[OC] unlock xp 2800+

Pagina: 1
Acties:

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik heb mijn Athlon XP 2800+ overgeclockt, van 2.083 Ghz naar 2.45 wel niet zo'n hele prestatie maar toch. ik wilde hem graag verder overclocken maar ik krijg die FSB niet verder dan 192 FSB, doe ik hem toch hoger is mijn systeem instabiel. vandaar het idee om de MP omhoog te gooien. (FAQ en Search gebruikt)

nu heb ik hier een goede unlock guide maar die stamt uit het stenen tijdperk. kan ik deze handleiding gebruiken voor mijn Barton Socket A? of is die techniek verouderd voor de huidige XP's?

anders vlieg ik vanmiddag nog om zilverlijm bij de bouwmarkt :)

>:) hoop hoop.........

Verwijderd

voor jouw cpu is er geen methode om te unlucken dacht ik.

de vroegere barton 2500+ was nog te unlocken, maar nu niet meer. en zijn opvolgers spijtig genoeg ook niet. <<dacht ik>>

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Neej, werkt niet meer.
Je zal het ermee moeten doen, probeer nog eens wat extra voltjes (hele kleine danwel ;)), als je een aardig goede koeler hebt dan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door SH4D3H op 30-11-2004 15:12 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:10:
voor jouw cpu is er geen methode om te unlucken dacht ik.

de vroegere barton 2500+ was nog te unlocken, maar nu niet meer. en zijn opvolgers spijtig genoeg ook niet. <<dacht ik>>
Klopt helemaal :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Laaste wat ik ergens heb gelezen is soort van unlocken door er via bepaalde bruggen er een AMD Mobile van te maken wat dus powernow beschikbaar zou moeten maken maar powernow werd d8 ik niet ondersteund door Nforce moederborden :X maar jij heb n kt400 ik zal nog ff kijken of ik het ergens kan vinden..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 15:17 ]

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-02 11:50

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Het kan nog wel hoor, kijk hier maar eens:

http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html

Specs | Audioscrobbler

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:12

sapphire

Die-hard pruts0r

ja een pin mod, maar niet de MP unlocken zodat je vanuit de bios een andere kunt kiezen ;) Das gewoon niet meer nogemlijk met de nieuwe gelockte CPU's

Gabriël AM5

• Sappie

Sappie

met behulp van die pinmod kan je je mp unlocken.. kijk maar ff goed op die site

Specs | Audioscrobbler

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
sapphire schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:32:
ja een pin mod, maar niet de MP unlocken zodat je vanuit de bios een andere kunt kiezen ;) Das gewoon niet meer nogemlijk met de nieuwe gelockte CPU's
en dipswitches?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ja je kunt een MP vast zetten, maar niet handmatig kiezen vanuit de bios, als je dan een aantal MP's voor handen wilt hebben zul je dipswitches moeten gebruiken zoals Rey hierboven al zegt :)

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 30-11-2004 15:36 ]

Gabriël AM5

• kvdd
Bedankt voor jullie reacties :D
sorry maar hier reviews: AMD Athlon XP unlocking guide staat toch duidelijk dat het zo wel kan :9 gaat dat nu helemaal niet meer op? dan baaaaal ik toch zo :r

ik ga ik iedergeval die pin mod proberen ;) tege die tijd bericht ik ieder wel ff.

is mijn mobo wel in staat om met een lagere MP een hogere FSB te trekken?

op het moment 12.5 x 192 het hoogst. kan evt. wel 197.5 x 12.5 met een Vcore van 1.85 maar dan redelijk instabiel na een halfuur/eenuur valtie uit.

mijn vraag: kan mijn mobo (A7V8X-X) met een lagere MP een hogere FSB trekken wat hij nu niet kan? O-)

Verwijderd

Er is ook een soort " speedstrip " die leg je tussen de socket en de CPU die voor je unlockt, zie de link :

http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=48839

Edit: werkt alleen met bepaalde Barton's

Let op: Deze eenvoudige overklokkingsmethode werkt alleen met de Thoroughbred of de Barton-Cores van de Athlon XP, beginnend met Serienummer AXDA.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 15:41 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 20:50

mvds

Totally awesome!

Hoe kan je een Barton herkennen die wel te unlocken valt? Ik heb nog een oude serie, misschien heb ik geluk.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
kvdd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:37:
sorry maar hier reviews: AMD Athlon XP unlocking guide staat toch duidelijk dat het zo wel kan :9 gaat dat nu helemaal niet meer op? dan baaaaal ik toch zo :r

ik ga ik iedergeval die pin mod proberen ;) tege die tijd bericht ik ieder wel ff.

op het moment 12.5 x 192 het hoogst. kan evt. wel 197.5 x 12.5 met een Vcore van 1.85 maar dan redelijk instabiel na een halfuur/eenuur valtie uit.

mijn vraag: kan mijn mobo (A7V8X-X) met een lagere MP een hogere FSB trekken wat hij nu niet kan? O-)
je via chipset heeft volgens mij geen pci/ap lock ... dus ik betwijfel het ... tevens ondersteund de via kt400 geen 200 fsb , dus ik betwijfel het nog meer. maar je kan het iig proberen.
obsidian schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:40:
Hoe kan je een Barton herkennen die wel te unlocken valt? Ik heb nog een oude serie, misschien heb ik geluk.
als je een oude barton hebt is ie misschien gewoon nog unlocked. als ie van voor week 40 2003 is iig.

[ Voor 90% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 30-11-2004 15:44 ]

LinkedIn
BlackIntel

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

kvdd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:37:

LOL, ja hey das een Palomino core :P
De nieuwe Bartons ku je echt niet meer unlocken op die manier ;)
Maybe is die snelheid die je nu hebt wel het max van je proc. in dat geval kun je met een lagere MP en hogeren FSB rond die 2,43 ghz blijven maar dan is je pc toch sneller, door die hogeren FSB dus :)

Gabriël AM5

Verwijderd

Ik ben het eens met EvilWhiteDragon, probeer eens in één keer naar 200 te gaan, IVM de PCI/AGP lock die je plank niet heeft. Dikke kans dat de dividers dan wel doorgaan.

Verder ondersteunt de KT400 inderdaad geen 200FSB, en heeft hij moeite met PC3200 op PC3200 snelheid.

• EvilWhiteDragon
sapphire schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:44:
[...]

LOL, ja hey das een Palomino core :P
De nieuwe Bartons ku je echt niet meer unlocken op die manier ;)
Maybe is die snelheid die je nu hebt wel het max van je proc. in dat geval kun je met een lagere MP en hogeren FSB rond die 2,43 ghz blijven maar dan is je pc toch sneller, door die hogeren FSB dus :)
ivm de fsb die waarschijnlijk niet hoger wil raad ik aan om de MP juist omhoog te zetten in dit geval. De fsb zal dan iets omlaag moeten maar waarschijnlijk heb je dan de hoogste OC mogelijk op jou setup

LinkedIn
BlackIntel

• kvdd
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:46:
probeer eens in één keer naar 200 te gaan,

Verder ondersteunt de KT400 inderdaad geen 200FSB
Hey spreek je je eige niet een beetje tege maat>? ;) ik heb de 200 al wel eens geprobeerd toen kwam ik idd niet in windows, rofl! :)

maar verder ik denk dat ik de pinlock ga uitproberen. voor het gemak 8) : weet iemand welk materiaal ik daarvoor moet gebruiken?
ik koop over een poosje new moederbord/videokaart/geheugen want dit..... |:( :r :r

• kvdd
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:50:
[...]

ivm de fsb die waarschijnlijk niet hoger wil raad ik aan om de MP juist omhoog te zetten in dit geval. De fsb zal dan iets omlaag moeten maar waarschijnlijk heb je dan de hoogste OC mogelijk op jou setup
aha maar denk je dat mn mobo en mn geheuge dat houden?
als dat zo is ;) stuur ik de sint ff naar je toe

• Sappie

Sappie

sapphire schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:36:
ja je kunt een MP vast zetten, maar niet handmatig kiezen vanuit de bios, als je dan een aantal MP's voor handen wilt hebben zul je dipswitches moeten gebruiken zoals Rey hierboven al zegt :)
Kijk dan es goed op die site .. bij de listbox "multiplier selection" en rara wat is daar het eerste item?? juist: "unlock - multi via bios up to 12.5"

Specs | Audioscrobbler

• kvdd
sapphire schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:36:
wat zijn dipswitches? :?
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:42:
[...]

als je een oude barton hebt is ie misschien gewoon nog unlocked. als ie van voor week 40 2003 is iig.
hij is gelockt, ik heb het al uitgeprobeert.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 13:55
zelf heb ik een XP2100+ met de Asus A7V880, en die kan gewoon mijn multiplier veranderen :?

naja mn mobo unlocked mn processor zelf ofzo, iig ik draai 10.5x200 mhz :*)

want voor dit mobo had ik de MSI KT400 en die kon mn multiplier niet veranderen...

[ Voor 22% gewijzigd door Magnolia op 30-11-2004 16:00 ]

Ontspan.

• kvdd
Magnolia schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:59:
zelf heb ik een XP2100+ met de Asus A7V880, en die kan gewoon mijn multiplier veranderen :?

naja mn mobo unlocked mn processor zelf ofzo, iig ik draai 10.5x200 mhz :*)

want voor dit mobo had ik de MSI KT400 en die kon mn multiplier niet veranderen...
dat mobo ga ik kope denk ik, of nieuwer :9

Verwijderd

ik d8 zelfd dat dit voor de wat oudere bartons is maar als het echt werkt ga k t ook ff proberen >:) maarjah k heb nu ff geen zin om n proc te slopen dus ff w88 tot iemand dit kan bestigen met een gelockte barton na week 40 2003... (<<hint iemand die did kan bevestigen ??)
kvdd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:01:
[...]

dat mobo ga ik kope denk ik, of nieuwer :9
eh dit werkt niet met de proc's die na week 40 2003 gebakken zijn :X 8)7 want ik heb een nforce mobo die er om bekend staat proc's te unlocken maar die na week 40 zijn anders daarom durf ik die pin mod ook niet uit te voeren...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 16:09 ]

• kvdd
Sappie schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:58:
[...]

Kijk dan es goed op die site .. bij de listbox "multiplier selection" en rara wat is daar het eerste item?? juist: "unlock - multi via bios up to 12.5"
Sappie kijk ff hier...

er komt "reserved" te staan bij deze instellingen" CPU view/AMD Athlon Xp/x.xx volt/Unlock multi via BIOS up to 12.5./166of200 Mhz
volgens mij betekent dat net zoveel als "nog niet beschikbaar" :?

lolzzz ik hoop dat ik geen gelijk heb :)

• kvdd
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:05:
ik d8 zelfd dat dit voor de wat oudere bartons is maar als het echt werkt ga k t ook ff proberen >:) maarjah k heb nu ff geen zin om n proc te slopen dus ff w88 tot iemand dit kan bestigen met een gelockte barton na week 40 2003... (<<hint iemand die did kan bevestigen ??)

[...]

eh dit werkt niet met de proc's die na week 40 2003 gebakken zijn :X 8)7 want ik heb een nforce mobo die er om bekend staat proc's te unlocken maar die na week 40 zijn anders daarom durf ik die pin mod ook niet uit te voeren...
nou, ik denk dat je de pin-mod zonder al te veel gevaar met twee linkse handen kan doen, omdat er speciale tape voor is. hier heb je info
en zonder die tape??? tja daar moet ik ook een expert Die-Hard overclocker voor tegen komen :) en dat mobo, kan een mobo een cpu die geunlockt is locken? nog nooit van gehoord. 8)7

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:50:
[...]

tot dat idee kwam ik ook toen ik las dat het een KT400 was :P (ben verwend met de pci/agp lock op me Infinity)

Dus even samengevat: fsb kan niet hoger door chipset dus MP moet omhoog. Goh dan heb je weinig aan die "unlock in bios tot MP 12,5" optie op OCinside omdat deze proc al op 12,5 loopt ;).
Dus dan word het steeds een mp proberen emt de pinmod, eventueel met dipswitches zodat je er stuk of 4 kunt proberen en neit steeds die mod over nieuw hoeft te doen.

edit: over die pinmod zonder dat speedstrip ding, neem 1 heeeel dun koperdraadje ,uit bv. electriciteits draad. Stop deze draad in de 2 gaatjes op de socket waar de pinnen komen t zitten die verbonden moeten worden, proc erin en als het goed is werkt het dan :)

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 30-11-2004 16:20 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

ah ik doe t wel zonder tape als er bij die tape staat dat het ook kan voor de nieuwste 2500plusjes.. Maar eh wrom koop je die tape dan niej gwoon :P

maar eh waar haal je dit vandaan????: "kan een mobo een cpu die geunlockt is locken? nog nooit van gehoord.: 8)7

Edit:

Toch maar niet proberen :

Please note, AMD is beginning to ship newer Athlon XPs locked from the factory and the Speed Strip fails to unlock them. There is an excellent article on this here that has a lot of useful information including how to identify if your processor is one that is affected. They also discuss possible work arounds. In the meantime, we are going to continue to look into this and will keep you posted.

Staat op de site van de fabricant :P

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 16:29 ]

• kvdd
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:27:
ah ik doe t wel zonder tape als er bij die tape staat dat het ook kan voor de nieuwste 2500plusjes.. Maar eh wrom koop je die tape dan niej gwoon :P

maar eh waar haal je dit vandaan????: "kan een mobo een cpu die geunlockt is locken? nog nooit van gehoord.: 8)
dat heb ik van jouw :) dat heb ik hier vandaan ;)

Edit:

je bedoelt die tape? of die dipswitches?

• kvdd
sapphire schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:17:
[...]

tot dat idee kwam ik ook toen ik las dat het een KT400 was :P (ben verwend met de pci/agp lock op me Infinity)

Dus even samengevat: fsb kan niet hoger door chipset dus MP moet omhoog. Goh dan heb je weinig aan die "unlock in bios tot MP 12,5" optie op OCinside omdat deze proc al op 12,5 loopt ;).
Dus dan word het steeds een mp proberen emt de pinmod, eventueel met dipswitches zodat je er stuk of 4 kunt proberen en neit steeds die mod over nieuw hoeft te doen.

edit: over die pinmod zonder dat speedstrip ding, neem 1 heeeel dun koperdraadje ,uit bv. electriciteits draad. Stop deze draad in de 2 gaatjes op de socket waar de pinnen komen t zitten die verbonden moeten worden, proc erin en als het goed is werkt het dan :)
maar dat laatste werkt bij mij tog niet omdat de MP al op 12.5 loopt, of bedoel je dat niet?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
30 euro voor die speedstrip, beetje zot niet?

Verwijderd

eh dit werkt niet met de proc's die na week 40 2003 gebakken zijn want ik heb een nforce mobo die er om bekend staat proc's te unlocken maar die na week 40 zijn anders daarom durf ik die pin mod ook niet uit te voeren...

Hahahhahahaha sorry maar eh mss ff goed lezen want ik kan het niet vinden wel een mobo dat een proc can unlocken teminste de mp behalve de procs van na weer 40 O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 17:03 ]

• kvdd
418O2 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:02:
30 euro voor die speedstrip, beetje zot niet?
idd, ben ik dan ook niet van plan. ;) jammer dat ie zilverlijm niet werkt.

Verwijderd

bij mijn xp2600+ doet die pinmod het iig niet.. tweemaal geprobeerd (op 10,5x en 12,5x , unlock niet getest)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:05:
bij mijn xp2600+ doet die pinmod het iig niet.. tweemaal geprobeerd (op 10,5x en 12,5x , unlock niet getest)
Waarschijnlijk heb jij dan dus net als mij een super locked proc en daar werken alle pin mod's niet...

Hmm ff zoeken naar dat stuk om er een mobile van te maken...

• kvdd
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:27:

maar eh waar haal je dit vandaan????: "kan een mobo een cpu die geunlockt is locken? nog nooit van gehoord.: 8)7

Edit:

Please note, AMD is beginning to ship newer Athlon XPs locked from the factory and the Speed Strip fails to unlock them. There is an excellent article on this here that has a lot of useful information including how to identify if your processor is one that is affected. They also discuss possible work arounds. In the meantime, we are going to continue to look into this and will keep you posted.

offtopic:
AMD gaat de laatste tijd dwars liggen, is het niet? naar de geruchten uit 2002 was dat zo'n mooi oc object maar nu..... |:(
hier bijvoorbeeld
en hier grrr
deze is helemaal pissed off!!! het gaat hier over overclockbaarheid van athlon xp

maar goed ik denk dat ik voor de fun een oude 1500 athlon op de kop ga tikke >:)
Edit: als deze gelockt zijn, kan ik lekker gaan knoeie met zilverlijm ed. :9

[ Voor 5% gewijzigd door kvdd op 30-11-2004 17:14 ]

• kvdd
wat lees ik in de FAQ:
Voltage mods

Een voltage mod is een weerstandje plaatsen op het moederbord wat ervoor zorgt dat je processor meer stroom krijgt. Dit zorgt ervoor dat je verder kan overclocken. Het risico dat hier aan verbonden is, is dat wanneer de processor meer stroom krijgt, hij warmer wordt. Daarom is goede koeling hiervoor van groot belang. Om even terug te komen hoe het nou precies in zijn werkt gaat, hier deze foto:

http://crew.tweakers.net/phreak/ocm/faq/faq-voltmod.jpg

In dit geval gaat het om een voltage mod op een ASUS A7V moederbord. Als je bijvoorbeeld de waarde 1,55V instelt in het BIOS, wordt dit omgezet naar bijvoorbeeld 1,85V. Er wordt hier dus een verschil gecreëerd van 0,3V. Op zich lijkt dit heel weinig, maar het is een grote stap. Op het moederbord kun je maximaal 1,85V instellen in het BIOS. Met de voltage mod wordt dat dan 1,85V + 0,3V = 2,15V. Dit zorgt ervoor dat je dus hoger kan overclocken.

Voor beschrijvingen van hoe een voltage mod uit te voeren is, zal je even moeten Googlen.
dus met andere woorden als ik de Volt omhoog krik, kan de mobo meer aan?

Verwijderd

Nope hiermee verhoog je je voltage van je proc niet je mobo geeft dus de mogelijkheid om je proc hoger te kunnen overclocken mits er goede koeling is....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 17:22 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:10:
[...]

Waarschijnlijk heb jij dan dus net als mij een super locked proc en daar werken alle pin mod's niet...

Hmm ff zoeken naar dat stuk om er een mobile van te maken...
[rml][ OC] athlon xp mp change on the fly[/rml]

• kvdd
als ik het goed begrijp kan ik op deze site info vinden van het verbinden van bruggen. terwijl net beweert werd dat het niet kon >:) de site is 07-04 updated dusss redelijk bij de tijd.

tog maar proberen dus... secondlijm....zilverlijm... YES...... ;)

of nie? :?

• EvilWhiteDragon
Cautions : In the multiplier locked Athlon, even if you change this bridge, the multiplier will not change.
van je link .... werkt dus ECHT NIET met de bios , misschien wel met de software truk

LinkedIn
BlackIntel

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

kvdd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:58:
als ik het goed begrijp kan ik op deze site info vinden van het verbinden van bruggen. terwijl net beweert werd dat het niet kon >:) de site is 07-04 updated dusss redelijk bij de tijd.

tog maar proberen dus... secondlijm....zilverlijm... YES...... ;)

of nie? :?
Er is een verschil, tussen bruggen en pinnen he ;)
En die eerste mod met bruggen die jij van T.net aftrok ging over de Palomino core en is dus ook niet van toepassing.
MP on the fly is van je Barton een valse mobile maken zodat je met bepaalde software dacht ik on the fly je MP kon aanpassen, maar naar mijn menning is dit ook verre van ideaal :)

Gabriël AM5

• kvdd
tja ik heb net 5 van dat soort programma´s getest en geprobeert maar alles werkt niet als je CPU gelockt is. je kunt alles wel anders instellen zodatie je CPU ziet als 2.5 Ghz ofzo. maar dat heeft geen zin want je prestaties worden niet meer.

:) je kunt wel showen als CPU-Z (meet je processor snelheid) aangeeft dat je een 4.0 Ghz proc hebt. maar er verandert nix dus.

:9 ik gauw verder zoeken...

• bigfoot1942
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:21:
[...]
MP on the fly is van je Barton een valse mobile maken zodat je met bepaalde software dacht ik on the fly je MP kon aanpassen, maar naar mijn menning is dit ook verre van ideaal :)
iets beters is momenteel niet voor handen.
btw ik heb ermee gewerkt, wanneer je een award bios hebt kan je er in principe alles mee (zolang de multiplier omhoog moet). Je kan cpumsr gewoon wanneer windows start de multiplier omhoog laten gooien.

Verwijderd

Ik heb zelf een a7v8x moederbord gehad. (geen -x versie)
Op het moederbord zat een jumpertje waarmee ik de vcore 0,2 volt kon verhogen.
Het maximum was dan 2.05 volt ipv 1,85.

Verder ondersteunt dit moederbord na een biosupdate een fsb van 200.
Alleen dan in combinatie met pc3200 geheugen.

• kvdd
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:59:
Ik heb zelf een a7v8x moederbord gehad. (geen -x versie)

Verder ondersteunt dit moederbord na een biosupdate een fsb van 200.
Alleen dan in combinatie met pc3200 geheugen.
ahh thanks!!! :) kga dan maar ff man geheugen vernieuwen

of over een maand nieuwe: videokaart/geheugen/mobo, weet iemand een leuk voor overclocken geschikt mobo vid/geheugen? niet te duur, geheel mag 400 eur kosten.

VICTORY THE NEWBIE >:)

• kvdd
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:59:

kun je zeggen waar die ergens zat, ik heb een kennis met zelfde mobo, kan ik die ook verblijden met te zeggen hoe de Vcore hoger kan dan de standaart 1.85. :o

• kvdd
bigfoot1942 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:46:
[...]

iets beters is momenteel niet voor handen.
btw ik heb ermee gewerkt, wanneer je een award bios hebt kan je er in principe alles mee (zolang de multiplier omhoog moet). Je kan cpumsr gewoon wanneer windows start de multiplier omhoog laten gooien.
volgens mij werkt dit progje niet voor Barton 2800+

• bigfoot1942
  • Niet online
kvdd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:33:
[...]

volgens mij werkt dit progje niet voor Barton 2800+
destijds had ik een 2500+ barton (ook superlocked) en een moederbord met een via kt600 chipset.
Dat werkte, waarom zou het niet werken met een 2800+?

Verwijderd

Hoi,

De jumper zit rechtsboven de keyboardpoweron jumpertje.
Als je de handleiding download dan staat het op pagina 2.14

Als je dan in de bios 1,85 in stelt dan word dit in werkelijkheid 2,05

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:21:
[...]

destijds had ik een 2500+ barton (ook superlocked) en een moederbord met een via kt600 chipset.
Dat werkte, waarom zou het niet werken met een 2800+?
Ja, maar als ik het goed begrijp werkt dit niet op NF2-chipsets?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:16:
Laaste wat ik ergens heb gelezen is soort van unlocken door er via bepaalde bruggen er een AMD Mobile van te maken wat dus powernow beschikbaar zou moeten maken maar powernow werd d8 ik niet ondersteund door Nforce moederborden :X maar jij heb n kt400 ik zal nog ff kijken of ik het ergens kan vinden..
Als je mn 1ste post had gelezen had je gezien dat t niet voor nforce mobo's werkt :Y)

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Als ik jouw was zal ik ma eens eerst een andere videokaart in je systeem proppen een betere wel te verstaan, berijk je veeeel meer mee dan je cpu te oc'en. Die fx5200 sucks really hard, vergelijkbaar met een afgedankte GF4 mx met DX9 support (niet te kijken hoe :P )

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Pagina: 1