Toon posts:

NetBEUI en inernet sharen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan je met het protocol NetBEUI ook internet delen of heb je daar echt TCP/IP voor nodig?

Verwijderd

zonder tcp/ip kom je het internet niet eens op

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Volgens mij is er wel een mogelijkheid om lokaal NetBEUI te draaien en naar buiten TCP/IP. Dit lijkt me iig wel een hele veilige oplossing tegen hackers e.d.
Mare je kunt ook ipv NetBEUI IPX/SPX draaien, dit wordt standaard door MS Proxy Server ondersteund...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 03 januari 2001 11:16 schreef Bendertino het volgende:
Kan je met het protocol NetBEUI ook internet delen of heb je daar echt TCP/IP voor nodig?
Er schijnen wel programma's te zijn die op de "server" TCP/IP vertalen naar Netbeui. Maar je hebt dan geen 100% functionaliteit, en ik hoor uit diverse hoeken dat het niet echt stabiel is...

Voor gewoon internet delen onder win9x of middels Winroute, Wingate, o.i.d. heb je TCP/IP nodig...

BTW, als je TCP/IP gebruikt moet je alle andere protcollen verwijderen. Voor internet zal het weinig uitmaken, omdat die toch alleen maar over TCP/IP communiceerd. Ga je echter op Windows niveau kopieren in je lokale netwerk dan zal deze kopieeractie over alle protocollen worden verstuurd, omdat Windows nou eenmaal niet weet wat er op de andere machine zit. Dat onthoudt ie niet :) Zonde van je bandbreedte dus als je over tig protocollen zit te babbelen op je netwerk.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dan voor het netwerkje apart NetBEUI gebruiken en naar buiten naar m'n kabelinternet gebruik ik al TCP/IP. Het enige wat ik wil weten is of je internetverkeer kan hebben over het NetBEUI protocol met ICS of Sygate o.i.d..

/me was net iets te laat met reageren

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu twee dezelfde realteck kaartjes inzitten. Eén voor het netwerk en één voor het internet. Achter de eerste staat gedeeld en achter de tweede staat thuis. Welke is nu voor het netwerk?? Dan kan ik die gaan configureren.

Verwijderd

Wij hebben hier dezelfde situatie; als volgt geinstalleerd (3 compu's en 1 server met sygate)

Op de server:
2x netwerkkaart werkend. Dan tcp/ip protocol installeren en koppelen aan 1 netwerkkaart (als je een protocol installeert worden automatisch alle netwerkkaarten gekoppeld aan het nieuwe protocol!). Dan netbui installeren en koppelen aan je huisnetwerkkaart. (Met tcp/ip alleen kun je niet 'browsen' op andermans computer! Hier is Netbui uiterst geschikt voor) Dan internet installeren en koppelen aan 1e netwerkkaart, voor zover nodig. Dan op de server sygate installeren.

Op de clients heb je (op 1 en dezelfde netwerkkaart) netbui en tcp/ip geinstalleerd. Je hoeft deze protocollen niet te configureren: netbui is standaard, tcp/ip deze krijgt van sygate een automatisch ip adres ( moet sygate wel draaien als je de clients laat opstarten en dhcp service moet aanstaan).
Je hoeft sygate niet te installen op de clients!

Zo moet het ongeveer werken.(dat doet het hier feilloos) Suc6

Verwijderd

....
Gebruik ICS NIET!!! En sygate kan alleen overweg met tcp/ip. Met iShare kun je overigens WEL delen met alleen netbui (en tcp/ip op de server natuurlijk). Heb ik ook een tijdje gehad. Is handig voor de leken, maar niet erg aan te bevelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu vanalles geprobeerd, maar verbinding krijgen met de andere computer lukt met geen van de protocollen. Misschien is de hardware stuk ofzo. Ze kunnen zichzelf echter wel zien.
Pagina: 1