[MCE2005] 2 monitoren + TV out tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-04 23:12
Probleem is dat ik standaard werk met 2 monitoren, maar zodra ik MCE op m'n TV wil gebruiken (niet zo gek natuurlijk) ik helemaal naar de instellingen moet om resolutie aan te passen en de TV aan te zetten, waarna de 2e monitor uit gaat.

M'n TV staat achter me als ik achter m'n bureau zit, dus ik wil gewoon werken op twee monitoren, en me af en toe ff omdraaien om wat muziek/tv/video te selecteren, en niet constant wisselen tussen tv en 2e monitor.

Nu dacht ik eraan om een PCI grafische kaart in m'n PC er bij te bouwen, en hiervan de TV out te gebruiken, maar zou dat goed kunnen werken?

Eén van de twee monitoren er aan hangen zou theoretisch ook kunnen, maar op monitor 2 draai ik MCE (kan niet zo veel met een PCI kaart dan) en monitor 1 gebruik ik ook o.a. voor spellen, dus wil ik ook niet via PCI.

Wat zou een goede oplossing zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door TonyB op 30-11-2004 15:00 ]

Carpe Noctem

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 16:17

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Een extra video kaart erin proppen.

• TonyB
Dat snap ik ja. Maar wat daar op aansluiten, TV of 1 van de monitoren?
Enige oplossing dan maar een dure PCI kaart erin zodat ie nog enigzins presteert? Of is dat voor bijv. alleen TV out niet nodig, of werkt dat niet echt?

Carpe Noctem

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Watvoor videokaart heb je precies? Kan deze drie beeldschermen tegelijk aan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TonyB
Heb een 8500 pro (DVI, VGA en s-video) op 2 CRT's en een TV
Vraag me dus af of het met een modernere videokaart wel kan (alledrie tegelijk), had begrepen van niet?
En vraag me daarom dus af, of het met een PCI kaartje kan, of dat de snelheid van zo'n kaartje niet geschikt is om bijv. MCE weer te geven, of een spel oid...

[ Voor 8% gewijzigd door TonyB op 01-12-2004 23:23 ]

Carpe Noctem

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik heb hier een gf4 en een oude pci kaart draaien met 2X crt (1 op gf4 en 1 op pci) en nog een tv(gf4) dat stuur ik allemaal aan met ultramon, al is het dan niet onder mce maar wel onder winxp pro sp2. Het lijkt mij dan ook dat dat wat jij wil zou moeten lukken met een extra pci kaartje.

• TonyB
Had gisteravond een PCI kaartje geregeld, hoop gekloot met vga connectors aansluiten, wisselen, tv out hetzelfde, enz. Uiteindelijk resette de boel en eindigde ik met een Missing NTLDR file error nog voor Windows opstart. Gelukkig kan ik nog gewoon opstarten via F8, zometeen ff bios fixen.

Zometeen ff verder proberen.

Carpe Noctem

Pagina: 1