Ik heb een tabel in mijn database (access) genaamd forums.
Hierin staat een heleboel info:
Alle velden worden nuttig gebruikt uiteraard.
Nu wil ik een feature toevoegen dat je een forum kunt maken dat als een link werkt. Je klikt op hetgeen dat een forum lijkt en je word duurgestuurd!
(zie ook de nieuwe phpbb)
Heel leuk en aardig maar als ik dat in de huidige tabel zou willen zetten moet ik minimaal nog 3 extra colommen toevoegen: link adres, aantal klikken, is het een link of forum veld?
Dit is een mogelijkheid.
Een andere mogelijkheid is:
Een nieuwe tabel genaamd Link_Forums ofzo (weet ik veel) met de colommen: [Forum_ID] [Aantal redirects] [Link Adres] [Cat_ID] [Forum_Order]
Dan zou ik wel met een of andere mega ingewikkelde join die 2 tabellen moeten joinen...
Wat zou het slimst zijn?
Hierin staat een heleboel info:
code:
1
2
3
4
| Forum_ID | Forum_Name | Forum_afkorting | Forum_Description | Post_No | Topic_No | Moderators | Cat_ID | Forum_Order | Forum_read | Forum_Post | Forum_Locked | hide | forum_edit | forum_delete | forum_sticky | forum_poll | Reply_posts | Posts_Per_Page | Topics_Per_Page | lock_topic_at_posts | Show_Days |
Alle velden worden nuttig gebruikt uiteraard.
Nu wil ik een feature toevoegen dat je een forum kunt maken dat als een link werkt. Je klikt op hetgeen dat een forum lijkt en je word duurgestuurd!
(zie ook de nieuwe phpbb)
Heel leuk en aardig maar als ik dat in de huidige tabel zou willen zetten moet ik minimaal nog 3 extra colommen toevoegen: link adres, aantal klikken, is het een link of forum veld?
Dit is een mogelijkheid.
Een andere mogelijkheid is:
Een nieuwe tabel genaamd Link_Forums ofzo (weet ik veel) met de colommen: [Forum_ID] [Aantal redirects] [Link Adres] [Cat_ID] [Forum_Order]
Dan zou ik wel met een of andere mega ingewikkelde join die 2 tabellen moeten joinen...
Wat zou het slimst zijn?