[W2k] Offline bestanden: toegang geweigerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 996 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik wil de bestanden van de homedir (win2003 server) van een user offline beschikbaar maken op zijn laptop (win2k). Ik kies voor 'map offline beschikbaar maken' maar zodra hij gaan synchroniseren volgt voor elk bestand "toegang geweigerd."

Ik heb de gebruiker al administrator gemaakt op zijn eigen laptop. Over de bestanden in zijn homedir heeft hij gewoon alle rechten behalve 'full control'.

Heeft iemand enig idee wat dit probleem veroorzaakt? Is er misschien een policy setting die het synchroniseren verhindert?

edit: Zojuist geprobeerd om als administrator bestanden te synchen.. gaat zonder probleem. Wel op een ander WS met XP.-

[ Voor 14% gewijzigd door FaceDown op 30-11-2004 15:04 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zowel Windows 2000 vanaf SP4, XP vanaf SP1 en 2003 eisen dat de gebruiker Full Control heeft op de files. Dit al eens geprobeerd? Met een goede backupstrategie zou dit ook geen problemen hoeven geven :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik vergiste me, de gebruiker heeft inderdaad full control over de files. Maar het werkt niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan het zijn dat de gebruiker in de directory waar de offline files normaal opgeslagen worden niet genoeg rechten heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Lijkt me sterk aangezien hij lokaal administrator is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien de homefolders in een share met allemaal homefolders staan? Bijvoorbeeld \\server\userhome$\username? Zou het kunnen dat er wordt geprobeerd om de hele folder te syncen?

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zo doe je het toch altijd, je zet alle home directory's bij elkaar, ik heb namelijk hetzelfde probleem, baal er beetje van...

Niemand een oplossing hiervoor, ik wil de map van de betrokken persoon bij voorkeur niet sharen, tenzij er geen andere oplossing voor is

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De topicstarter zal wel een oplosing hebben nu. In ieder geval geef je een beetje weinig info bigore. Open zelf even een topic met een duidelijke uitleg van je probleem. Lees ook Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy door, en houd ook daar rekening mee in de topicstart :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.