[Database] Nieuwe tabel of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Ik heb een tabel in mijn database (access) genaamd forums.

Hierin staat een heleboel info:

code:
1
2
3
4
Forum_ID | Forum_Name | Forum_afkorting | Forum_Description | Post_No | 
Topic_No | Moderators | Cat_ID | Forum_Order | Forum_read | Forum_Post | 
Forum_Locked | hide | forum_edit | forum_delete | forum_sticky | forum_poll |
Reply_posts | Posts_Per_Page | Topics_Per_Page | lock_topic_at_posts | Show_Days

Alle velden worden nuttig gebruikt uiteraard.

Nu wil ik een feature toevoegen dat je een forum kunt maken dat als een link werkt. Je klikt op hetgeen dat een forum lijkt en je word duurgestuurd!
(zie ook de nieuwe phpbb)

Heel leuk en aardig maar als ik dat in de huidige tabel zou willen zetten moet ik minimaal nog 3 extra colommen toevoegen: link adres, aantal klikken, is het een link of forum veld?

Dit is een mogelijkheid.

Een andere mogelijkheid is:

Een nieuwe tabel genaamd Link_Forums ofzo (weet ik veel) met de colommen: [Forum_ID] [Aantal redirects] [Link Adres] [Cat_ID] [Forum_Order]

Dan zou ik wel met een of andere mega ingewikkelde join die 2 tabellen moeten joinen...

Wat zou het slimst zijn? 8)7

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:58

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik zou het gewoon in de tabel zelf doen, aangezien het geen nut heeft om het te normaliseren (die niewe tabel bevat namelijk "dezelfde" gegevens) :)

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Zelf zou ik het in drieen splitsen

- Een tabel met enkel de velden die je voor zowel linkforums als gewone forums gebruikt en een veld wat aangeeft of het een normaal of linkforum is.
- Een tabel met de specifieke gegevens voor een linkforum.
- Een tabel met de specifieke gegevens voor een normaal forum.

De queries hoeven niet echt lastig te worden. In de forumlijst heb je waarschijnlijk genoeg aan de eerste tabel en zodra je doorklikt weet je welk type forum het betreft.