W2k3 troubles, crashed round and about 14 days

Pagina: 1
Acties:

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Het probleem:

Heb nu div Servers staan met allemaal dezelfde config

HP ML350, 2 a 3 GB Ram, Raid5
W2k3 Server Standard (en SBS), Exchange 2003 Standard (en SBS), Arcserve 11.1, Etrust 7.1

Deze severs lopen allemaal vast als ze rond de 13 a 17 dagen up zijn, met vastlopen bedoel ik, het niet meer aan kunnen melden op het domein en rdp. Het gekke is dat je wel via de netwerkshares bij de bestanden kan via een losse pc die niet in het domein hangt.

Via VNC is het nog wel mogelijk de server over te nemen, het duurt alleen wel een kwartier voordat alles reageert. De event viewer geeft ook geen gekke meldingen, ik kan maar 1 foutmelding vinden namelijk:

CA alert manager: Activity Log: "open file failed.file = c:\program files\ca\shared components\alert\av24.acf"

Normaal hoort deze alert manager alleen maar mailtjes te sturen als de backup klaar is, en dat doet hij ook. Maar na deze melding hangt "toevallig" altijd de server.

CA werkt helaas niet echt mee, en dus blijf ik met het probleem zitten :(

Voor de rest zijn er tijdens zo crash geen services gestopt ofzo, dat maakt het al helemaal weird :/

Het gekke is dat we naast deze server nog een server hebben met dezelfde config, alleen dan met W2k3 Enterprise + exchange enterprise, zelfde backup software en virusscanner, deze loopt nu al netjes op 30dagen uptime, no problems theren

Ook hebben we configuraties staan met Arcserve 9, deze hebben allen geen problemen.

Ik vermoed dan ook dat het een probleem is met W2k3 Standard/SBS / Exchange en Arcserve

owja, "removable storage" service staat over op disabled

Iemand nog ideeen, advies?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik zal vanavond als ik thuis ben eens even remote kijken op wat servers die ik bij klanten heb staan (toevallig ook ml 350/370) met 2003 en arcserve 11.1

ik weet bijna zeker dat die dingen wel langer als 14 dagen up zijn zonder problemen.

probleem komt me overigens wel bekend voor, ik had dat op de zaak ook op een 2000 DomainController waarop een pervasive sql databeestje draaide voor Exact, deze had hetzelfde probleem wat jij beschrijft, (server is nu 2003 en heeft geen problemen meer overigens)

A wise man's life is based around fuck you

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Gaat ongetwijfeld een memory leak zijn. Je moet effe de PoolSnapService en eventueel de PoolLogAnalyzer tools zien te bemachtigen; kan via Microsoft support

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• richard_kraal
zwelgje: het gekke is dat ik ook nog configs heb op 2000, deze hebben geen problemen :(

Brahiewahiewa: PoolSnapService / PoolLogAnalyzer tools wat doen die, of anders gezegd, wat kan je ermee

maar wat ik niet begrijp, dat ik hier niets van kan terug vinden, er moeten wel meer mensen met dit probleem zijn... het zijn geen exotische configs, het zijn standaard installs door de smartstarts, geen rare instellingen in 2003 (echt default dus), arcserve is ook zo default als het maar zijn kan, virusscanner kan het niet zijn (die staat tijdelijk uit), exchange ook standaard, geen pervasive / db installaties, standaard rechten.

ik vermoed dat het iets is met de alert manager, zwelgje, kan je jou versie nummers eens doorgeven van de alert manager?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

PoolSnapService is een serviceje dat eens per x minuten de bezetting van je paged en non-paged pool naar een log file schrijft. Die log file kan knap groot worden, en om 'm te analyseren (aangeven in welke component een memory leak zit) kun je PoolLogAnalyzer gebruiken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• richard_kraal
ok, dat heb ik voor elkaar, afwachten dus....

anybody else some ideas?
Pagina: 1