Adsl (Direct-Adsl van KPN) valt binnen een paar minuten weg

Pagina: 1
Acties:
  • 1.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik weet dat er al wat topics over dit onderwerp zijn, maar omdat ik tot nu toe al alles heb geprobeerd dat ik kon bedenken/vinden, open ik toch nog maar een topic.

Mijn probleem is dat mijn adsl lijn doorlopend uit valt. Ik heb een Speedtouch 510 multi-pc ethernet modem. Mijn abonnement is van KPN: Direct-Adsl Lite (1120/352). Ik zit niet te wachten op replies over de datalimiet van 8 Gig, want ik download maar matig (1,5 tot 2 gig per maand voor 2 pc's)

Het heeft sinds eind augustus probleemloos gewerkt. Wat er sinds vrijdag (26-11-'04) gebeurt is het volgende:

Het modem belt in en er gebeurt het volgende:
Als ik al direct een verbinding tot stand kan brengen wordt het dsl-lampje (met het @-symbool) groen. Dit duurt niet lang. Na een paar minuten springt het uit.
Daarna wordt dit DSL-lampje de ene keer knipperend oranje --> groen/oranje --> groen, de andere keer wordt het 2 keer knipperend oranje. Als het groen blijft, kan ik gewoon internetten (zoals normaal), totdat ie weer weg valt. (niet bepaald normaal :( )

[/Edit:/ Sinds Dinsdag 30-11 lukt het synchroniseren van de lijn zelfs nog maar zelden.]

Het netwerk is in orde. Ik kan het modem en mijn andere pc pingen en dergelijke. Zelfs als mijn pc's uit staan, gaat het modem gewoon door.

In het system log van het modem staat dat "dsl linestate up" en "dsl linestate down" is. (dat zeggen de lampjes ook al) Hieronder staat een stukje van het System log van het modem (deze meldingen komen steeds terug):

System Up Time Message Contents
01 day 01:33:14 PPP link down (PPPoA_1) [mijn ip-adres]
01 day 01:33:14 xDSL linestate down
01 day 01:32:54 PPP link up (PPPoA_1) [mijn ip-adres]
01 day 01:32:54 PPP PAP Authenticate Ack received
01 day 01:32:54 PPP PAP Authenticate Request sent
01 day 01:32:41 xDSL linestate up (downstream: 1120 kbit/s, upstream: 352 kbit/s)

Wat heb ik al gedaan:
- Ik heb het modem gereset en overnieuw geïnstalleerd.
- Ik heb de connectors gecontroleerd en doorgemeten.
- Ik heb mn bekabeling overruled door het modem via een andere kabel aan de splitter aan te sluiten.
- Ik heb de splitter al verwijderd en het modem direct aan het ISRA punt aangesloten.

Dit alles had natuurlijk (dat heb ik weer) geen resultaat.

Ik heb KPN gebeld en ik heb een terugbelafspraak voor vrijdag (beetje laat, maar t is niet anders). Dit duurt me natuurlijk te lang en ik wil zeker weten dat het probleem niet bij mij zit. Hoe kan ik dit trouwens bewijzen? (Is niet het belangrijkste, maar ik wil het toch wel weten)

Iemand ondertussen nog ideën?

Alvast heel hartelijk bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

/Edit/
Ik wil ook nog weten hoe zo'n lijnmeting nou precies heet. De een zegt NIVO-meting, de ander lijnmeting, weer een ander 4TEL-meting, enz. Dan kan ik vrijdag aan die gast van KPN vragen of ie dat ff kan doen.

[ Voor 48% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-11-2004 21:23 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Toen je modem direct op ISRA testte, had je dus ook last van wegvallende LineSync? Hoe lang was toen de kabel tussen ISRA en splitter? Eventueel nog eens testen op ISRA met zo kort mogelijke kabel (bij voorkeur korter dan een meter). Eventueel ook eens een nieuwe RJ11 aan de kabel vanaf ISRA knijpen.

Een tweede mogelijkheid om te testen of het niet bij jou ligt is door een ander modem (van de buren oid) direct op ISRA te testen. Dan weet je ook zeker of het probleem in het modem zit (lijkt me niet, maar je weet het nooit).

Als je liever niet tot vrijdag wilt wachten, kan je het volgende proberen: Bel de KPN nogmaals en leg duidelijk uit dat je wegvallende LineSync hebt en dat je het dus ook direct op ISRA hebt getest. Als het goed is bieden ze dan aan om een storing aan te melden (ATS ticket heet dat), als ze dat niet doen kan je er eventueel zelf om vragen. De afdeling waar dat dan naar toe gaat, zal haar uiterste best doen om jou binnen 48 uur terug te bellen. Als je morgenochtend vroeg belt, heb je kans dat ze dezelfde dag nog terugbellen.

De medewerker die jou vrijdag gaat terugbellen kan geen lijnmeting uitvoeren. Eerlijk gezegd weet ik ook niet precies wat voor soort lijnmetingen KPN allemaal kan uitvoeren. Ik weet wel dat de Storingsdienst een lijnmeting heel makkelijk kan doen. Sterker nog: waar je ook voor belt, ze doen bijna altijd direct een meting. Je zou eens naar 0800 0407 kunnen bellen en kunnen vragen of ze een meting willen doen. Dat duurt een minuutje. Voor zover ik weet kunnen ze er met betrekking tot ADSL niet zo gek veel van af lezen. Maar ze kunnen dan wel vertellen of er wellicht iets anders geks met die lijn aan de hand is. (Ik meen zelfs dat een echte ADSL lijnmeting alleen bij het eindpunt van de lijn gedaan kan worden. Daar komt dan een monteur voor aan huis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tropos schreef op woensdag 01 december 2004 @ 02:00:
De medewerker die jou vrijdag gaat terugbellen kan geen lijnmeting uitvoeren. Eerlijk gezegd weet ik ook niet precies wat voor soort lijnmetingen KPN allemaal kan uitvoeren.
Grappig, je kent de helpdesk? Dat klopt inderdaad. Als er een terugbelafspraak gemaakt is, krijg je iemand van de helpdesk 2e lijn, een beetje suf want die kunnen ook niets aan wegvallend signaal doen (erg frustrerend voor die mensen ook trouwens, kan ik je vertellen ;)).

De persoon die je aan de lijn hebt gehad, had helemaal geen terugbelafspraak moeten maken, maar had de storing ("geen linesync op ISRA") door moeten melden aan de adsl storingsdienst.
Ik weet wel dat de Storingsdienst een lijnmeting heel makkelijk kan doen. Sterker nog: waar je ook voor belt, ze doen bijna altijd direct een meting. Je zou eens naar 0800 0407
Dat nummer is hetzelfde als 0900 0244, als je daar optie 'adsl' kiest, krijg je precies dezelfde helpdesk als wanneer je 0900 0244 belt en daar voor adsl kiest :).

Wat jij bedoelt is denk ik de afdeling telefoniestoringen (die krijg je aan de lijn als je in het optiemenu zegt dat je een telefoniestoring hebt), die kunnen wel een lijnmeting doen (een viertelmeting), maar daar schiet je niet echt wat mee op. Als je telefoon namelijk werkt, dan kan je wel 100 lijnmetingen doen, maar dan kan ik je de uitslag garanderen: De lijn doet het :P.

DrivinUCrazy: je moet gewoon nog een keer de helpdesk bellen en uitleggen dat je adsl signaal wegvalt / er niet is ("geen line-sync op ISRA" is ee term die de helpdesk goed kent) en dat je deze storing graag gemeld wil hebben (een 'ticket' moet er dan gemaakt worden). Tropos heeft inderdaa gelijk, die helpdeskmedewerker heeft niet goed begrepen dat je storing eigenlijk eenvoudig is.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 01-12-2004 13:43 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Oke jongens, van harte bedankt.

Ik weet dat de meeste helpdeskmedewerkers er ook bijna geen verstand van hebben, maar ik had alleen dat 0900-0244 nummer. (0800-0407 kende ik niet eens)

In ieder geval ga ik straks weer bellen.

Weten jullie toevallig ook een eventuele oorzaak + oplossing (met name hoe lang dat ongeveer duurt)? En het probleem zit dus niet bij mij?

Nogmaals, bedankt _/-\o_

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DrivinUCrazy schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:57:
Weten jullie toevallig ook een eventuele oorzaak + oplossing (met name hoe lang dat ongeveer duurt)?
Meestal wordt het wel vlot opgelost, hangt ervanaf of het een beetje duidelijk is waaraan het ligt, dat kan ik echt niet voorspellen.
En het probleem zit dus niet bij mij?
nee, als jouw modem op de isra z'n signaal verliest, dan ligt het of aan de modem of aan het signaal dat binnenkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 01-12-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126132

Hoi,

Heb je het modem al proberen te syncen direct bij de ISRA ?

in 90% van de gevallen is rotte bekabeling het probleem.

Of... heb je voorheen weleens last gehad van overspraak op de lijn. (overspraak is dat je in de verte iemand anders hoort)
Of... heb je weleens last gehad dat je een dikke brom/kraak op de lijn had ?

In bovenstaande gevallen kan er weleens een rotte las in de grond liggen.

Verder al die pruts kabel dus alles wat niet rood/blauw oranje/wit is meuk behalve CAT5 kabels en dergelijke, ik bedoel de telefoonkabels die je koopt bij de bekende pruts zaken :)

En gebruik geen platte kabel hooguit voor 1 mtr om het modem aan te sluiten.

Het wegvallen van de linesync is omdat het modem niet genoeg bitjes kwijt kan in het frequentie spectrum.
Dit is vaak te wijten aan de bekabeling
Groet,

Robert-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

mischien 2 tips: zorg dat je modem bij de KPN-aansluiting zit en niet bij de PC, maw de afstand van de splitter naar modem moet zo kort mogelijk zijn, anders verlies je teveel signaal. Een ander veel voorkomend probleem is is programma op de pc wat de ADSL-verbinding afbreekt; zoek maar eens op simhost.* . Als dit erop staat krijg je nooit geen stabiele verbinding. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
@rjvbaal:

Ja, ik heb het modem in de meterkast gezet. Verder heb ik het ook met een andere kabel geprobeerd. En ik heb geen vreemde effecten als ik bel. (alleen de telefoon boven stoort een beetje, maar dat toestel heeft dat altijd al gehad, waar ik het dan ook aansluit)
Verder gebruik ik alleen (ook voor de telefoons) Utp Cat5 kabel (ik geloof dat t merk Avayo oid is), en deze heb ik niet uit prutszaken. (ik weet wel wat je bedoelt, van die gamma-kabels ed)

@john-hendriks
Het heeft sowieso al 3 maanden probleemloos gewerkt. En (zie hierboven) het modem heeft ook direct aan het ISRA in de meterkast geen line-sync.

Een programma dat dit doet lijkt me sterk, want het modem heeft nog steeds geen line-sync als ik de pc's loskoppel. Of bedoel je dat de firmware is aangetast door een virus oid? Daar heb ik iig nog nooit van gehoord.

Maar ik zal straks toch eens zoeken op Simhost.* (voor de zekerheid), want ik ben nu op school.

In ieder geval bedankt dat jullie meedenken en voor jullie reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-12-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06 17:44
Het zou me niks verbazen als het modem aan het overlijden is. Volgens mij is dit een bekend probleem bij die Speedtouch510. Ik heb zelf ook gehad dat hij na een jaar het begon te begeven (na korte tijd geen verbinding meer) en later er helemaal mee op hield. Ik heb van KPN een nieuwe opgestuurd gekregen toen ik heb uitgelegd dat ik alles getest had (pc, netwerkkaart, telefoon/netwerkkabels etc) en dat alleen het modem het probleem kon zijn. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 111759 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:50:
Een ander veel voorkomend probleem is is programma op de pc wat de ADSL-verbinding afbreekt;
Ik weet niet hoe een programma in vredesnaam linesync weg kan krijgen van een modem. Het is ook helemaal geen veelvoorkomend probleem hoor. Ik heb er iig nog nooit van gehoord. Een st510 maakt zelf verbinding met internet en deelt alleen met DHCP ip adressen uit aan pc's. Hoe moeten die PC's dan de verbinding gaan verbreken?
marino_centrino schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:25:
Het zou me niks verbazen als het modem aan het overlijden is. Volgens mij is dit een bekend probleem bij die Speedtouch510.
Deze modems gaan inderdaad weleens stuk na een jaar ofzo, maar het is niet zo dat dat met allemaal gebeurt hoor :). Dat het bij jou gebeurd is, wil niet zeggen dat het altijd zo is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Sorry, ik ben een paar dagen niet op het topic geweest want op school was t internet geblokkeerd en mijn hetnet - inbel - accountje had ook wat rare kuren. Die laatste zijn iig opgelost, maar mijn adsl nog niet. Ik had vorige week woensdag gebeld dat ik die 2e lijns helpdesk niet nodig had en dat ik meteen een lijnmeting wilde doen/aanvragen. "Nee, meneer, dat heeft u verkeerd begrepen. Vrijdg wordt u teruggebeld door de 2e lijnshelpdesk en die doet ook een lijnmeting." Vrijdagavond: "U heeft geen lijn synchronisatie? Dan vraag ik een lijnmeting voor u aan want daar kan ik niets aan doen." |:(
Zaterdag werd ik weer teruggebeld voor die lijnmeting: "De lijn is helemaal in orde. Maar ik weet wat er mis is: u heeft een virus! (het blastervirus)" Toen ik zei dat de pc's 's nachts uit staan, bleef t aan de andere kant even stil. Daarna zei diegene aan de lijn: "We kennen dit probleem wel (tuurlijk 8)7 ), uw modem is kapot! Want uw modem belt in, en verbreekt na 150 tot 250 seconden de verbinding. (Dat las hij af uit het system log) DAT ZEI IK 8 DAGEN EERDER AL!!! |:( |:( Daarna zei ie dat hij contact opnam met de logistieke afdeling en dat die nog contact met mij zouden opnemen. Dus dat wordt WEER afwachten.

Begrijpen jullie dat ik |:( lichtelijk |:( gefrustreerd ben?

Over dat afwachten trouwens nog dit: ik wacht nu al 10 dagen zonder oplossing, ik bel dus weer gewoon in met een 56K modem, dat uiteindelijk ook onnodig veel kost, dus kan ik ook nog een vergoeding krijgen oid? Ik zou zeggen van wel, maar waar heb ik dan recht op?

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-12-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

In de algemene voorwaarden van je ADSL staan (altijd?) dat je geen enkel recht hebt op geld. Alleen bij langdurende storing (wegvallend signaal is geen langdurende storing, in hun ogen) kan je je abbo-geld terug krijgen.

Het zou, zoals eerder gesuggereerd werd, kunnen dat je modem stuk is. Dat hadden mijn ouders ook... De helpdesk (kpn) had dat echter in no-time gevonden... (en binnen 4 werkdagen een nieuwe toegezonden)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens mij kan je ieder geval voor de tijd dat je geen goed werkende lijn hebt gehad je abbo geld terug krijgen. Vraag hier maar eens naar als ze je terug bellen van de logistieke afdeling ( Ik weet niet of hun hier wat aan kunnen doen hoor ). Als de logistieke afdeling er niks vanaf weet moet je gewoon de kpn terug bellen en zeggen dat je een klacht in wil dienen. Dan wordt je op een later tijdstip terug gebeld door de afdeling Klant Reacties als ik het goed heb en die kunnen meer voor je doen als de helpdesk wat betreft onkosten vergoedingen.
Wat hun precies zullen doen weet ik ook niet, maar het is ieder geval redelijk dat je geen abbo kosten hoeft te bepalen voor de tijd dat je adsl het niet doet als het probleem aan de kant van de kpn ligt. In het geval van een defect modem is dat natuurlijk nog een beetje vaag maar ik denk dat ze daar ook wel coulant mee zullen zijn aangezien ze hem wel zelf geleverd hebben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Ok, bedankt.

[edit op 8 december]Ik heb gisteren (de 7e) een brief met een retournummer gekregen, en vandaag het modem opgestuurd. Volgende week zal ik mn nieuwe modem wel krijgen.

Ik wacht nog ff tot ik het met het nieuwe modem heb kunnen proberen. Hopelijk werkt t dan weer. Ik laat nog wel van me horen.

[ Voor 39% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-03-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:37:
Ik heb gisteren (de 7e) een brief met een retournummer gekregen, en vandaag het modem opgestuurd. Volgende week zal ik mn nieuwe modem wel krijgen.

Ik wacht nog ff tot ik het met het nieuwe modem heb kunnen proberen. Hopelijk werkt t dan weer. Ik laat nog wel van me horen.
Mijn ouders (xs4all lite, maar ook via kpn) kregen gewoon een nieuw modem, met daarbij het vriendelijke verzoek het oude asap terug te sturen:p

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 22:05

lSltAlKeR

Time destroys everything!

JvS schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:34:
[...]
Een st510 maakt zelf verbinding met internet en deelt alleen met DHCP ip adressen uit aan pc's. Hoe moeten die PC's dan de verbinding gaan verbreken?
[...]
Deze modems gaan inderdaad weleens stuk na een jaar ofzo, maar het is niet zo dat dat met allemaal gebeurt hoor :). Dat het bij jou gebeurd is, wil niet zeggen dat het altijd zo is :P.
Je kan wel degelijk de verbinding verbreken. Van de adsl verbinding softwarematig. Via windows in dus uiteindelijk de speedtouch!!!!

Dat leuke Windows :r maakt ook een zogenaamde Internet Gateway aan.
Ik had het pas ook weer dat ik had zitten pielen met me speedtouch.
Kwam er weer met geen mogelijkheid in! Op default adres 10.0.0.138 dus. Ik "harde reset" gedaan. Dus geen simpele reboot. D.m.v aan en uitzetten van de speedtouch maar echt wachten tot lampje knippert etc.
Ik ding opnieuw instellen. Blijft me adsl verbinding uit. Ik nog een keer. Blijft ie nog is uit. Ik echt :? Wat ik vermoet, bijna zeker weet. Door de combinatie SP2 speedtouch UPNP. En het paranoia beveiligings gedrag van SP2 ( en de gebruiker 0-) ). Weigert windows nog TCP/IP verkeer met die gateway (dus speedtouch) Het instellen van dat ding geschiet ook zo. En komt gewoon niet goed door in de speedtouch. Anders kan ik het ook niet verklaren waarom me lijn sync dood bleef. Zou wel heel toevallig zijn dat ff de ADSL verbinding was uitgevallen.
Ik gewoon instellen via standaard template VPI VCI 8.48 en correcte username password .... nada nixs. Deed ik via webinterface. Hij bleef schijndood.

Dat noemen ze nu Plug & Play :(

Tis nu ook namelijk altijd gedonder met die speedtouch. Ga ik een applicatie gebruiken die UPNP gebruikt bijv. Msn Messenger. Hoppa gij kan de speedtouch niet meer in.
Om bijv. een alternative port map te maken. Maakt nie uit al doe je het via webinterface of telnet. Je komt er gewoon niet in! Nu d8 ik zal wel met services te maken hebben die niet in windows draaien. Ik heb dit probleem pas ondekt na SP2. Dus ligt het gewoon daar aan. !

Hoe ik nu uiteindelijk elke keer dat probleem op moet lossen is windows XP rebooten juiste serivceses aanknallen. dns flushen en dan heb ik kan dat ik ff dat ding in kan stellen.

Mensen die SP2 hebben geinstalleerd. Moeten Windows Messenger eruit knallen.
Want dat start zich verborgen op en dat verziekt gelijk je installatie van de speedtouch! Door dat die gelijk UPNP aanvraag doet. Dat vermoet ik. En dat verhelpt mijn probleem dus geloof ik daar maar in, want ik blijf heuritisch :P Ik ben ook geen Universitair Cumlaude afgestudeerde Pro software engineer. ( al was ik ut wel, stond dit topic er ook niet ) :+

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
jongens, allemaal bedankt voor de moeite.
Vanmorgen heb ik mijn modem opgestuurd, waarna ik een vervangend exemplaar zou krijgen. Om de een of andere reden kreeg ik dat vanmiddag al. (En dat vond ik erg :P )

Ik ben nu al weer een 3 kwartiertjes online zonder problemen. Eens afwachten of dit ook stand houdt.

Ik heb maar één tip voor degene met een zelfde probleem: zorg dat je alles probeert, zodat je weet dat t probleem niet bij jou zit, en ga dan flink bij kpn zeuren. Wie weet helpt t...

In ieder geval, allemaal bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

@lSltAlKeR :
Bij mij had t niets met het inloggen in het modem te maken, maar het modem kreeg geen verbinding met de dsl-lijn. Dat heeft niets met de pc te maken!

/edit/
offtopic: JvS, hoe zit t nou met die "wijziging in februari"?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/985562

[ Voor 22% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-12-2004 19:13 . Reden: andere topic net gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 22:05

lSltAlKeR

Time destroys everything!

DrivinUCrazy schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:44:

@lSltAlKeR :
Bij mij had t niets met het inloggen in het modem te maken, maar het modem kreeg geen verbinding met de dsl-lijn. Dat heeft niets met de pc te maken!
Toch heb ik het ook gehad. Dat ik geen verbinding kon krijgen met met de dsl lijn :S
Dan moet hij idd of dood zijn geweest of het genoemde probleem. Zelfs na harde reset niet.

Een probleem kan overal zitten totdat je het ene uit sluit.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Op woensdag 8 december heb ik dus een nieuw modem gekregen, waarmee de problemen werden verholpen. Op donderdag heb ik een brief naar KPN gestuurd, en een klacht ingediend. Ik vond (en vindt dat nog steeds) dat de eerste lijns helpdesk me niet correct had geholpen. Als die medewerker me direct goed had doorverwezen, en me een nieuw modem had gestuurd, had het niet zo lang hoeven duren.

Gisteren (30 december) kregen we een telefoontje van KPN (ik was zelf op dat moment niet thuis), dat ze met de techneuten hadden gesproken, en dat die het daar mee eens waren. Ik krijg een bedrag vergoed via de rekening.

[edit]:
Ik heb net de lopende rekening gecontroleerd en daar staat het volgende vermeld:
Creditering i.v.m. coulance Direct ADSL € -20.96
Ik ben dus ook weer blij :)

[ Voor 40% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-01-2005 17:03 ]

Pagina: 1