niet anders zeggen. De "exacte selectie snelheid" van het verticaal door de gegevens scrollen is inderdaad wat langzamer dan het ipod wiel, maar als je het aantal directories per directories niet te groot maakt is dat helemaal geen probleem meer. (indelen per genre of bands op alphabet in een directory zetten (bands die beginnen met een A in een dir A zetten)

De bediening is totaal geen reden om niet voor de iAudio te kiezen (IMHO). Het feit dat je hem volledig kan bedienen met een kleine afstands bediening maakt het bedienen van de M3 in praktijk ruim sneller dan het uit je binnen zak en hoesje halen van je iPod.
en qua overzichtelijkheid? krijg je een ruim overzicht (lijst) aan mappen en mp3's zoals op de ipod of moet je net als een minidisc/discman maar op het volgende knopje drukken en de volgende map te zien krijgen....?

Verwijderd

Iedereen heeft het over ultime mp3 spelers, nou ze zijn allemaal gaar. Archos gmini 400 das pas een speler met features.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:07:
Iedereen heeft het over ultime mp3 spelers, nou ze zijn allemaal gaar. Archos gmini 400 das pas een speler met features.
Ik ben het met je eens, de Archos Gmini 400 kost minder dan een iPod, en heeft veel en veel meer functies.
Qua geluidskwaliteit hoef je ook niet voor de iPod te gaan, want de iPod klinkt imho veel minder als de Gmini 400.

Verwijderd

maar ik hoef er geen bullshit bij, filmpjes kijken doe ik toch niet....en hij blijft toch in m'n zak zitten.....dus vraag ik me nog steeds af hoe het zit met die overzichtelijkheid van de iaudio (zie een paar posts hoger...)

• lolo_konijn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:13

lolo_konijn

huppel de huppel

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:26:
maar ik hoef er geen bullshit bij, filmpjes kijken doe ik toch niet....en hij blijft toch in m'n zak zitten.....dus vraag ik me nog steeds af hoe het zit met die overzichtelijkheid van de iaudio (zie een paar posts hoger...)
ehm ongeveer 13- 14 letters achter elkaar en 5 dirs/mp3's onder elkaar.

Ga anders eens langs bij een media markt, daar kan je de spelers proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door lolo_konijn op 07-12-2004 17:03 ]

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:07:
... En een brakke accu.Volgens Archos is dat 10 uur voor muziek, maar als je ook maar een beetje browst moet je eerder rekenen op 7 of 8. Belangrijk argument als je langere reizen maakt.

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 16:38

BaT

Heb ook een Gmini400 besteld. Goedkoper dan een Ipod, meer functies dan een Ipod, mooiere display dan een Ipod, oftewel; veel interessanter dan een Ipod. Gadget van HET moment.

Daar komt bij dat het het meeste relaxde app. is kwa connectivity; gewoon USB pluggen en klaar is kees. Mocht je Media Player 9 er voor willen gebruiken ? geen probleem doet het ook. Mocht je Itunes willen gebruiken, omdat je vorige Ipod bv niets anders kon ? geen probleem, dat doet het ook !

Ding is zo klein, in het Gmini 400 topic zelf staan ook al pics met zelfgemaakte accupacks (die het app. nog steeds klein genoeg laten voor je broekzak) dat als je niet tevreden bent met maar 8 uur audio luisteren, je daar dus ook nog wat aan kan doen ! Ik bedoel maar ...

Als je voor een HDD speler gaat mensen, koop Gmini 400 ... _/-\o_

Product Owner - Connec2

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:38:
[...]

... En een brakke accu.Volgens Archos is dat 10 uur voor muziek, maar als je ook maar een beetje browst moet je eerder rekenen op 7 of 8. Belangrijk argument als je langere reizen maakt.
Er staat in de specs inderdaad 10 uur, maar door firmware upgrades doet ie nu zuiniger met de batterij, en ben ik in staat er bijna 12 uur uit te halen :)

Voor normaal gebruik is dit 8-9 uur, wat voor mij genoeg is om em eens in de 2 dagen op te laden.
Maar als je dan weer de remote voor het scrollen gebruikt, haal je er nóg meer uit.
en die lange reizen, ach... je gaat toch geen 9-10 uur achter elkaar muziek luisteren? :?

Verwijderd

ja maar ik hoef er niet al die bullshit bij, hij lijkt mij teveel op 'n playmobil computer oid....gewoon MP3 erop, klaar....daarom hoef ik ook dat creative ding al niet meer want ik hou niet van speciale software installeren waarmee je muziek op je speler moet zetten, ook geen sony dus, stomme sonicstage, vond ik voor geen meter werken, een ipod kan nog, want itunes is nog wel 'n goed programma...

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:51:
ja maar ik hoef er niet al die bullshit bij, hij lijkt mij teveel op 'n playmobil computer oid....gewoon MP3 erop, klaar....daarom hoef ik ook dat creative ding al niet meer want ik hou niet van speciale software installeren waarmee je muziek op je speler moet zetten, ook geen sony dus, stomme sonicstage, vond ik voor geen meter werken, een ipod kan nog, want itunes is nog wel 'n goed programma...
In dat geval is een Archos Gmini XS 200 aan te raden :)
Heel erg klein, en goedkoop.
Geen fantastische accu, maar imho is daar mee te leven.

Blijft je eigen keuze natuurlijk...

Verwijderd

billshit bullshit? Geef nu maar toe dat je een apple-fanboy bent :D

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 15:55 ]

Verwijderd

:D....Opzich vind ik de ipods idd wel leuke spelertjes.....simpel, snel qua navigeren en 'n strak uiterlijk, zo'n kleurenscherm en filmpjes kijken enzo hoeft van mij niet...maar de iaudio heeft ook wel wat, alleen volgens mij niet de navigatie/browse skills van de ipod...

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit topic heeft weinig zin als iedereen z'n eigen mp3speler blijft verdedigen. De keuze voor een mp3speler is heel persoonlijk. De ene persoon gaat voor een strak design, de andere voor de specs. Hier in GT staat al genoeg topics over afzonderlijke mp3spelers, waarin ook de voor- en nadelen van de apparaten worden besproken. Daaruit kan een ieder wel zelf bepalen wat voor hem/haar persoonlijk zwaarder weegt.
Omdat dit topic uitdraait op een "Die van mij is véél beter/mooier/uitgebreider" gaat hier een slotje op.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.