Toon posts:

[html] - iFrame Y overflow maakt X overflow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer weer loop ik tegen het probleem aan dat als een iFrame een een verticale scrolbalk krijgt, er ook automatisch een horizontale is die precies de breedte van de verticale scrolbalk overlapt.
Dus: de inhoud van de iFrame word 16px minder breed, waardoor er meer inhoud is als er blijkbaar werkelij past.

Ik word alleen een beetje moe van dit vervelende grapje. Ik wil dat de iFrame zich namelijk gewoon als een normale pagina gedraagt. Ik heb echt alles al een beetje geprobeerd zo onderdehand, van css-overflow tot scrolling=no, en dergelijke.
Zonder positief effect.

Wat wel wilde werken is door de body van de pagina die in de iFrame word aangeroepen een width van 96% te geven. Alleen kan ik dan geen achtergrond kleur gebruiken omdat die dus niet geheel 100% breed is waardoor ik dus een witte rand rechts krijg. Das ook geen gewenst effect :(

Ik ben het zat, ik blijf maar tegen dit punt aanlopen, na overal gezocht en van alles geprobeerd te hebben. Ik ben alleen van mening dat dit wel een bekend probleem moet zijn,...

Verwijderd

heb je elementen in dat iframe zitten die een absolute breedte hebben ofzo? als er een scrollbalk komt wordt je viewport gewoon kleiner, daar moet je met je css rekening mee houden

html (+css) ontwerpen is geen drukwerk ontwerpen, je kan nu eenmaal niet pixelprecies werken

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
overflow: auto; geeft meestal alleen een verticale scrollbalk, terwijl overflow: scroll; een verticale en een horizontale geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt op standaard gedrag. Elke situatie heeft tot nu toe als gedrag gegad dat het weergeven van de ene balk, als gevolg heeft dat er ook de andere balk word weergegeven omdat die balk dus ruimte in neemt :S

Ik wil gewoon dat als de inhoud langer is als past, ik niet ook een horisontale scrollbalk krijg omdat de verticale er is bijgekomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 09:11 . Reden: foutje met css-overflow ]