[XP]Kan geen USB stick installeren

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben nu al de hele middag bezig met het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem. Ik heb hier een laptop waarbij het niet mogelijk is om een USB stick te gebruiken. Zodra je hem erin plugged dan vraagt hij om een admin username en password. ("You must be a member of the Administrators group on this computer to install this hardware"). Het vreemde is dat als ik de zelfde actie uitvoer op m'n desktop pc dat hij het dan wel gewoon doet. Zelfs onder de zelfde account (W2k3 server). Ook heb ik alle locale policy's, users en groups bekeken en ook die zijn exact hetzelfde. :/ Is er mischien iets wat ik over het hoofd heb gezien? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Reb87 op 30-11-2004 15:36 ]

Verwijderd

ik denk dat je kan proberen om eerst te uitloggen, als admin in te loggen en daarna proberen :)

• Reb87
  • Niet online
Heb ik gedaan ;) maar helaas, werkt niet :'(

[ Voor 50% gewijzigd door Reb87 op 30-11-2004 15:43 ]

Verwijderd

Heb zo direct geen oplossing. Wat bij ons op school een periode moest was voor het inloggen je usb-stick plaatsen. Anders deed deze het niet omdat hij de zelfde letter hoorde te krijgen als de cd-rom of netwerkschijf. Misschien dat dit bij jouw werkt.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
werkt dit: http://www.wown.com/j_helmig/w2kpolic.htm ?

als het goed is staan je rechten niet goed voor "load and unload device drivers"

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Reb87
  • Niet online
Mr.Nobody schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:07:
werkt dit: http://www.wown.com/j_helmig/w2kpolic.htm ?

als het goed is staan je rechten niet goed voor "load and unload device drivers"
Hier heb ik ook naar gekeken. Maar ook dat was het niet :'( Volgens mij zit het niet in de policy's. ik heb ze helemaal doorgespit. Weet iemand mischien wat van register instellingen die het kunnen veroorzaken?

Ik kan het eigenlijk wel oplossen door gewoon op de server een extra accountje aan te maken met als username/password: usbstick/usbstick. Dan is het ook opgelost. Het nadeel is alleen dat er in dit bedrijf nogal wat simpele mensen rondlopen, dus die zullen geheid weer naar de helpdesk stormen als ze alleen al gevraagd wordt om een username/password ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Reb87 op 30-11-2004 19:21 ]

• Reb87
  • Niet online
Mischien maakt dit het iets duidelijker.

klik

Aan de user account (van de server) kan het in ieder geval niet liggen. (het werkt met die account op mijn pc namelijk wel) Het moet dus iets lokaals zijn, maar zowel in de policy als in de users/groups heb ik zelf na veel googlen en technet niets kunnen vinden :'(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hi bin_jackson,

Zou je als je zelf de laatste poster bent, binnen 24 uur je eigen bericht willen wijzigen? Hiermee wordt voorkomen dat je topic onnodig weer helemaal bovenaan in de lijst komt te staan :)

Verder: dat screenshot is de reguliere popup die verschijnt als een user een nieuw pnp device aansluit. Als je een administrator username en password gebruikt, werkt de installatie dan niet ? Misschien is het iets in je policy, dat alleen signed drivers worden geaccepteerd.....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Reb87
  • Niet online
Sorry dat ik niet de post gewijzigd had. Dat zal niet nog eens gebeuren O-)

Als ik de Administrator username en password gebruik dan werkt het wel, maar dat is niet de bedoeling. Het moet gewoon zonder username/password werken. Anders gaan ze massaal naar de helpdesk omdat ze het dan weer niet snappen. ;)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 15:52
werkt het onder alle andere gebruikersnamen wel dan of alleen op die ene niet?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Reb87
  • Niet online
EJVL schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:39:
werkt het onder alle andere gebruikersnamen wel dan of alleen op die ene niet?
Onder andere gebruikersnamen werkt het gewoon. Maar die hebben administrator rechten ;) Op de "beamer" account (de account waarmee het probleem is) werkt de usb stick op werkelijk alle pc's zonder dat hij vraagt om een username/password. Het moet dan ook iets lokaals zijn. Zowel policy's als gebruikers accounts zijn bij de pc/laptop exact hetzelfde. Waar kan ik verder nog zoeken? 8)7
Pagina: 1