Hoi,
Ik ben bezig met een koop formulier. Men kan maximaal 3 dingen kopen bijv. (kan ook meer zijn ligt eraan hoe die ingesteld is), maar als iemand al een andere keer 1 gekocht heeft mag die dus die keer dat ie op de koop pagina komt 2 kopen. Nu wil ik met een javascript gelijk controleren of ze al aan hun limiet zitten.
Nu heb ik het volgende:
Ik roep het script op de volgende manier:
Inhoud van de vars:
x = wat die persoon op dat moment maximaal nog mag kopen
limiet = wat men totaal mag kopen zonder eraf getrokken wat men al gekocht heeft.
Dit werkt deels goed. Hij geef op een gegeven moment wel een error enz. maar soms niet op het juiste moment. Wat het script nu fout doet is het volgende:
- Ik kan nog bijv. 3 spelers kopen. Dan vink ik er 3 aan maar dan krijg ik bij de derde al de error. Wat dus niet juist is, want hij zou een error moeten geven bij het aanvinken van de vierde.
- Ik kan er nu bijv. nog 2 kopen kan ik zoveel aanvinken als ik wil. Niks van een error ofzo heel vreemd.
- Als ik nog maar 1 speler kan kopen werkt ie wel goed.
- En als ik geen speler meer kan kopen geeft ie ook geen error.
Iemand die ma kan helpen met de oplossing voor bovenstaand script?
Als de gegeven info niet voldoende is hoor ik het graag.
Ik ben bezig met een koop formulier. Men kan maximaal 3 dingen kopen bijv. (kan ook meer zijn ligt eraan hoe die ingesteld is), maar als iemand al een andere keer 1 gekocht heeft mag die dus die keer dat ie op de koop pagina komt 2 kopen. Nu wil ik met een javascript gelijk controleren of ze al aan hun limiet zitten.
Nu heb ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| function countChoices(o,f,x,limiet){
var max = x;
var el = f.elements, j = 0;
for(var i=0; i<el.length; i++){
if(el[i].checked){
j++;
} else {
j--;
}
}
if(j == max){
alert("Sorry maar je mag nog maar "+max+" spelers kopen van de "+limiet+"!");
o.checked = false;
return false;
}
} |
Ik roep het script op de volgende manier:
code:
Dit staat in de checkbox velden.1
| onclick="countChoices(this,this.form,<?=$max?>,<?=$max_aankopen?>)" |
Inhoud van de vars:
x = wat die persoon op dat moment maximaal nog mag kopen
limiet = wat men totaal mag kopen zonder eraf getrokken wat men al gekocht heeft.
Dit werkt deels goed. Hij geef op een gegeven moment wel een error enz. maar soms niet op het juiste moment. Wat het script nu fout doet is het volgende:
- Ik kan nog bijv. 3 spelers kopen. Dan vink ik er 3 aan maar dan krijg ik bij de derde al de error. Wat dus niet juist is, want hij zou een error moeten geven bij het aanvinken van de vierde.
- Ik kan er nu bijv. nog 2 kopen kan ik zoveel aanvinken als ik wil. Niks van een error ofzo heel vreemd.
- Als ik nog maar 1 speler kan kopen werkt ie wel goed.
- En als ik geen speler meer kan kopen geeft ie ook geen error.
Iemand die ma kan helpen met de oplossing voor bovenstaand script?
Als de gegeven info niet voldoende is hoor ik het graag.